مسافران رامسر از آبشار ازارک لذت ببرند + فیلم
حجم ویدیو: 7.75M | مدت زمان ویدیو: 00:00:30

به گزارش رکنا، رامسر به علت داشتن کوه‌های پربرف، ریزش باران‌های فراوان و قرار داشتن در منطقه پرآب از چندین آبشار زیبا و دیدنی با چشم‌اندازهای طبیعی برخوردار است. آبشار ازارک یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی و جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌رود که در منطقه سنگ‌پشته قرار دارد.

در اطراف بخش مرکزی شهر رامسر در استان مازندران،‌ روستایی وجود دارد به‌نام سنگ پشته. این روستای کوچک برخلاف چیزی که از آن انتظار می رود جذابیت‌های متنوعی دارد. سنگ پشته بخشی از دهستان چهل شهید محسوب می شود. این دهستان در بخش دالخانی قرار گرفته و شامل بقعه و یک گورستان کوچک می شود. درمجموع،‌۹۴۶۲ نفر یا ۳۲۲۸ خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند که ۱۶ نفر از آنها یا ۷ خانوار در روستای سنگ پشته ساکن هستند.

آبشار ازارک کجاست؟

روستای سنگ پشته وسعت کمی دارد اما در همین وسعت کم جذابیت‌های زیادی را به گردشگران ارائه می دهد. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این منطقه که باعث معروف شدن این روستا شده،‌ آبشار ازارک است. بارش فراوان برف و باران در ارتفاعات این منطقه باعث شده تا آبی که آبشار ازارک را تشکیل می دهد همیشه خروشان باشد و به بازدیدکنندگانش حس سرزندگی را منتقل کند. آب این آبشار هم مانند سایر آبشارهایی که در این منطقه قرار دارد از دل رشته کوه‌های پربارش البرز سرچشمه می‌گیرد. درنهایت، این آب با پیوستن به رودخانه ها و آبشارهای دیگر به دریای خزر سرازیر می شود. برای رفتن به این منطقه باید آدرس جنگل دالخانی را در پیش بگیری. بعد از ورود به این منطقه، در دهستان چهل شهید، روستای سنگ پشته را پیدا می‌کنی.

کدخبر: 825825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟