سفر کربلا انفرادی چگونه است؟

کربلا ، کربلا ، کربلا ، کربلا ، کربلا

به گزارش رکنا، با نزدیک شدن ماه محرم و ایام سوگواری عاشورا و تاسوعا و اربعین حسینی تقاضا برای سفر کربلا و دیگر شهر های زیارتی عراق در میان هم وطنان و محبان اهل بیت بالا می رود. برای سفر زیارتی به کشورهمسایه نیاز است که به صرفه ترین راه سفر برای مدیریت هزینه ها و داشتن یک سفر پربار اطلاعات جمع کرد تا در سفر دچار مشکلی نشوید و با خیال راحت به زیارت بپردازید. کربلا از مهمترین شهرهای زیارتی است که هر ساله تعدادی زیادی از زائران کشورهای مختلف را به سوی خود روانه می کند. کربلا یک شهر زیارتی است که از مهمترین قطب های گردشگری در این شهر مرقد مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) می باشد که سبب شده تعداد زیادی از مسافران از سراسر دنیا به سمت کربلا روانه شوند.

همواره به دلیل نا امن بودن شهر کربلا به همه ی مسافران عراق توصیه میشود کاروان های زیارتی به کربلا و نجف را برای سفر خود انتخاب کنند. عراق کشور پیشرفته و نظام مندی نیست و روی سیستم حمل و نقل، هتل ها، امنیت خیابانی، بهداشت و خیلی چیزها نظارت چندان قوی ای وجود ندارد.

در این مقاله می خواهیم شما را با هزینه ها و دانستنی های سفر به کربلا و بهترین راه سفر کربلا آشنا کنیم.

سفر زمینی کربلا

هماطور که اشاره کردیم با نزدیک شدن ماه های محرم و صفر، مسافران زیادی به کشور عراق و شهرهای زیارتی آن به خصوص کربلا و نجف سفر می کنند. تورهای کربلا هم توسط آژانس ها و کاروان های کربلا در سراسر ایران به راه می افتند. یکی از به صرفه ترین راه برای سفر به کربلا راه های زمینی است. کاروان های کربلا هم دارای امنیت بیشتری بوده و اقامت، وعده های غذایی و اخذ روادید شما را برعهده دارند.

این کاروان ها با اجاره اتوبوس می توانند بهترین و راحت ترین حمل و نقل را هم برای شما رقم بزنند. اگرهم خودتان قصد سفر به عراق را دارید می توانید با اجاره خودرو ارزان مشکل حمل ونقل به عراق و داخل شهر را حل کنید. بسیاری از شرکت های مربوطه با اجاره خودرو با راننده شما را در این سفر زیارتی همراهی می کنند. اگر هم تعداد شما زیاد باشد و به صورت خانوادگی و دسته جمعی قصد سفربه کربلا را دارید پیشنهاد ما برای شما اجاره اتوبوس یا اجاره ون برای سفر به کربلا است تا در داخل عراق هم بتوانید راحت بین شهرها جا به جا شوید و برای حمل و نقل هزینه اضافی نپردازید.

اجاره ون و اتوبوس برای کربلا

اجاره ون و اتوبوس برای سفر کربلا جزو خدمات ارزنده سعادت رنت می باشد که هر ساله برای زائران عزیز در نظر می گیرد. اما اینکه شرایط و هزینه اجاره خودرو برای کربلا چقدر است نیاز به یکسری اطلاعات دارد. برای دریافت سوالات خود می توانید وارد صفحه اجاره اتوبوس برای کربلا شده تا بتوانید سفر خود را بدون پرداخت قیمت های اضافی برای حمل و نقل آغاز کنید.

روادید عراق

مسافران ایرانی برای وارد شد به خاک عراق باید اقدام به اخذ ویزا کنند که مرجعی که این ویزا را صادر می کند سفارت کشور عراق واقع در تهران است.

برای اخذ ویزای گردشگری و زیارتی عراق برای سفر کربلا لازم به ذکر است که دو نوع ویزای انفرادی برای افرادی که به صورت انفرادی و تنها قصد سفر را دارند و ویزای گروهی برای تور ها و کاروان های کربلا صادر می شود.

 در صورت اخذ ویزای گروهی مسئول کاروان باید با مراجعه به کارگزاری امور زیارتی استان تهران، درخواست خود را طرح نماید و برای این کار نیاز به مجوز برای اخذ ویزا و مدارک شناسایی تمام مسافرانی که قصد سفر با کاروان را دارند به همراه پاسپورت آن ها، دارد.

اگر مشکلی نباشد ویزا صادر می شود و در این ویزا اشخاص کاروان اجاره ورود و خروج انفرادی از کشور را ندارند. اما اگر یک نفر هم مشکل داشته باشد تا اسم وی از لیست خط نخورد ویزا برای بقیه صادر نخواهد شد.

ویزای اربعین

ایرانیان زیادی هر ساله با پای پیاده در اربعین به کربلا سفر می کنند تا در اربعین در جوار حرم امام حسین (ع) باشند اما امروزه برای حفظ امنیت و نظم بیشتر این سفرها مسافران باید برای دریافت ویزای اربعین از طریق سامانه سماح که اختصار "سامانه مشتاقان اربعین حسینی" است اقدام به ثبت نام ویزای اربعین کنند که این ویزا در این سامانه همراه با بیمه کامل به متقاضیان تعلق می گرد و هزینه ویزای اربعین 40 دلار است که باید با توجه به نوسانات ارزی قیمت آن به ریال برآورد شود.

هزینه اقامت کربلا

اگر قصد سفر به صورت انفرادی به عراق و کربلا دارید، حد الامکان از اقامت در هاستل ها و خوابگاه ها پرهیز کنید و به هتل ها بروید.ه زینه اقامت در هتل های غراق و کربلا از شبی 40 دلار شروع می شود که از نظر نظافت و امنیت قابل قبول تر از بقیه اقامتگاه ها است. اگر هم با کاروان کربلا سفر می کنید که اقامت شما بر عهده آن ها است.

هزینه خوراک

در صورت سفر با تور ها و کاروان های زیارتی تهیه سه وغده غذایی با آن هاست اما در صورت سفر انفرادی کربلا از خوردن غذا در رستوران های بین راهی پرهیز کنید زیرا امکان مسمومیت به دلیل کیفیت پایین غذاها وجود دارد. پیشنهاد ما این است که از رستوران های خوب وشناخته شده کربلا مانند "الفردوس"، "زعفران" و "جبل عامل" غذا بخورید و یا غذاهای کنسروی و آماده با خود همراه داشته باشید.

هزینه حمل و نقل عمومی

حمل و نقل یکی از مواردی است که در سفر کربلا باید به آن توجه کنید زیرا به دلیل کم بودن نظارت و شلوغی شهر نمی توان به امنیت این سیستم های حمل و نقل اعتماد کرد و باید حواستان به اموال خود باشد و خانم ها به هیچ وجه تنها سوار تاکسی نشوند.

هزینه تاکسی ها تا حرم امام حسین (ع) از گاراژ نجف 1500 دینار عراق و مسیر های کوتاه بین شهری 3 تا 5 دینار است.

پیشنهاد ما در سفر این است که در صورت سفر با کاروان حتما با هم به جاهای مختلف شهر بروید و یا همانطور که اشاره کردیم به اجاره اتوبوس فکر کنید.

خرید بازار

در کربلا بازار های زیادی وجود دارند اما متاسفانه جنس های مرغوبی ندارند. به همین دلیل اگر قصد خرید سوغاتی برای عزیزان خود دارید، سوغات اصلی شهر که پارچه سبز تبرک و مهر عتبات عالیت است را بخرید و از خرید چیزهای دیگر از بازار خودداری کنید.

آب و هوای عراق

عراق یک کشور صحرایی بوده و دارای تابستان های گرم با دمای بالا و زمستان های خشک و گاهی با سرمای زیاد است. به همین دلیل در تابستان گرمای شهر طاقت فرسا خواهد بود اما زمستان های نکی در انتظار شما خواهد بود.

نکات سفر

*در عراق در مورد مواد مخدر و دارو های روان گردان حساسیت زیادی وجود دارد و در صورت همراه داشتن مقدار کمی از آن ها ارنده مواد و مدیر کاروان بازداشت شده و باقی مسافران به ایران بازگردانده می شوند.

*همراه داشتن همه مدارک شناسایی لازم نیست و داشتن گذرنامه و یک کارت شناسایی کافی است.

*از رفتن به شهر هایی که پوشش امنیتی ندارند به شدت خودداری کنید.

*در حفظ سلامت خود بکوشید و از لوازم شخصی هیچ کس استفاده نکنید و حد الامکان از جاهای مطمئن غذا تهیه کنید.

*روی ساک ها و وسایل خود حتما نام و دیگر مشخصات خود را بنویسید و و مراقب همراهان به خصوص فرزندان خود باشید.

*از تجمع در محل تصادفات و دیگر جاهای شلوغ بپرهیزید.

کدخبر: 799978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟