تبادل گردشگری میان استانبول و ایران

کشور‌های بسیاری روی این‌زمینه تمرکز کرده‌اند و سعی دارند سهم بیشتری از آن را کسب کنند. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره تبادل گردشگری میان استانبول و ایران صحبت کنیم. اگر شما هم دوست دارید درباره این‌موارد اطلاعات بیشتری داشته باشید، این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

ترکیه توانسته با اهمیت به جاذبه‌‎های تاریخی، فرهنگی و ایجاد بسیاری از انگیزه‌های جدید و مدرن برای مسافران، توریست‌ها و گردشگران بسیاری را به شهر‌های مختلف خود جذب کند. استانبول یکی از شهر‌هایی است که مسافران زیادی به آن علاقه دارند. مسافران بسیاری نیز از ایران به این‌شهر سفر می‌کنند که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

ویژگی‌های فرهنگی و تلفیق هنر و مدرنیته در استانبول یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن میان گردشگران است. مسافران و گردشگران بسیاری هم به ایران سفر می‌کنند تا از دیدنی‌های شهر‌های مختلف مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و ... بازدید کنند. در ادامه ابتدا به بررسی ویژگی‌های کلی ایران و استانبول برای گردشگران می‌پردازیم و بعد از آن تبادل گردشگری میان دو کشور را بررسی خواهیم کرد. برای خرید بلیط تهران استانبول اینجا را کلیک کنید.

سفر به استانبول

همان‌طور که گفته شد، مسافران بسیاری برای مقاصد تفریحی و کاری به استانبول سفر می‌کنند. ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران توانسته برای تعداد زیادی از مسافران ایرانی یکی از گزینه‌‌های جذاب سفر خارجی باشد. بلیط تهران استانبول یکی از موارد محبوب برای سفر‌های خارجی ایرانی‌ها است.

البته ترکیه و بسیاری از شهر‌های آن علاوه‌بر نزدیکی به ایران، جاذبه‌های بسیاری دارند که ایرانی‌های با قیمت‌های متعادل و معقولی می‌توانند آن‌ها را داشته باشند. شما برای یک سفر اروپایی و دیدن جاذبه‌هایی که به‌سادگی در ترکیه در دسترس هستند باید چندین برابر هزینه کنید. اگر بخواهیم به تعدادی از جاذبه‌های استانبول اشاره کنیم، باید مواردی مانند دیدنی‌های تاریخی، مراکز خرید متنوع، غذا‌های لذیذ محلی و سادگی رفت‌وآمد به آن برای ایرانی‌ها را در لیست خود داشته باشیم.

2

وجه مشترک‌های استانبول و ایران

اگر از تاریخ حکومت عثمانی و دشمنی‌های آن با ایران به زمان‌‎های جلوتر بیاییم، به تاریخی می‌رسیم که گردشگران بسیاری بین این‌کشور‌ها مبادله می‌شود. یکی از دلایلی که ایرانی‌ها، سفر به ترکیه را دوست دارند نزدیکی فرهنگ و رفتار مردم است.

اگر برای سفر خارجی خود بلیط تهران استانبول خریده باشید، با قدم‌زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده شهر خود را در کشوری عجیب نمی‌بینید و بسیاری از موارد برای شما قابل‌لمس و آشنا خواهد بود. مسافران بسیاری هم برای دیدن ایران از ترکیه به شهر‌های مختلف سفر می‌کنند که در ادامه و بخش بعدی کمی درباره آن صحبت خواهیم کرد.

تبادل گردشگری میان ایران و استانبول

سفر به استانبول برای بسیاری از ایرانی‌ها یکی از محبوب‌ترین سفر‌های خارجی است. اگر بخواهیم درباره سفر‌های خارجی محبوب و پر‍‌طرف‌دار میان ایرانی‌ها صحبت کنیم، بدون شک نام استانبول و بسیاری از شهر‌‎های ترکیه در ابتدای لیست ما خواهند بود.

ایران نیز با داشتن جاذبه‌‎های تاریخی و تفریحی بسیار توانسته تعداد زیادی از گردشگران ترکیه را به کشور دعوت کرده و میزبان آن‌ها باشد. شهر‌های بسیاری در ایران هستند که هر‌یک جاذبه‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارند و یک گردشگر خارجی حتما باید زمان خود را برای بازدید از انواع جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی و طبیعی تقسیم کرده و برنامه‌ریزی منظم و دقیقی داشته باشد.

پس با همه این‌اوصاف احتمالا شهروندان ترکیه به‌‍دلیل نزدیکی این‌فرصت را دارند که سفر‌های بیشتر و متعددی را به ایران داشته باشند و در هر سفر نقطه خاصی از ایران را مقصد سفر خود در‌نظر بگیرند.

کشور‌های ایران و ترکیه نیز در پی این‌موضوع هستند که روابط خود را برای ایجاد بستر مناسب گردشگری بهتر کنند. جالب است بدانید بر‌خلاف بسیاری از کشور‌های دیگر دنیا، ایرانی‌‌های برای سفر به ترکیه نیاز به اخذ ویزا ندارند.

3

شما با داشتن پاسپورت امکان سفر به استانبول را دارید. این‌موضوع سفر به ترکیه را برای مسافران آسان‌تر کرده است. اگر برای خرید بلیط تهران استانبول یا دیگر شهر‌های ترکیه مردد هستید کافی است نگاهی به جاذبه‌‎های شهر مقصد داشته باشید تا تصمیم خود را آسان‌تر کنید.

بسیاری از مسافران برای کاهش هزینه‌های سفر، برای سفر به ترکیه از وسایل حمل‌ونقل زمینی استفاده می‌کنند. همه شرایط گفته‌شده برای مردم ترکیه نیز فراهم است و آن‌ها نیز به‌آسانی می‌توانند به ایرانی پر از زیبایی‌های طبیعی سفر کنند و از جاذبه‌های آن لذت ببرند.

سخن آخر

استانبول یکی از مقصد‌های محبوب برای سفر ایرانی‌ها است و مسافران زیادی برای سفر ترکیه و شهر‌های آن را انتخاب می‌کنند. مسافران زیادی هم از ترکیه برای بازدید از ایران، شهر‌های مختلف آن را در‌نظر می‌گیرند. دو کشور نیز در پی این‌موضوع هستند که روابط را بهتر کرده و زمینه را برای سفر‌های بیشتر مردم فراهم کنند.

تور‌ها و پرواز‌های بسیاری از ایران به مقصد ترکیه و در مسیر عکس انجام می‌شوند که نشانه خوبی برای سفر اهالی دو کشور است. اگر نگاهی به تور‌های خارجی در سایت‌های مختلف داشته باشید، حتما نام شهر‌های بسیاری از ترکیه را میان تور‌های محبوب مشاهده خواهید کرد.

کدخبر: 781373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟