درمان های خانگی برای خلاص شدن از سردردهای سینوسی

سر درد انواع گوناگونی دارد که به صورت‌های مختلفی بروز می‌کنند؛ از درد سوزشی گرفته تا فشار ناتوان کننده: میگرن، سر درد‌های ناشی از کم آبی بدن و البته سر درد‌های سینوسی. علت سر درد سینوسی چیست؟ عفونت سینوس به دلیل التهاب غشای مخاطی روی می‌دهد.

یکی از عوارض ناخوشایند عفونت سینوس، سر درد سینوسی در قسمت پیشانی و سایر قسمت‌های صورت است ک به صورت فشاری دردناک احساس می‌شود. چگونه می‌شود از این نوع سر درد خلاص شد؟ چند راهکار طبیعی و خانگی به شما توصیه می‌کنیم تا سر درد سینوسی‌تان را تسکین بدهید.

زنجبیل

زنجبیل به طور طبیعی خاصیت ضد التهابی دارد. یک دمنوش داغ زنجبیل می‌تواند سر درد سینوسی‌تان ر تسکین بدهد و ضمنا علائمی مانند گلو درد را نیز کاهش بدهد، مخصوصا اگر کمی عسل هم به آن اضافه کنید. طعم تند زنجبیل می‌تواند از فشار و ترشحات سینوس‌ها کم کند.

شست و شوی سینوس‌ها

می‌توانید با استفاده از سینوس شور، حفره‌ی سینوس‌ها را شستشو دهید، هر چند در ابتدا نیاز به صبر و تمرین دارید، اما اگر طرز کار با سینوس شور را خوب یاد بگیرید می‌توانید با کمک آب نمک، ترشحات را به خوبی تخلیه کرده و راه‌های هوایی بینی‌تان را پاکسازی کنید.

اسپری آب نمک

اگر استفاده از سینوس شور برای‌تان سخت است می‌توانید با اسپری آب نمک، التهاب سینوس‌ها را کاهش داده و در نتیجه سر دردتان را تسکین بدهید. محلول آب نمک کمک مو‌های ریز داخل بینی، ترشحات و آلرژن‌ها را خارج کنند.

کمپرس گرم

یک راه دیگر برای کاهش فشار سینوس‌ها استفاده از کمپرس گرم روی صورت است. با کمپرس گرم می‌توانید راههای هوایی را گرم کرده و انسداد سینوس‌ها را برطرف کنید. اگر بتوانید تحمل کنید، کمپرس متناوب گرم و سرد نیز برای کاهش فشار سینوس‌ها مفید است.

بخار آب داغ

ایستادن زیر دوش آب داغ و تنفس عمیق بخار نیز کمک می‌کند راه‌های هوایی باز شده و راحت‌تر بتوانید ترشحات را تخلیه کنید. بخار عملکردی مشابه اسپری آب نمک دارد، به اضافه اینکه گرما، راه‌های هوایی را منبسط می‌کند و از فشار سینوس‌ها می‌کاهد. این راهکار به ویژه برای تسکین سر درد‌های سینوسی اول صبح بسیار خوب است، زیرا بعد از چند ساعت خواب و در حالت دراز کشیده بودن، راه‌های هوایی بینی با ترشحات مسدود می‌شوند.

دستگاه رطوبت ساز

علت سر درد‌های سینوسی در شب چیست؟ هوای خشک می‌تواند راه‌های هوایی بینی را تحریک کند و باعث شود ترشحات بیشتری آن‌ها را مسدود نمایند. برای جلوگیری از تحریک بینی و تسکین علائم سینوزیت هنگام خواب، از دستگاه بخور سرد در اتاق خواب‌تان استفاده کنید. با این کار خروپف‌تان نیز کمتر خواهد شد.

غذای تند

تا به حال شده بعد از خوردن یک غذا یا خوراکی تند، بینی‌تان آبریزی کند؟ از همین روش برای تسکین سردرد سینوسی‌تان استفاده کنید. خوردن غذای تند می‌تواند به تخلیه‌ی سینوس‌های‌تان کمک کند و در نتیجه فشار سینوس‌های‌تان کمتر شود. ضمنا کپسایسین که عامل تندی فلفل قرمز است، یک ضد درد طبیعی است.

دارچین

دارچین نیز خوراکی ضد التهاب دیگری است که به خوبی می‌تواند سردرد سینوسی‌تان را تسکین بدهد. می‌توانید دارچین را با عسل ترکیب کنید تا گلو دردتان نیز آرام بگیرد. اگر طعم دارچین را دوست ندارید، با دارچین و آب خمیر درست کنید و آن را روی پیشانی‌تان بگذارید. عناصر موجود در دارچین می‌توانند بدین ترتیب نیز سردردتان را فروبنشانند.

دارو‌های بدون نسخه

دارو‌های موجود روی پیشخوان داروخانه‌ها با روش‌های مختلفی، دردتان را تسکین می‌دهند. آیا ادویل سردرد سینوسی را برطرف می‌کند؟ بله، زیرا ادویل یک داروی ضد التهابی غیراستروئیدی است که می‌تواند با کاهش التهاب در راه‌های هوایی، سردردتان را آرام کند. سردرد‌های سینوسی واقعا آزاردهنده‌اند، اما نیازی نیست برای فرونشاندن این درد از روش‌های بسیار قوی استفاده کنید. کمی صبر و حوصله به خرج دهید تا ببینید کدام راهکار خانگی برای تسکین سردرد شما موثر است و بهتر جواب می‌دهد و می‌تواند علائم‌تان را به طور طبیعی برطرف کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 469823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟