خوددرمانی در مقابله با کرونا ممنوع !

به گزارش رکنا ، دکتر علی اصغر انجیدنی گفت: زمان قطعی اتمام ویروس کرونا را نمی‌توان پیش بینی کرد، امیدواریم هرچه زودتر ویروس کرونا در خراسان رضوی و کشور پایان پذیرد و این امر تنها با رعایت اصول بهداشتی توسط مردم امکان‌پذیر است.

دکتر علی اصغر انجیدنی، دبیر کارگروه مراقبت ودرمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیش از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و اتفاقات بزرگ و کوچک زیادی در کشور افتاده است؛ اولاً مردم علم و آگاهی‌شان نسبت به این بیماری بیشتر شده است، دوما امروز شاهد این هستیم که تغییراتی در رفتار مردم ایجاد شده است که پیش‌ازاین باور نداشتیم چنین اتفاقاتی بیفتد.

پیشرفت فرهنگ مردم در مقابله با کرونا

وی افزود: برخی رفتار مردم مانند مهمانی رفتن، روبوسی کردن، زیارت رفتن جزء فرهنگ مردم بوده است و پیش‌ازاین ما فکر نمی‌کردیم مردم بتوانند این رفتارها را ترک کنند از این رو مردم ظرفیت‌های بسیار خوبی را طی این دو ماه از خود نشان داده‌اند.

دبیر کارگروه مراقبت ودرمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد، تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که تمرکز خود را روی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا قرار دهند مانند رعایت کردن فاصله‌های اجتماعی و بهداشت دست‌ها و در امور درمانی مداخله و خود درمانی نکنند.

دوری از فضای مجازی

انجیدنی با تأکید بر اینکه هنوز داروی درمان قطعی ویروس کرونا تولید نشده است، گفت: مردم به مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر داروها و روش‌های درمان کرونا منتشر می‌شود اعتماد نکنند زیرا هر دوره درمانی مختص یک بیماری و فرد خاص است لذا مردم جدا از خود درمانی پرهیز کنند.

وی یادآور شد: ویروس کرونا یک ویروس سرما دوست و مبتنی بر سرما است از این رو مردم می‌توانند با انجام یک سری اقدامات از بروز یا شدت گرفتن بیماری کرونا جلوگیری کنند، به‌عنوان مثال می‌توانند با نوشیدن دمنوش هایی مانند آویشن عسل دمای دستگاه تنفسی خود را افزایش دهند و از تکثیر ویروس در آن محیط جلوگیری کنند یا در معرض هوای سرد قرار نگیرند.

اتمام کرونا قابل پیش بینی نیست

دبیر کارگروه مراقبت ودرمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه زمان قطعی اتمام ویروس کرونا را نمی‌توان پیش بینی کرد، گفت: اگر امروز شاهد آن هستیم که میزان مبتلایان در سطح کشور رو به کاهش است و در برخی شهرها وضعیت سفید اعلام شده است، به دلیل این بوده که مردم در ایام تعطیلات کرونایی اصول بهداشتی و جلوگیری از کرونا را رعایت کردند.

انجیدنی خاطر نشان شد: امیدواریم هرچه زودتر شر این ویروس از مشهد و خراسان رضوی کنده شود و این امر تنها با رعایت اصول بهداشتی توسط مردم امکان‌پذیر است از طرف دیگر مردم نباید احساس آسودگی کنند که دیگر شیوع این ویروس کاهش یافته و می‌توانند به زندگی روزمره خود بازگردند.

پیشگیری از انتقال

وی بیان کرد: برخی دانشمندان بر این عقیده هستند که پایان قطعی برای کرونا وجود ندارد و این ویروس می‌تواند دوباره با سرد شدن هوا شروع به تکثیر و همه‌گیر شود لذا بهترین روش برای مقابله با این ویروس پیشگیری از انتقال آن است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟