ردیابی افراد بیمار با چه صورت گرفته و چگونه با کرونا در ارتباط میباشد؟

به گزارش رکنا ، هدف از ردیابی افراد حامل ویروس آن است که به افرادی که ممکن است در تماس با افراد کرونایی بوده اند، هشدار داده و از انتشار آن به دیگران جلوگیری کنند.

کارشناسان بهداشتی می گویند: ردیابی افراد برای مهار ویروس و امکان بازگشایی مکان ها با ایمنی بیشتر امر مهمی است، اما روند کار آسان نخواهد بود زیرا پس از آزمایش دادن افراد، اگر آزمایش فرد مثبت باشد برنامه ای روی تلفن همراه او نصب میشود که این برنامه مکان شخص مبتلا را در هر لحظه مشخص میکند.همچنین این برنامه را افراد دیگر نیز می توانند روی تلفن همراه خود نصب کنند تا در مکان های عمومی متوجه شوند که افراد مبتلا به کرونا در آنجا وجود دارند یا خیر؟ که در صورت وجود شخص مبتلا در محل، برنامه شروع به هشدار دادن می کند که فرد را از حضور شخص مبتلا آگاه می کند.همچنین این برنامه ردیاب قابلیت آن را دارد تا افرادی را که در معرض ویروس قرار داشته یا با شخص مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند را شناسایی کرده واز آنان می خواهد که به آزمایشگاه مراجعه کرده و تست ویروس کرونا دهند.تمرکز این برنامه برای شناسایی افراد، بیشتر برروی آنهایی است که بیشتر از 10 دقیقه و کمتر از دومتر با فرد مبتلا فاصله داشته باشند.که دراینصورت برنامه از افرادی که در مجاورت شخص مبتلا بوده اند خواستار آن است که خود را قرنطینه کرده و در صورت تشدید علائم بیماری به بیمارستان مراجعه کنند.همچنین اگر این اشخاص مبتلا به ویروس شده باشند پروسه برنامه ردیابی بر روی آنها نیز از ابتدا آغاز شده و در میان افراد مبتلا دربرنامه نشان داده میشوند

برنامه ردیابی افراد به اشکال گوناگونی در سراسر دنیا انجام گرفته است. اما مسئله مشترک این است که با برداشته شدن بسیاری از محدودیت ها و شروع شدن میهمانی های دوستانه و خانوادگی واز این قبایل تفریح ها مسبب بالاتر رفتن آمار کرونا شده که دسترسی به افراد مبتلا و کنترل کردن اشخاص مجاور آنها را سخت تر می کند.

با این شرایط مقامات بهداشتی ذکر کردند که مکن است بیمارستان ها دوباره مملو از موارد مبتلایان شوند. به عنوان مثال ، در ایالات متحده ، بخش های بهداشت محلی ممکن است برای هشدار به افرادی که ممکن است در معرض فرد آلوده باشند ، به یک پیامک خودکار که درآن دستورالعمل ها را داده اکتفا می کنند.

مقامات بهداشتی ترجیح می دهند در صورت امکان با مردم تماس بگیرند زیرا این امر می تواند به ایجاد اعتماد به مقامات بهداشتی کمک کند. اما برخی از افراد جامعه هرگز تماس افراد کادر درمانی را جواب نداده و حتی پیام های آنها را نادیده میگیرند.

این مسئله به صورت جدی به همراه فشار روی انجام گرفتن پروژه برنامه ردیابی درحال پیگیری می باشد.و در حالت ایده آل این برنامه به تمامی مخاطبین افراد مبتلا شده و افراد نزدیک به آنان هشدار راجع به رعایت پروتکل های بهداشتی به افراد مذکور فرستاده میشود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

مترجم : مهدی علیا

کدخبر: 612972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟