ایمنی چشم ها در دوران قرنطینه کرونا

به گزارش رکنا ، محمود جباروند رییس انجمن چشم پزشکی ایران ضمن بیان این موضوع که تماشای تلویزیون و نگاه کردن به صفحه تلفن همراه و مانیتور در بینایی افراد زیر ۲۵ سال به ویژه کودکان و نوجوانان بیشتر از سایر افراد تأثیرگذار است، گفت: تماس نزدیک چشم با صفحه گوشی و مانیتور سبب تحریک تطابق در کودکان و نوجوانان و نزدیک بینی در آن سنین می شود.

وی ادامه داد: رعایت فاصله ۲ تا ۳ متری از تلویزیون، استفاده از فونت و تصاویر بزرگ در صفحه نمایشگر و گوشی همراه در افراد زیر ۲۵ سال تا حدی از تحریک تطابق و نزدیک بینی جلوگیری می کند.

جباروند با اشاره به اینکه استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه و نگاه کردن طولانی مدت به صفحه مانیتور در بزرگسالان منجر به خشکی چشم می شود، بیان کرد: خیره شدن به صفحه نمایشگر و تلفن همراه و پلک نزدن طولانی مدت علاوه بر خشکی چشم، خستگی چشم را نیز به همراه دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه نور آبی بهترین نور برای صفحه گوشی همراه و مانیتور است، ادامه داد: علاوه بر رعایت فاصله مناسب استفاده از نور کافی هنگام استفاده از گوشی و مانیتور در محافظت از چشم مؤثراست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟