3 خبر تازه از سلامت

به گزارش رکنا ، اگر دوست دارید مطالب مهم و مفید سلامت را دنبال کنید با ما همراه باشید.

چاى و آرامش

چاى داراى خاصیت آرام بخشى و تحریک کنندگى است. اگر مى خواهید برخاصیت آرام بخشى آن بیفزایید چاى را پنج دقیقه پس از دم کشیدن مصرف کنید و این را هم بدانید که چاى در دو دقیقه اول دم کشیدن اثر محرک فوق العاده اى دارد.

کافئین و کودکان

شما هرگز براى کودک خردسال خود قهوه درست نمى کنید، اما آیا مى دانید بدن او از سایر منابع غذایى چقدر کافئین کسب مى کند در دوزهاى کم کافئین یک محرک خفیف است و به کودک شما کمک مى کند تا احساس هوشیارى و پرانرژى بودن کند. اما بدن کودک شما، کوچک و حساس است و تمایز میان دو واژه «کافى» و «بیش از حد» باعث عصبى بودن، بى خوابى، بى اشتهایى و افزایش موقتى فشار خون و یا ضربان قلب او مى شود.

میزان کافئین مناسب در سنین مختلف به شرح زیر است:

۶-4 سال: 45 میلى گرم

۹-7 سال: 62 میلى گرم

۱۲-10 سال: 85 میلى گرم

نقش گردگیرى در آسم

اگر شما از آن دسته افرادى هستید که براى کاهش آسم خود سعى مى کنید گرد و خاک خانه را با گردگیرى و جارو از بین ببرید، لازم نیست این کار را انجام دهید. یک تحقیق جامع انجام شده در این باره مى گوید از بین بردن گرد و خاک در کاهش آسم نقش چندانى ندارد و استفاده از جارو برقى و تشک، تخت گران قیمت و یا تکنیک هایى مانند مصرف مواد شیمیایى، استفاده از روکش هاى نفوذ ناپذیر، شستن مرتب ملحفه ها در آب گرم و مؤثر واقع نمى شود.

این روش ها اگر چه سطح گرد و خاک را در منزل کاهش مى دهند ولى این کاهش در بروز آسم چندان تأثیر گذار نیست.حقیقت این است که سطح گرد و خاک پس از به کار بردن روش هاى بالا باز هم آنقدر بالاست که باعث آسم مى شود.

این در حالى است که آسم در افراد حساس حتى هنگامى که سطح گرد و خاک محیط پائین هم باشد، رخ مى دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟