زرده تخم مرغ راه خلاص شدن از شپش موی سر

امروزه انواع مختلفی از روش های تقویتی و درمانی برای رسیدگی به موی سر در دسترس هستند. در همین راستا، مراکز زیبایی در ارائه جدیدترین فناوری ها و روش ها برای ارتقا سلامت و عملکرد مو با یکدیگر رقابت می کنند. اما گاهی اوقات روش های مدرن و تنوع آنها مردم را دچار سردرگمی کرده و برخی افراد نیز روش های ساده‌تر و ارزان‌تر را برای بهبود شرایط موهای خود ترجیح می دهند. برای این قبیل افراد استفاده از روش های طبیعی خانگی می تواند بهترین گزینه باشد.

به گزارش "دکتر هلث بنفیتس"، اما آیا این روش ها موثر هستند؟ پاسخ مثبت است. استفاده از مواد طبیعی برای تقویت مو گزینه ای کارآمد و بی خطر محسوب می شود. به عنوان مثال، ما می توانیم از فواید روغن بادام برای بهبود شرایط موهای خود بهره‌مند شویم. زرده تخم مرغ نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که فواید بسیاری برای مو به همراه دارد.

هم زرده و هم سفیده تخم مرغ سرشار از مواد مغذی هستند. با این وجود، در مورد درمان های مو، استفاده از زرده تخم مرغ گزینه بهتری است. زرده تخم مرغ حاوی مواد مغذی مفیدی مانند اسیدهای چرب، لسیتین، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین B، و بیوتین است.

تحریک رشد مو

پروتئین یکی از مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ است که برای رشد مو بسیار خوب است. پروتئین آن چیزی است که برای باززایی سریع سلول های بدن به آن نیاز دارید. این باززایی شامل رشد سریع مو نیز خواهد بود.

پیشگیری از شکستگی

استفاده از محصولات مراقبت و درمان مصنوعی ممکن است به پاکسازی موی شما کمک کنند. با این وجود، این کار می تواند چربی طبیعی مو را طی استفاده از بین ببرد. در نتیجه، مو خشک و ضعیف می شود. در این شرایط مو نسبت به شکستگی نیز مستعدتر می شود. در این مورد، استفاده از زرده تخم مرغ به عنوان یک نرم کننده یا ماسک مو امکان احیای چربی طبیعی مو و پوست سر را فراهم می کند. به بیان دیگر، استفاده از زرده تخم مرغ روی مو به پیشگیری از ریزش موی ناشی از شکستگی کمک خواهد کرد.

مرطوب کردن مو

فواید عسل برای پوست و مو به ما نشان داده است که مواد طبیعی می توانند مرطوب کننده خوبی برای مو باشند. جدا از عسل، ما می توانیم از زرده تخم مرغ نیز به عنوان مرطوب کننده مو استفاده کنیم. برای کسب بهترین نتیجه می توانید از ترکیب عسل و زرده تخم مرغ به عنوان ماسک مو همیشگی خود استفاده کنید. استفاده از این مواد روی مو و پوست سر رطوبت را به موی خشک باز می گرداند.

از بین بردن شوره سر

زرده تخم مرغ به تنهایی ممکن است شوره سر را تشدید کند. با این وجود، شما می توانید زرده تخم مرغ را با مواد دیگر، مانند روغن یاس بنفش هندی که در مبارزه با شوره سر موثر عمل می کند، ترکیب کنید. از این رو، شما هم مواد مغذی و هم ویژگی های ضد شوره را در اختیار خواهید داشت.

پیشگیری از ریزش مو

پروتئین برای مو خوب است. تخم مرغ از محتوای پروتئین بالایی برخوردار است. استفاده از زرده تخم مرغ روی مو و افزودن برخی مواد مفید دیگر به آن یک ترکیب فوق العاده را برای تقویت موی سر شکل خواهد داد. رطوبت مورد نیاز مو و پوست سر از این طریق تامین می شود. این فرآیند مو را با مواد مغذی تغذیه می کند. افزون بر این، ریشه های مو تقویت خواهند شد.

پیشگیری از سفید شدن زودرس مو

ترکیب زرده تخم مرغ و روغن های طبیعی، مانند روغن نارگیل، گزینه خوبی برای تقویت رنگ طبیعی مو است. جدا از ترکیب زرده تخم مرغ و روغن نارگیل شما می توانید از فواید برگ های کاری و روغن نارگیل برای موی سفید بهره ببرید. این ترکیب ها از سفید شدن زودرس مو نیز پیشگیری می کنند. سفید شدن زودرس مو گاهی اوقات در افرادی که با مشکلات تغذیه ای مواجه هستند و یا بیش از حد از محصولات رنگ مو استفاده می کنند، رخ می دهد.

باز کردن فر مو

شما ممکن است برای مقابله با فرخوردگی موهای خود به استفاده از نرم کننده های مو وابسته باشید. اما می توانید به زرده تخم مرغ به عنوان یک نرم کننده ضد فر مو نیز اطمینان کنید. البته زرده تخم مرغ نرم کننده ای نیست که آن را به حال خود رها کنید و پس از استفاده باید موهای سر خود را شستشو دهید. حداقل هفته ای یک بار باید این کار را انجام دهید.

درخشش بیشتر مو

جدا از نرم کردن مو، زرده تخم مرغ می تواند درخشش بیشتری نیز به موی سر شما ببخشد. استفاده از زرده تخم مرغ به عنوان نرم کننده و ماسک مو به احیای درخشش طبیعی مو کمک خواهد کرد. همچنین، شما می توانید مقداری روغن زیتون فوق بکر را با زرده تخم مرغ ترکیب کنید تا هرچه بیشتر موهای خود را تغذیه و درخشان سازید.

مقابله با شپش

وجود شپش روی سر بسیار بد است، زیرا موجب خارش می شود. حشره کش ها می توانند به از بین بردن شپش ها کمک کنند. با این وجود، استفاده از این محصولات ممکن است برای کودکان و موی آنها خطرآفرین باشد. در این مورد، شما می توانید از زرده تخم مرغ به عنوان یک گزینه بی خطر خانگی برای مقابله با شپش استفاده کنید.

برای خلاص شدن از شر شپش ها، شما می توانید مقداری آب لیمو را به زرده تخم مرغ اضافه کنید. لیمو حاوی ویتامین C فراوان است و مو از فواید این ماده مغذی بهره‌مند می شود. این ترکیب به خوبی شپش ها را نابود می سازد. ترکیب زرده تخم مرغ و آب لیمو را روی پوست سر و مو بمالید. سپس، سر را با یک کیسه پلاستیکی یا حوله مرطوب بپوشانید. اجازه دهید شش ساعت در همین حالت باقی بماند. از آنجایی که مدت زمان زیادی برای این کار نیاز است می توانید پیش از خواب این کار را انجام داده و صبح روز بعد سر کودک را شستشو دهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟