هندوانه مانع سرطان مردانه می شود

هندوانه اکنون که در فصل تابستان قرار داریم بازار داغی دارد. هندوانه از صیفی جات بسیار گوارا است. خوردن هندوانه برای افراد در زمانی که تب دارند مفید است. خبر مهم این است که مردان باید حتما هندوانه بخورند. چراکه یک متخصص تغذیه اعلام کرد که مصرف هندوانه باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات می شود.

به گزارش رکنا ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: هندوانه به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان "لیکوپن" می‌تواند از بروز سرطان پروستات جلوگیری کند.

دکتر دردانه حسین اظهار کرد: هندوانه میوه‌ای است که 92 درصد آن از آب تشکیل شده و مصرف این میوه موجب تکرر ادرار در افراد می‌شود. دفع مقدار زیادی آب از بدن نیز مفید است و موجب می‌شود توکسین‌های موجود در بدن نیز به همراه آن دفع شوند.

هندوانه برای دیابتی ها مناسب است؟

وی افزود: همچنین هندوانه از موادی مغذی مانند کربوهیدرات نیز تشکیل شده است البته قند موجود در این میوه از نوع سوکروز است و در نتیجه افراد دیابتی باید در مصرف این میوه اعتدال را رعایت کنند. همچنین مقداری جزئی پروتئین در این میوه وجود دارد که این پروئتین‌ها از اسیدآمینه‌های مهمی مانند تریپتوفان، لیزین و آرژنین تشکیل شده‌اند که این اسیدآمینه‌ها برای جریان خون بسیار مفیدند.

هندوانه چربی و کلسترول ندارد

حسین تصریح کرد: هندوانه چربی و کلسترول ندارد و به همین دلیل مصرف آن برای بیماران قلبی و عروقی و افراد مبتلا به فشار خون بسیار مفید است. همچنین این میوه منبع بسیار خوبی برای پتاسیم، کلسیم و منیزیوم است و سدیم موجود در آن نیز بسیار اندک است، به همین دلیل مصرف این میوه برای تنظیم الکترولیت‌های بدن بسیار مفید است.

هندوانه سرشار از آنتی‌اکسیدان است

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: هندوانه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل مصرف این میوه مانع ابتلا به سرطان می‌شود. لیکوپن یکی از آنتی‌اکسیدان‌های مهم موجود در این میوه است که می‌تواند از بروز سرطان پروستات پیش‌گیری کند.

وی تاکید کرد: هر 150 گرم این میوه یک واحد را تشکیل می‌دهد و هر فرد سالم می‌تواند روزانه یک تا دو واحد هندوانه مصرف کند.

کدخبر: 701154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟