مهار سرطان با یک پروتئین

سرطان همچنان بیماری موذی و شناخته نشده ای است. انواع سرطان وجود دارد. سرطان را با تشخیص به موقع می توان مهار کرد. شایع ترین سرطان در بین خانم ها سرطان سینه است. دانشمندان در یک پژوهش جدید پروتئینی را کشف کرده‌اند که مانع از شیوع سرطان سینه در بدن می شود.

به گزارش رکنا، دانشمندان می‌گویند این پروتئین که کشف آن پیشرفت مهمی در زمینه مقابله با سرطان سینه محسوب می‌شود، مانع از رشد و گسترش تومورهای سرطانی به سایر قسمت‌های بدن می شود. محققان انستیتو سرطان هلند در آمستردام این پروتئین موسوم به BRD7 را شناسایی کرده‌اند. طبق آمار میلیون‌ها زن در سراسر جهان مبتلا به سرطان سینه هستند و کشف جدید امیدی برای درمان این بیماران به شیوه‌ای موثرتر و کارآمدتر است.

پروتئین ضد سرطان چیست؟

به گفته محققان این پروتئین ژن ضد سرطان موسوم به P53 را فعال می‌کند که در حال حاضر به عنوان فاکتوری برای مقابله با تومورهای سینه یا سایر تومورها شناخته شده است. به گفته محققان بدون وجود این پروتئین ژن مزبور نمی‌تواند انتشار تومورها را متوقف کند. این تحقیق برای اولین بار نشان می‌دهد که پروتئین BRD7‌ نقش مهمی در پیشگیری از سرطان سینه و سایر سرطان‌ها ایفا می‌کند.

کدخبر: 701483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟