درمان فوری رماتیسم با شبدر قرمز

 برای درمان آرتروز و رماتسیم باید برگ شبدرقرمز را در روغن زیتون جوشانیده و روی قسمت های دردناک بمالید.گل شبدر دارای مواد شیمیایی مانند تریفولین،‌ایزوتریفولین و اسانس روغنی است.این گیاه را دریای املاح معدنی مانند سلیس، ‌آهن، فسفر، ‌گوگرد، پتاسیم، منیزیم، ‌منگنز، روی، ‌مس، سرب، نیکل و کُبالت می دانند.معمولاً دانه، گل و برگ را به صورت دم کرده یا جوشانده استفاده می‌کنند. از برگ‌های تازه شبدر نیز به صورت خوراکی استفاده می‌شود.

شبدر قرمز منبع غنی از ایزوفلاون هاست (ماده شیمیایی است که مانند استروژن عمل می کند و در بسیاری از گیاهان یافت می شوند) و می توانند به کاهش علایم یائسگی, مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه به دلیل اثرات استروژن و مانند آن ها کمک کند.

شبدر قرمز ممکن است دارای خواصی باشد که از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند و به نظر می رسد که جریان خون را بهبود می بخشد.

با کاهش استروژن در دوران یائسگی, خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان افزایش می یابد. مطالعات اخیر نشان می دهد که یک عصاره شبدر قرمز می تواند باعث کند شدن روند پوکی استخوان و حتی افزایش تراکم معدنی استخوان در زنان قبل و بعد از زایمان شود.

یائسگی غالبا با مشکلات زیادی همراه است، از جمله فقدان کلاژن پوست، ضخامت پوست، و رطوبت. این اتفاقات به‌خاطر "تأثیر کمبود استروژن” رخ می‌دهند، که تولید کم هورمون زنانه استروژن است. شبدر قرمز فرآیند پیری پوست را به‌خاطر اثر شبه استروژنش به تعویق می‌اندازد و به حفظ جوانی و شفافیت پوست کمک می‌کند. همچنین ضخامت مناسب و انعطاف پذیری خوبی به پوست می‌بخشد.

شبدر قرمز نیز به عنوان درمان سرفه برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد.شبدر قرمز فرآیند بهبود زخم‌ها و سوختگی را سرعت می‌بخشد. استفاده موضعی شبدر قرمز به میزان مناسب می‌تواند به درمان سریع چنین زخم‌هایی کمک کند.

چای شبدر قرمز به این دلیل که سرشار از ایزوفلاون است، یک شستشو دهنده مؤثر به حساب می‌آید. این چای همچنین، با جلوگیری از شوره و خارش سر، مو را تقویت می‌کند. استفاده از این گیاه باعث نرم شدن مو می‌شود، و به حجم و درخشندگی مو می‌افزاید.شبدر قرمز سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و از ما در برابر سرفه، سرماخوردگی، آسم، سیاه سرفه، عفونت‌های تنفسی یا احتقان و بیماری‌های مرتبط دیگر حفاظت می‌کند.گُل شبدر قرمز برای درمان آب آوردگی بدن بسیار مفید است و برای التیام زخم ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد که به این منظور می توان ضماد شبدر قرمز را روی زخم ها بگذارید.

شبدر قرمز به تصفیه ی خون از طریق بهبود چرخه های تولید ادرار، مخاط و صفرا کمک می کند.مقدار مصرف زیاد شبدر خطرناک است زیرا دارای اسید سیانیدریک بوده ولی استفاده متعادل از آن هیچگونه خطری نداشته و بسیار مفید است.هیچ عوارض جانبی جدی در افرادی که شبدر قرمز را به مدت یک سال مصرف می کنند، گزارش نشده است. عوارض جانبی عمومی ممکن است شامل سردرد، تهوع و خارش باشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟