افزایش انرژی روزانه با خوردن میوه در وعده صبحانه

چه خوراکی هایی را برای صبحانه دوست دارید؟ یک کاسه غلات، ماست یا یک لیوان شیر؟ ما در این مقاله درمورد فواید مصرف میوه در صبحانه صحبت می کنیم. به طور کلی، میوه حاوی مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین ها و مواد معدنی است که سلامت جسم را بهبود می بخشند. میوه ها، منبع فیبر بوده و خواص آنتی اکسیدانی دارند.

در واقع میوه یک ابر غذا است. مصرف میوه برای صبحانه چه فوایدی دارد؟ پاسخ این سوال را در این مطلب می توانید پیدا کنید.

۱. فواید مصرف میوه در صبحانه برای افزایش انرژی

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که دلیل نیاز ما به صبحانه خوردن ، داشتن انرژی لازم برای انجام فعالیت هاست. این مسئله در مورد میوه نیز صدق می کند. با مصرف میوه در صبحانه، کربوهیدرات پیچیده و فیبر و در نتیجه انرژی دریافت می کنید.

خوردن میوه اصلا اشتباه نیست چرا که فواید زیادی برای سلامتی دارد. برای دریافت انرژی بیشتر می توانید موز و سیب بخورید زیرا منبع خوبی از فیبر و پروتئین هستند.

۲. فواید مصرف میوه در صبحانه برای کمک به کاهش وزن

اگر رژیم غذایی دارید، مصرف میوه برای صبحانه انتخاب بسیار خوبی است. خوردن یک وعده غذایی سالم مانند میوه های توتی و موز می تواند برای مدت بیشتری شما را سیر نگه دارد. این میوه ها را می توان به سرعت خورد و به راحتی برای صبحانه آماده کرد. نگران نباشید زیرا این میوه ها منبع ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

میوه برای رژیم غذایی بسیار مفید است زیرا کالری پایین و فیبر بالایی دارد. می توانید زردآلو، سیب و ملون را انتخاب کنید زیرا هر نصف فنجان از این میوه ها کمتر از ۵۰ کالری دارد. بنابراین، روز خود را با خوردن میوه برای صبحانه آغاز کنید و جسمی سالم تر داشته باشید!

۳. منبع آنتی اکسیدان

یکی از فواید خوردن میوه برای صبحانه، تامین آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن است زیرا بسیاری از میوه ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. برای مثال خوردن پرتقال و انگور برای صبحانه بهترین کمک را به دریافت آنتی اکسیدان می کند. آنتی اکسیدان ها با مهار رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو از بدن محافظت می کنند. در واقع، آنتی اکسیدان به کاهش خطر عفونت و برخی مشکلات مربوط به سلامتی از جمله سرطان کمک می کند.

۴. فواید مصرف میوه در صبحانه برای بهبود سلامت دستگاه گوارش

به توصیه وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) روزانه باید پنج سهم میوه و سبزیجات را برای صبحانه مصرف کرد. این به دلیل فواید میوه برای بهبود عملکرد اعضای بدن است. یکی از این فواید بهبود سلامت دستگاه گوارش است. این مسئله به وجود فیبر در انواع میوه ها ربط دارد.

برای مثال، کیوی، منبعی از فیبر است که باعث احساس سیری طولانی تر شده و از برخی مشکلات گوارشی مانند یبوست و نفخ جلوگیری می کند. انتخاب در دست شماست، میوه مورد علاقه خود را برای یک صبحانه سالم انتخاب کنید.

۵. افزایش سلامت عضلات

آیا موز دوست دارید؟ این ابرغذا می تواند سلامت بدن را بهبود بخشد. همه می دانند که موز، پتاسیم بالایی دارد. در نتیجه به افزایش توان عضلات کمک می کند. علاوه بر این، پتاسیم در حفظ سلامت قلب و عروق نیز نقش دارد. بنابراین با خوردن میوه برای صبحانه از فواید زیادی بهره مند می شوید. پس همین حالا این کار را شروع کنید!

۶. فواید مصرف میوه در صبحانه برای آبرسانی بدن

چون میوه منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است و آب زیادی نیز دارد، به هیدراته بودن بدن کمک می کند. بنابراین، مصرف میوه برای صبحانه راه خوبی است. می توانید روز خود را با اضافه کردن انواع میوه به صبحانه آغاز کنید. حالا می توانید درمورد یک وعده غذایی متعادل برای صبحانه فکر کنید. می توانید میوه ها را با ماست یا گرانولا ترکیب کنید یا این که آب آن ها را بنوشید.

۷. سلامت قلب

یکی دیگر از فواید مصرف میوه برای سلامتی، محافظت از سلامت قلب است. میوه، منبع پتاسیم و فیبر است و سلامت قلب را افزایش می دهد. همچنین میوه، کالری پایینی دارد و به همین دلیل برای حفظ سلامت قلب و عروق مفید است. در نتیجه می تواند از بیماری های قلبی مانند حمله قلبی و سکته جلوگیری کند.

۸. فواید مصرف میوه در صبحانه برای تقویت سیسم ایمنی

دلیل مصرف خوراکی های سالم، محافظت از بدن در برابر بیماری هاست. ما باید از بدن خود محافظت کنیم و به دنبال راهی برای جلوگیری از عفونت باشیم. برای این منظور می توانیم خوراکی هایی که خواص آنتی اکسیدانی دارند مصرف کنیم. در واقع میوه می تواند انتخاب خوبی باشد. میوه، مواد مغذی شگفت انگیز و تاثیر آنتی اکسیدانی دارد و سیستم ایمنی را تقویت می کند. بنابراین، برای داشتن روزی سالم، مصرف میوه برای صبحانه را آغاز کنید!

پس از دانستن فواید خوردن میوه برای صبحانه، لازم است به نکات مصرف آن در صبحانه نیز نگاهی بیندازیم.

نکات مصرف میوه برای صبحانه

۱. طرز تهیه های متعددی برای مصرف میوه در صبحانه وجود دارد. برای مثال، یک کاسه جو دوسر با میوه های توتی و کیوی، یکی از سالم ترین انتخاب هاست. برای دریافت انرژی بیشتر، می توانید روی آب پاپایا و سیب نیز حساب کنید.

۲. اگر به دنبال یک خوراکی فرح بخش برای صبحانه هستید، ماست را با انگور و میوه های توتی ترکیب کند. اضافه کردن عسل برای شیرین شدن این ترکیب را فراموش نکنید!

۳. به یاد داشته باشید که برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن، تعادل را رعایت کنید. در این مورد، خوردن نان ترتیلا و آب انار برای صبحانه گزینه خوبی است.

نتیجه این که میوه برای صبحانه عالی است. می توانید آن را به عنوان صبحانه یا یک میان وعده سالم برای ناهار بخورید. سالاد میوه یا اسموتی میوه، یکی از سالم ترین انتخاب هاست. با خوردن میوه برای صبحانه می توانید انرژی بیشتری دریافت کرده و بدن خود را در سالم ترین وضعیت قرار دهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟