انار را با گلپر بخورید / طرز تهیه دمنوش لاغری انار و گلپر

به گزارش رکنا، انار را اگر با گلپر بخورید معده را پاکسازی و خون را تصفیه می کند. پوست را شاداب نگه می دارد. انار با گلپر با خواص آنتی اکسیدانی دشمن سرطان و آلزایمر است. دفع کننده چربی و سموم بدن است. گلپر گیاهی مفید و پرخاصیت است که برای لاغری و تناسب اندام هم بسیار مفید است.

انار و گلپر را ناشتا بخوریم؟

از خواص گلپر و انار مطلع شدید، حالا می‌رسیم به ناشتا خوردن این مواد مغذی؛ می‌پرسید چرا؟ باید بدانید که خوردن انار و گلپر به صورت ناشتا، معده را پاکسازی و خون را تصفیه می‌کند، همچنین پوست را شاداب نگه می‌دارد، این ترکیب جادویی با خواص آنتی اکسیدانی فراوانش؛ دشمن سرطان، آلزایمر و  دفع‌کننده چربی و سموم بدن است.

البته حتما نباید از ترکیب انار و گلپر به صورت چاشنی استفاده کنید، چای و دمنوش ترکیبی این دو ماده هم می‌تواند همین خاصیت ها را داشته باشد؛ اگر طعم ترکیبی این دو ماده مغذی را در کنار هم دوست ندارید، می‌توانید از ادویه گلپر به صورت مجزا هم استفاده کنید؛ چه نوشیدنی گرم و پر ویتامینی بهتر از دمنوش یا چای معطر گلپر.

دمنوش لاغری انار و گلپر

تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چرا انار را با گلپر می‌خورند؟ از خواص گلپر با انار چه می‌دانید؟ قطعا این موضوع فقط به دلیل تغییر ذائقه و طعم آن نیست! انار یک میوه نفاخ است و مصرف آن با گیاه معطری مانند گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت ضد نفخ به این میوه می‌دهد.

خوردن انار یا آب آن به تنهایی مشکل سوء هاضمه و سوزش معده ایجاد می‌کند؛ به این دلیل در طب سنتی خوردنش با گلپر توصیه می‌شود. شما می‌توانید بعد از خوردن غذا، از ترکیب انار و گلپر به عنوان یک داروی طبیعی برای بهبود هضم غذا استفاده کنید.

دمنوش ها یکی از بهترین جایگزین ها برای لاغری و حتی جلوگیری از مصرف بیش از حد چای هستند؛ داشتیم به این موضوع فکر می‌کردیم که حتما خوردن دمنوش لاغری انار و گلپر باید یک طعم ترکیبی ترش و خاص داشته باشد؟ شما چه فکر می‌کنید؟ بیایید این دمنوش را یک بار هم که شده امتحان کنیم.

مواد لازم

    ۳ عدد انار متوسط دون‌شده

    آب جوش یا آب انار ( به مقدار لازم)

    گلپر، چوب دارچین و نبات ( به مقدار لازم)

طرز تهیه دمنوش انار و گلپر

ابتدا، انار دون‌شده را درون قوری ( چینی ) بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید؛ سپس گلپر، نبات و چوب دارچین را هم در این ترکیب ریخته و روی حرارت غیر مستقیم ( کتری یا وارمر ) قرار دهید؛ بگذارید این دمنوش برای حداقل یک ساعت روی شعله غیر مستقیم باشد تا کاملا رنگ بگیرد؛ دمنوش شما آماده است؛ نوش جان!

کدخبر: 916042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟