روز و شب برفی فنلاند + فیلم
حجم ویدیو: 3.60M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22

به گزارش رکنا، فنلاند در شمال اروپا قرار دارد که از غرب با سوئد، از شرق با روسیه و از شمال با کشور نروژ همسایه است. این کشور همچون کشورهای روسیه، کانادا، ایسلند و … از سردترین کشور های جهان محسوب می شود و با زمستان های طولانی و سرد و تابستان های کوتاه، معتدل و نسبتا بارانی شناخته می شود. کشور فنلاند به دلیل نزدیکی به روسیه در مقایسه با سایر کشورهای اسکاندیناوی آب و و هوای سردتری دارد ولی دمای هوا در سراسر کشور یکسان است.

میزان بارندگی در مناطق مختلف کشور متفاوت است و از 400 میلی متر در شمال شرق تا 650 میلی متر در شرق و 700 میلی متر در جنوب کشور، متغیر است. پر باران ترین فصول در این کشور، فصل های تابستان و پاییز هستند همچنین کمترین بارندگی دوره ای است که از فوریه تا آوریل ادامه دارد.

زمستان در سراسر کشور فنلاند تقریبا طولانی و سرد است و حدود 5 ماه طول می کشد. حتی در هلسینکی که در جنوب کشور قرار دارد، دمای هوا در زمستان زیر صفر است و با نزدیک شدن به سمت شمال و شرق کشور، زمستان سرد تر و طولانی تر می شود.

دریاچه های یخ زده در فنلاند

دریاچه های متعددی در فنلاند وجود دارند که در فصل زمستان یخ زده اند حتی گاهی ممکن است سطح دریا نیز یخ بزند (بیشتر در خلیج بوتنیا، اما گاهی حتی در بندر هلسینکی و در قسمت شرقی خلیج فنلاند) و استفاده از یخ شکن ها برای ترددهای دریایی ضروری می شود.

در طول فصل زمستان با توجه به شرایط هواشناسی، دمای هوا می تواند بسیار متفاوت باشد. وقتی کشور تحت تاثیر توده های هوای سرد از سمت روسیه قرار می گیرد، دما به زیر 20 درجه سانتی گراد نیز می رسد و بخش های شرقی کشور سرد تر از بخش های غربی و جنوب کشور می شوند.

آب و هوای کشور فنلاند در ماه های ژوئن تا آگوست معتدل تر است و در این ماه ها پوشش های گیاهی شروع به رشد کردن می کند. در لاپلند که شمالی ترین بخش کشور فنلاند است، دمای روز در طول تابستان مشابه دمای سایر بخش های کشور است و دما در طول روز حدود 20 درجه سانتی گراد است در حالی که شب ها خنک تر است.

کدخبر: 850220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟