اگر اضطراب دارید این مطلب را از دست ندهید

براساس پژوهشی که محققان اروپایی انجام داده‌اند 48 درصد مردم جهان نسبت به سال گذشته بیشتر احساس دل‌نگرانی و پریشانی دارند.

به گزارش رکنا ، به گفته کارشناسان زنان در مقایسه با مردان در زندگی خود بیشتر دچار اضطراب می‌شوند. فقط 12درصد از زنان هستند که اعلام کردند همسران‌شان بیشتر از آن‌ها دچار اضطراب هستند و مابقی نسب به همسران‌شان اضطراب بیشتری را در زندگی تجربه کردند.

شاید تغییرات هورمونی و قاعدگی زنان یکی از عمده عواملی باشد که موجب می‌شود زنان نسبت به مردان بیشتر در معرض بیماری‌های روانی مثل دل نگرانی، افسردگی، اضطراب و پریشانی قرار بگیرند.

با این حال بسیاری از متخصصان وجود دارند که معتقدند برای مبارزه کردن با این حالات و شاد بودن راه‌حل‌هایی وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به رعایت دستورات خاص و رژیم‌های غذایی ویژه، اشاره کرد.

گام اول: آرام ‌سازی ذهن

جیمز باراث، متخصص مدیتیشن در ایالت کالیفرنیا دراین‌باره معتقد است برای داشتن زندگی شاد و پرآرامش پیدا کردن و لمس کردن شادی‌ها و ایجاد تفاوت در برنامه‌های روزمره زندگی است. به اعتقاد وی یکی از بهترین راه‌ها برای به‌دست آوردن آرامش مدیتیشن و تمرکز است. با انجام تکنیک‌های آرام‌سازی ذهن و روان، فرد روی گذشته یا آینده خود به صورت ناخودآگاه متمرکز می‌شود. در این حالت او تلاش می‌کند با جمع کردن تمامی حواسش به زمان حال در جست‌وجوی راهی برای به‌دست آوردن شادی باشد.

گام دوم: دنبال سوژه بگردید

خوشبختانه بی‌دلیل خندیدن هم می‌تواند منجر به بروز شادی و نشاط عمومی بدن شود. درحقیقت خندیدن به هر ترتیبی موجب آزاد شدن اندورفین‌ها در بدن می‌شود و این کار شادی و نشاط عمومی را در انسان به وجود می‌آورد. خندیدن کار دشواری نیست فقط کافی است گوشه لب‌هایتان را بالا دهید و لبخند بزنید.

گام سوم: ورزش کنید

انجام فعالیت‌های بدنی، ورزش، یوگا و نرمش کمک زیادی به ترشح اندورفین در بدن می‌کند. بسیاری از متخصصان یکی از راه‌های دستیابی به شادی و نشاط عمومی بدن را ورزش می‌دانند. به این ترتیب با پرداختن به تکنیک‌های ورزشی یا نرمش‌های ساده در طول روز، علاوه بر سالم‌سازی جسم می‌توانید نشاط و شادی زندگی‌تان را بیشتر کنید.

گام چهارم: با این افراد مراوده کنید

از مراوده با افراد غمگین پرهیز کنید. برای به‌دست آوردن شادی در زندگی بهتر است دوستان‌تان را از بین افراد با نشاط و خوش‌مشرب انتخاب کنید. چراکه این افراد عموما با صحبت‌ها، رفتار و حضورشان موجب شادی اطرافیان خود می‌شوند و تاثیر زیادی بر افکارتان خواهند گذاشت. دوستان شاد همیشه انرژی‌های مثبتی را در جمع دوستان به وجود می‌آورند.

گام پنجم: موسیقیدان شوید

به اعتقاد متخصصان گوش سپردن به موسیقی و آواز خواندن بی‌شک یکی از راه‌های دستیابی به شادی است. با کمک موسیقی‌های شاد می‌توان بخشی از مغز را که فرمان شادی و نشاط در بدن صادر می‌کند همواره هوشیار و بیدار نگاه داشت.

گام ششم: تمرین شکرگزاری کنید

این مرحله شاید کلیدی‌ترین و طلایی‌ترین نکته برای دسترسی به شادی و نشاط جسمی و روانی در انسان است. شکرگزار بودن برای تمامی نعمت‌هایی که خداوند در اختیارمان قرار داده است پررنگ‌ترین دلیل برای به‌دست آوردن شادی در زندگی است. برای هر اتفاق کوچک، برای هر حرکت کوچکی که در زندگی قادر به انجام آن هستید، خدا را شکر کنید و سپاسگزار باشید. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟