پاکسازی ریه با نسخه مادربزرگ ها

سیر

سیر دارای خواص ضد التهابی همراه با سطح بالایی از آلیسین است. بنابراین به مبارزه با عفونت کمک کرده و التهاب را کاهش می‌دهد. این ماده در بهبود آسم هم نقش دارد و میتواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه کمک کند.

زنجبیل

زنجبیل به خاطر خواص ضد التهابی که دارد به ریه‌ها کمک می‌کند. شما می توانید زنجبیل را به شیوه‌های مختلف به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. دمنوش زنجبیل با لیمو یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای حذف سموم از دستگاه تنفسی است.

چند روش پیشگیری از سرماخوردگی

زردچوبه

درست مانند زنجبیل و سیر، این ادویه به دلیل خواص ضد التهابی آن برای ریه‌های شما عالی است.

سیب

سیب حاوی ویتامین‌های مختلف و هم‌چنین فلاونوئیدهایی است که می‌تواند به حفظ سیستم تنفسی سالم کمک کند. این میوه هم‌چنین برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف ریه کمک می‌کند.

توت‌های تیره

توت‌های تیره مانند زغال اخته و تمشک، غنی از آنتی اکسیدان‌ها هستند. آن‌ها به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه و سایر عفونت و بیماری‌های ریوی کمک می‌کنند.

گریپ فروت

گریپ فروت حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی و ویتامین است که از ابتلا شدن ریه به مواد سرطان‌زا و بیماری‌های ریوی جلوگیری می‌کند.

انار

انار حاوی فاکتور‌های خوبی است که روند بیماری‌های ریوی را کند کرده و باعث پاکسازی ریه می‌شود.

آجیل

آجیل‌ها حاوی مقدار زیادی منیزیم هستند که به شدت برای افراد مبتلا به آسم توصیه می‌شوند. آن‌ها هم‌چنین به افزایش ظرفیت ریه‌ها و بهبود کارایی روند تنفسی کمک می‌کنند.

پسته

پسته‌های خام برای بهبود سلامت ریه بسیار عالی هستند. پسته به جلوگیری از سرطان ریه کمک می‌کند هم‌چنین باعث کاهش کلسترول می‌شود.

فلفل قرمز و چیلی

فلفل قرمز برای پیشگیری از برونشیت‌های مزمن و امفیزما مفید است اگر بیماری شروع شده باشد هم کمک می‌کند بیمار به راحتی با آن مدارا کند. اثر ماده تند کاپسائی سین در فلفل قرمز که دهان و زبان را می سوزاند این گیاه را در ردیف داروهای موثر سینه‌ای و خلط‌آور قرار داده است.

پیاز

پیاز غنی از اسید فولیک و هم‌چنین ویتامین B6 و C است. بنابراین مزایای بهداشتی زیادی داشته و هم‌چنین برای مبارزه با پیشرفت سرطان ریه هم مفید است.

سبزیجات

تمام سبزیجات به خصوص بروکلی و گل کلم به معنای واقعی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند که برای پاکسازی بدن از جمله سموم ریه‌ها بسیار موثرند.

غذاهای حاوی کاروتنوئیدها

کاروتنوئیدها دسته‌ای از رنگدانه‌ها هستند که نقش مهمی در جذب نور دارند. از کاروتنوئیدهای مشهور می‌توان به بتاکاروتن، آلفا کاروتن، لیکوپن، لوتئین و گزانتوفیل اشاره کرد. این ماده به خاطر خواص منحصر به فردی که دارد برای مبارزه با سرطان ریه بسیار مفید است. این نوع آنتی اکسیدان در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. در واقع این ماده هنگام مصرف به ویتامین آ تبدیل می‌شود که برای مبارزه با آسم بسیار موثر است. غذاهای مختلفی حاوی کاروتنوئیدها هستند، از جمله هویج، گوجه فرنگی، کدو تنبل و زردآلو.

آب

آخرین، اما نه به معنای کم‌ترین فایده! آب برای ریه‌های شما بسیار مهم است. به جای نوشیدن نوشابه‌های گازدار، قهوه، الکل یا سایر نوشیدنی‌ها، آب را انتخاب کنید. آب یک منبع عالی هیدراتاسیون است و روند سم زدایی را تسریع می‌کند. اگر برای‌تان دشوار است که آب زیاد بخورید. می‌توانید با لیمو یا طعم‌دهنده دیگری آب را مزه‌دار کنید تا راحت‌تر آب بنوشید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟