این دو عامل قاتل اصلی روزه داران است

متخصص طب سنتی ایرانی گفت: روزه داران از خوردن غذاهای چرب، شور و شیرینی جات مصنوعی پرهیز کنند تا دچار سردرد نشوند.

ابراهیم خلیل بنی حبیب روز سه شنبه در حاشیه همایش تدابیر روزه داری از دیدگاه طب سنتی ایرانی بر تغییر عادت های غذایی نادرست در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: با خودداری از خوردن غذاهایی چون کله پاچه، کباب و زولبیا و بامیه می توان از بروز برخی بیماری های شایع ماه مبارک رمضان جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه روزه داران در موقع افطاری باید مایعات گرم از جمله شیر گرم و شیربرنج میل کنند و آب خنک ننوشند، بیان کرد: استفاده از برخی شربت ها از جمله شربت سکنجبین و گلاب از تشنگی روزه دار در طول روز می کاهد.

وی اضافه کرد: بوی بد دهان، یبوست، نفخ و سردرد از شایع ترین مشکلات روزه دار است و روزه داران با رعایت موارد توصیه شده در طب سنتی، کمتر با این مشکلات مواجه می شوند.

متخصص طب سنتی ایرانی با بیان اینکه روزه داری در این ماه تمرینی برای اصلاح سبک زندگی است، گفت: برای جلوگیری از خشکی، یبوست و برخی بیماری های گوارشی در ماه مبارک رمضان باید در پخت و پز غذاها از آلو و قیصی استفاده شود.

بنی حبیب با اشاره به اینکه برخی از روزه داران از بوی بد دهان رنج می برند، بیان کرد: روزه داران علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان باید در هنگام سحر شربت لیمو ترش بنوشند.

 

 

کدخبر: 382998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟