چند پیشنهاد برای تزئین کافه ها در کریسمس

رکنا: جشن کریسمس هرساله در سراسر دنیا برگزار می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. کریسمس از 4 دی آغاز شده و در اروپا و  آمریکا به مناسبت کریسمس، دو هفته تعطیل است. در این دوهفته خانواده ها دور هم جمع می‌شوند، جشن کریسمس را با مراسم و آداب و رسوم خاص آن برگزار می‌کنند و

به گزارش رکنا ، جشن کریسمس تو کافه‌ها می تواند بسیار جذاب باشد. اگرچه به جز ارمنی‌های عزیز و مسیحی‌های کشورمان کریسمس جشن رسمی نیست؛ اما چه کسی دوست ندارد این جشن رو تو کافه ببیند؟

معمولا کافه‌ها تو ایام کریسمس، محیط را با دکوراسیون مربوط به این جشن، مزین می‌کنند تا حال و هوای این جشن را برای مشتریان زنده کنند.

اما چه تزئیناتی برای کریسمس تو کافه‌ها مناسب تر است؟ دکوراسیون را چطور بچینند برای مشتری جذاب تر می شود؟

 

منوی کریسمسی

یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای جشن کریسمس تو کافه‌ها می‌تواند ارائه منوی کریسمسی باشد. می توانید منوی کافه را با عکس‌هایی مثل درخت کریسمس تزئین کنید و در هر صفحه از منو یک تم و عکس مربوط به کریسمس را بگذارید. غذاهای مربوط به جشن کریسمس نیز می‌تواند ایده جذابی باشد. به ویژه اگر کوکی‌ها یا شیرینی‌های کریسمسی را با قهوه و نوشیدنی‌ها سرو کنید. انواع وسایل مانند بشقاب، لیوان و دستمال با تم کریسمس نیز می‌تواند ایده بسیار جذابی برای کریسمس باشد. به هرروی ظرف و ظروف نیز جزئی از دکوراسیون کریسمس به حساب می‌آید.

از مهم‌ترین غذاهای مخصوص کریسمس، بوقلمون است. اما برای هر کشور غذاهای متفاوت متناسب با آداب و رسوم آن کشور سرو می‌شود. مثلا استرالیایی ها استیک، سوسیس، مرغ کبابی، سیب زمینی شیرین و سالاد را در این مراسم، طبخ می‌کنند. روس‌ها در این روز گوشت قرمز را با پنیر، گوجه، سالاد و سوسیس می خورند. اسپانیا سوپ نودل مرغ را به عنوان پیش غذا و استیک کبابی و آب پرتقال را برای غذای اصلی سرو می‌کنند. می‌توانید در منو، غذای اسپانیایی، انگلیسی، استرالیایی و ... را برای کریسمس قرار دهید.

از دسرهای کریسمس نیز می‌توان به بوش دوئل اشاره کرد. بوش دوئل یک دسر سنتی است. این دسر شبیه به تنه درخت بوده و طعمی بی نظیر دارد. کیک خوشمزه بوش دوئل از محبوب‌ترین خوراکی‌های ایام کریسمس است.

 

درخت کریسمس

از مهم‌ترین تزئینات کریسمس، درخت کاج با تزئینات ویژه است که می‌تواند ایده جالبی برای کافه‌ها با تم کریسمس باشد. درخت کریسمس یک درخت کاج سبز است که روی آن را با چراغ‌ها و لوازم مختلف تزئین می‌کنند. این درخت بخش مهمی از جشن کریسمس محسوب می‌شود. معمولا خانواده‌ها هدایا و کادوها را در اطراف درخت قرار می‌دهند.

مسیحیان درختان را نماد زندگی جاودانه با خدا می‌دانستند و این درخت، سمبلی از روح زنده حضرت مسیح است. مصریان در جشن انقلاب زمستانی یا همان شب یلدای خودمان، شاخه‌های نخل را به خانه می بردند و مردم روم از درختان صنوبر برای تزئین نیایشگاه‌ها استفاده می‌کردند. آلمانی‌ها کلوچه با اشکال مختلف را برروی درخت آویزان می‌کنند و روی درخت، شمع می‌گذارند. اگر از شمع برای تزئین استفاده می‌کنید، مراقب باشید که آتش سوزی رخ ندهد. ستاره نیز از تزئینات مهم درخت کاج است. حباب‌های رنگی و چراغ نیز برای تزئین درخت استفاده می‌شود.

 

ریسه‌ها و روبان‌ها برای تزئینات

جشن کریسمس در کافه ها باید با دکوراسیون خاص این جشن باشد. یکی از تزئینات جذاب برای کافه‌ها در جشن کریسمس، ریسه‌های براق است.

این ریسه‌ها البته برای تزئین درخت کریسمس به کار می‌رود اما در دیگر نقاط کافه نیز می‌تواند مورد استفاده قرا بگیرد استفاده از ریسه‌های براق، روشی ساده و کم‌هزینه است. از ریسه‌ها می‌توان استفاده‌های گوناگونی کرد؛ مثلا برای تزئین درخت آن‌را استفاده کرد. برای تزئین شومینه نیز بسیار مناسب است. همچنین می توان از ریسه‌ها حلقه‌های تزئینی و در کوب درست کرد.

ابزار دیگری که برای تزئینات به کار گرفته می‌شود، روبان است. از روبان برای پیچیدن کادوها و تزئین درخت کریسمس استفاده می‌کنند، بیشتر آن‌ها را به شکل آبشار از بالای درخت آویزان می‌کنند و یا افقی دور درخت می‌پیچانند. روش‌های مختلفی برای تزئین درخت و کادوها و یا شومینه با روبان‌ها وجود دارد.

برای زیر درخت کریسمس نیز معمولا از پارچه استفاده می‌شود.

 

نمادهای کریسمس

جشن کریسمس در کافه ها می‌تواند به همراه دکوراسیونی متشکل از نمادهای این جشن در کافه‌ها جذابتر شود. بنابراین باید برای این جشن از نمادها برای تزئینات کافه‌ها استفاده شود.

مهم‌ترین نماد کریسمس البته سانتاکلاس یا پاپانوئل خودمان است. سنت نیکلاس دوست بچه‌ها بوده و برایشان هدایایی می‌آورد. پیرمردی چاق با ریش انبوه سفید و لباس قرمز که هرساله با سورتمه اش به سراسر دنیا سفر می‌کند و برای بچه‌ها کادو می آ‌ورد. سورتمه ها را گوزن‌های زیبا حمل می‌کنند و هدایا در کیسه قرمز سانتاکلاس قرار دارند.

آبنبات عصایی یکی از نمادهای این جشن بزرگ است. از سال 1900 این آبنبات ها با خطوط قرمز تزئین شده و سرشان مانند عصا، خمیده شد. آبنبات‌های عصایی برای ساکت نگه‌داشتن کودکان در کلیسا میان آن‌ها پخش می‌شد. به تدریج این آبنبات در مراسم کریسمس نیز جایگاه ویژه‌ای یافت.

جوراب‌های مخصوص کریسمس نیز از دیگر نمادهای این جشن است. جوراب کریسمس جوراب بلندی است که در اتاق بچه‌ها آویزان می‌شود و کادوها داخل آن‌ها قرار می‌گیرند.

 

تاریخچه جشن کریسمس

کریسمس هرساله 25 دسامبر جشن گرفته می شود که مصادف با 4 دی ماه است. این جشن هم یک آیین مقدس و مذهبی است و هم جشن سال نوی مسیحیان. حدودا دو هزار سال است که مردم سراسر دنیا کریسمس را با آداب و رسوم خاص خود برگزار می کنند. کریسمس دیگر جشنی مربوط به مسیحیان نیست، بلکه آیینی جهانی شده و در سراسر دنیا برگزار می‌شود.  درخت کریسمس، غذاهای مخصوص به کریسمس، حضور در کلیسا، مهمانی‌های خانوادگی و کادوهای بابانوئل یا همان سانتاکلاوس از آداب مخصوص به این جشن است. هرساله در کشورهای جهان که تقویم میلادی دارند، دو هفته تعطیلات کریسمسی وجود دارد و مردم به سفر می روند.

 

جشن‌های کریسمس و طرفدارانش

جشن کریسمس در کافه ها پدیده‌ای است که تازگی دارد اما طرفداران بسیاری پیدا کرده است. مردم دوست دارند تا چشنی که در سراسر دنیا برگزار می‌شود را در کشور خود تجربه کنند. شاید نخواهند آن‌را مانند مسیحیان در خانه خود جشن بگیرند. اما دیدن این جشن در کافه خالی از لطف نیست. با وجود تورم و کاهش قدرت خرید مردم، توانایی‌ پرداخت هزینه سفر به خارج از کشور را ندارند. بنابراین چه چیزی بهتر از جشن کریسمس در شهر خود آن‌هم با لطف و سلیقه صاحب کافه؟

 

 

 

 

 

کدخبر: 856852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟