دومینیکا کجاست؟

دومینیکا کشوری کوچک با جمعیت 73 هزار نفری است که پایتخت و مهمترین شهر آن روسو با 33 هزار جمعیت است. توسعه صنعتی و مدرنیته در این کشور در آغاز راه است و دومینیکا ظاهر طبیعی، بکر و روستایی خود را حفظ کرده است. به همین دلیل این کشور کسانی که عاشق طبیعت، آرامش و دوری از هیاهوی زندگی مدرن هستند را شیفته خود می کند.

 موقعیت جغرافیایی دومینیکا

در فاصله میان دوقاره آمریکای شمالی و جنوبی دریایی قرار دارد به نام کارائیب که با افسانه ها و داستانهای عجیب و غریب فراوانی همراه است. این دریا از سمت غرب با کشورهای آمریکای مرکزی همچون پاناما، نیکاراوئه، هندوراس و کاستاریکا و از سمت شرق با کمربندی از  جزایر آتشفشانی و سرسبز محصور شده است. امروزه هر کدام از  این جزایر نزدیک به هم تبدیل به  کشوری تازه استقلال یافته شده که دومینیکا یکی از این جزیره ها به شمار می رود. موقعیت دومینیکا و  نزدیکی آن به کشورهای مهمی همچون آمریکا ، مکزیک و کشورهای عمده آمریکای جنوبی یکی از امتیازهای این کشور به شمار می رود.

طبیعت و آب و هوا

دومینیکا بیشتر از هر چیزی به طبعیت بکر و دست نخورده اش مشهور است. همچون دیگر کشورهای این مجموعه، آب و هوای استوایی و مرطوب دریای کاراییب، دومینیکا را به ترکیبی از زیبایی های شگفت انگیز تبدیل کرده و خیره کننده ترین مناظر طبیعی در این جزیره به چشم می خورد. به طوری که به دومینیکا لقب  «طبیعت دریای کارائیب» را نیز داده­ اند.  سواحل طلایی،جنگل های به هم پیوسته و سرسبزاحاطه شده و کوه های مشرف به دریا با آبشارها و چشمه های آب گرم، بخشی از گنجینه طبیعی دومینیکا را شکل می دهند. در میان این منابع طبیعی تماشایی، دومین چشمه  آب گرم دنیا به نام «چشمه جوشان» و یک طوطی کمیاب به نام آمازون شاهانه که نقش آن روی پرچم این کشور دیده می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.   

دومینیکا

 

تاریخ دومینیکا

دومینیکا یکی از جزایری بود که در سال 1493 توسط کریستف کلمب کشف شد. این کشور توسط اسپانیایی ها مورد حمله قرار گرفت و پس از آن تا  مدت ها مستعمره فرانسه بود. در طی جنگهایی هفت ساله این کشور به دست بریتانیا افتاد و سر انجام در سال 1978 اعلام استقلال نمود. با وجود استقلال از بریتانیا این کشور همچنان جز کشورهای همسود( مشترک المنافع) با بریتانیا به شمار می رود و به همین دلیل شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا به انگلستان سفر کنند.

دومینیکا جزایر

فرهنگ مردم

در حال حاضر بیش از 86 درصد جمعیت این کشور را سیاه پوستان تشکیل می دهند. این جمعیت از نسل سیاه پوستانی هستند که در زمان کشف قاره جدید به این جزیره آورده شدند. اما حدود 3300 نفر از بومیان دومینیکا که از نسل ساکنان نخستین این جزیره هستند، همچنان بخشی از جمعیت این کشور را شکل می دهند. زبان اصلی این کشور انگلیسی است اما بخش زیادی از بومیان این کشور به زبان کریول (Creole) که برگرفته از زبان فرانسوی و به جا مانده از  دوران استعمار فرانسه در این کشور است، صحبت می کنند. امروزه این زبان بخشی از فرهنگ دومینیکا به شمار می رود  و دولت مشوق هایی برای حفظ زبان به عنوان بخشی از فرهنگ غنی و منحصربه‌فرد این کشور ایجاد کرده است.

با توجه به اینکه دومینیکا کشوری مهاجر پذیر است، مردمانی از ملیت‌ها و نژاد‌های مختلف در این کشور زندگی می کنند  و بطور کلی می توان فرهنگ دومینیکا را  تحت تأثیر کارائیب‌ها، فرانسوی‌ها، بریتانیایی‌ها و آفریقایی‌ها دانست. از جمله نمادهای فرهنگی این کشور می توان به موسیقی و رقص اشاره کرد. هر ساله جشنواره های رقص و موسیقی زیادی در دومینیکا برگزار می شود و رقص های بومی و محلی و موسیقی های فولکلور که مهمترین آن به «رگی» و «کالیپسو» معروف هستند در این جشنواره ها به اجرا در می آیند. از مهمترین این جشنواره ها که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری دومینیکا به شمار می رود می‌توان به کارناوال و جشنواره جهانی موسیقی کریول اشاره کرد که در ماه اکتبر برگزار می شود.

فرهنگ مردم دو منیکا

اقتصاد دومینیکا

با وجود اینکه دومینیکا از کشورهای تازه استقلال یافته است، اما در همین مدت کم قدم های بزرگی را در مسیر رشد اقتصادی برداشته است. با توجه به منابع طبیعی این کشور، عمده تلاش های دومینیکا در زمینه اقتصادی متمرکز بر صنعت گردشگری و توسعه هتل ها و مراکز تجاری و تفریحی در این کشور است.

اقتصاد دومینیکا

 همچنین اعطای تابعیت در ازای کمک مالی به دولت و مشارکت در پروژه های ساختمانی و طرح های اقتصادی، بخش دیگری از درآمدهای دومینیکا را شکل می دهد. ضمن آنکه با  توجه به خاک حاصلخیز این جزیره، سرمایه گذاری و توسعه بخش کشاورزی از دیگر برنامه های دولت دومینیکا به شمار می رود.  واحد پولی کشور دومینیکا دلار کارائیب شرقی است و مهمترین بانک این کشور  بانک ملی دومینیکا National Bank of Dominica Ltd است.

پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا یکی از معتبرترین و قدرتمند ترین پاسپورت­ها به شمار می رود و در رده بندی پاسپورت های دنیا دارای رتبه 29 است. به این معناکه دارندگان این پاسپورت می توانند به بیش از 135کشور از جمله، انگلستان، کشورهای حوزه شنگن، کره جنوبی، مصر، سنگاپور بدون ویزا سفر کنند و همچنین امکان دریافت ویزای مولتی 10 ساله آمریکا، کانادا و استرالیا را داشته باشند. به همین دلیل در سالهای اخیر بسیاری از شهروندان دیگر کشورها برای استفاده از امکانات این پاسپورت اقدام به درخواست تابعیت این کشور کرده اند. شرایط آسان و زمان دریافت کوتاه نیز از مواردی است که باعث این استقبال شده است. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر و یا اقدام در زمینه دریافت تابعیت و پاسپورت دومینیکا هستید، می توانید به سایت سه کلیک مراجعه و از کارشناسان سه کلیک وقت مشاوره اختصاصی دریافت کنید.

سفر به دومینیکا

سفر به دومینیکا

دومینیکا تلاش های زیادی در زمینه در سالهای اخیر تلاش های زیادی در زمینه توسعه تجاری و اقتصادی و نیز تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری حوزه دریای کارائیب کرده است. باید گفت با توجه به داشته های طبیعی و بکر؛ دومینیکا توانایی رسیدن به هدف های بزرگی که برای خود مشخص کرده را دارد. استقبال و توجه گردشگران سراسر دنیا برای سفر به این کشور در سالهای اخیر بسیار زیاد شده. سهولت دریافت ویزا و یا عدم نیاز به آن یکی از اقدام های کارآمد دولت برای جلب گردشگران به شمار می رود. اگر شما هم قصد سفر به دومینیکا را دارید می توانید بدون ویزا به این کشور زیبا سفر کنید و مطمئن باشد که  طبیعت بکر و خیره  کننده ی آن در کنار فرهنگ شاد و سرزنده­ی مردمی صمیمی و مهربان شما را شیفته خود خواهد کرد.  

کدخبر: 885473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟