خوش بافت های چله زمستان / برای جلوگیری از سوز و سرما چطور لباس بپوشیم؟

به گزارش رکنا، به همین دلیل در این باره با یک کارشناس گفت‌وگو کردیم.در ادامه افشین صنایعی، کارشناس استایل از تجربیاتش در مورد پوشش‌های زمستانی می‌گوید.

تغییر جنس پارچه

در فصل زمستان شاهد تغییرات زیادی در سبک پوشش خانم‌ها نیستیم. مهم‌ترین تغییر مربوط به جنس پارچه لباس و اضافه شدن اکسسوارهای زمستانی مثل شال‌گردن است. خانم‌های جوان عموما ترجیح می‌دهند برش و دوخت پالتویی که برای این فصل تهیه می‌کنند مشابه فصل‌های دیگر باشد.

پالتوهای محبوب با برش راسته

جوان‌ترها بیشتر سراغ اکسسوارهای زمستانی می‌روند؛ مثل کلاه‌های پشمی رنگی، شال‌گردن‌هایی با بافت‌های مختلف در رنگ‌بندی متنوع و دستکش. اما سن که کمی بالاتر می‌رود، افراد کمی محافظه‌کارانه‌تر اقدام به انتخاب لباس در این فصل می‌کنند و به پالتوهای زمستانه گرایش بیشتری دارند. پالتوها عموما بلندتر و با برش راسته هستند و این روزها کم‌تر شاهد پالتوهایی با برش طرح‌دار هستیم.

جوان‌ترها و دانشجوها بیشتر سراغ دستکش‌های بافت و پشم می‌روند در صورتی‌که برای خانم‌های جاافتاده دستکش چرم جایگزین بافت و پشم می‌شود. همچنین پالتو به‌ندرت با شال‌گردن‌هایی از جنس بافتنی جور در می‌آید.

هم‌نشینی پارچه‌ها

خانم‌هایی که می‌توانند بیشتر هزینه کنند سراغ شلوارهای فاستونی یا گاهی مخمل می‌روند که مکمل خوبی برای پالتوهای پشمی است. این دو متریال هم‌نشینی بهتری کنار هم خواهند داشت.

پالتوها عموما از جنس تمام پشم، پشم آکریلیک، پشم کشمیر یا ماهوت هستند. معمولا پالتوهایی با جنس ماهوت قیمت مناسب‌تری دارند، چون ماهوت پارچه‌ای مقرون‌به‌صرفه است.

برای تکمیل ست خانم‌ها در این فصل، روسری جایگزین شال می‌شود. در فصل سرما استفاده از روسری‌های گرم اما لطیف و سبک در تمام دنیا مرسوم است.

فقط بالاپوش را تغییر ندهید

مردها به دلیل محدودیت کم‌تر در پوشش، حق انتخاب بالاتری هم دارند. اما متاسفانه اصولا تغییر فصل در استایل مردان جوان، فقط با تعویض بالاپوش نمایان می‌شود،در صورتی که کفش و حتی جنس شلوار هم در این فصل می‌تواند تغییر کند.

انتخاب مردان شیک‌پوش

برای مردان شیک‌پوش اورکت بهترین گزینه است. در اصطلاح «اور» به بالاپوشی گفته می‌شود که از پالتو کوتاه‌تر و از کت استاندارد بلندتر باشد. از آنجا که «اورکت» راحت‌تر از پالتو است، در زمان‌های طولانی‌تری می‌توان از آن استفاده کرد.

انواع پارچه‌های زمستانه

مردان علاقه‌مند به استایل کلاسیک، بیشتر سراغ پارچه‌های پشم یا کشمیر می‌روند. البته کت، اورکت و پالتوی مردانه هم از ماهوت تولید می‌شود. ماهوت برای پوشش روزانه سبک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

پالتوهای مناسب مردان قدبلند

پالتوهای بلند برای مردان کوتاه‌قامت مناسب نیست، اما اگر همین پالتوی بلند را با دیگر بخش‌های استایل‌شان هماهنگ کنند، انتخاب اشتباهی نیست. ضمن این‌که کسی که پالتوی بلند می‌پوشد اصولا شال‌گردن و دستکش چرم مناسب استایلش را هم دارد.

تناسب لباس با اندام

مردهایی که اضافه‌وزن دارند و بنا به فیزیک بدنی‌شان دور کمر و شکم بزرگ‌تری دارند، کاپشن برای‌شان مناسب‌تر است. چون با پوشیدن پالتو، اورکت یا کت معذب می‌شوند، مگر این‌که قدبلندی داشته باشند تا از نظر ظاهری تناسب ایجاد شود.

رنگ لباس‌های زمستانه

در سال‌های گذشته عموما گرایش به سمت بالاپوش‌هایی به رنگ تیره مثل مشکی، سرمه‌ای، زغالی، قهوه‌ای و شتری (رنگ اصلی پارچه کشمیر) بیشتر بود؛اما در سال‌های اخیر تقریبا این گرایش کم‌تر شده و لباس‌هایی با رنگ‌های روشن هم مخاطبان خاص خودش را پیدا کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟