مهم ترین و شگفت انگیز ترین خلیج استانبول

به عنوان یک بندر طبیعی و بسیار ایمن ، شاخ طلایی نقش مهمی در توسعه استانبول ایفا کرده است و غالباً در گذشته مورد حملات زیادی قرار گرفته بود. امپراتوری بیزانس با فقدان جزر و مد و جریان، مقر دریایی خود را در این ورودی بسفر به طول 7/5 کیلومتری قرار داد.

برای محافظت از شهر در برابر حملات دریایی، دو اقدام امنیتی به کار گرفته شد. اولین و قابل پیش بینی ساخت دیوارها در امتداد ساحل بود. با این وجود، تدابیر امنیتی دوم شامل کشیدن زنجیره ای عظیم آهن از شهر به برج قدیمی گالاتا بود، از این رو از ورود کشتی های ناخواسته به شاخ طلایی جلوگیری می شد.

هر دو سواحل شاخ طلایی با چهار پل ارتباطی متصل شده اند. مشهورترین آنها بدون شک پل گالاتا است که Eminönü را با Galata متصل می کند. این پل با دکوراسیون پایین رستوران ها و کافه های خود ، جایگزین پل بسیار دوست داشتنی قبلی شد. این پل اصلی گالاتا در جنوب موزه رحیمی کوچ بازسازی شد. در بین این دو پل شما می توانید پل Atat Atrk را پیدا کنید. پل چهارم، فاتح است که در اعماق شاخ طلایی واقع شده است. یک پل جدید عابر پیاده، بر اساس نقاشی که توسط لئوناردو داوینچی در سال 1502 ایجاد شده است، به زودی به پایان می رسد. در زمان سفر در تورهای استانبول نوروز 99 حتما از این خلیج دیدن نمایید.

مهم ترین و شگفت انگیز ترین خلیج استانبول

گشت و گذار در خلیج گوموشلوک

احتمالا شما هم نام بدروم را به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی ترکیه شنیده باشید، اما شاید نام گوموشلوک کمتر به گوشتان خورده باشد. خلیج گوموشلوک در فاصله نزدیکی به بدروم واقع شده است و به نسبت مرکز شهر پرهیاهوی بدروم آرامش بسیار بیشتری دارد. گوموشلوک در واقع یک روستای جذاب در اطراف بدروم است که بیشتر اهالی ترکیه ای و محلی ها در آن به تفریح و استراحت می پردازند. اما به قدری فضای جذابی دارد که حیف است از دید توریستان پنهان بماند. اگر شما هم در سفر به بدروم به دنبال کسب آرامش هستید، اقامت در گوموشلوک بدروم یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید.

مسلما یکی از جذاب ترین تفریحات گوموشلوک این است که خیلی ساده تمام روز خود را در ساحل سپری کنید و به استراحت بپردازید. اما اگر خیلی اهل سکوت و آرامش نیستید و به دنبال یک تفریح مهیج تر هستید، می توانید با یک تور قایقرانی در گوموشلوک بدروم همراه شوید و به دل دریا بزنید. این تورهای قایقرانی هر روز ساعت 11 صبح از اسکله گوموشلوک حرکت می کنند. این تورها از جزایر کوچک نزدیک به گوموشلوک بدروم نظیر جزیره کوچوک کرمیت، جزیره بویوک کرمیت، جزیره چاووش و جزیره چاتال بازدید دارند و معمولا در ساعت 6 بعد از ظهر به گوموشلوک بر می گردند. این تورها شامل ناهار نیز می شوند و همراهی با آن ها ایده خوبی برای تفریح در گوموشلوک بدروم برای مسافران ماجراجو است.اگر شما هم تصمیمتان را برای سفر به بدروم گرفته اید،می توانید در تور بدروم نوروز 99 در این خلیج زیبا به گشت و گذار بپردازید و سک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید.

مهم ترین و شگفت انگیز ترین خلیج استانبول

بازدید از سواحل زیبا  لارا و کنتیالتی آنتالیا

در مرکزیت شهر آنتالیا دو ساحل وجود دارد که یکی از آن‌ها ساحل کنیالتی و دیگری لارا است . تعریف سواحل آنتالیا را همه شنیده‌ایم . ساحل لارا که محلی ها و ترک زبانان به آن «لارا پالجی» می‌گویند ، ساحلی بسیار زیبا و دیدنی و دنج و تمیز است . اگر به لارا رفتید حتما موتور اسکوتر بگیرید و از اسکوتر سواری در ساحل و در کنار دریا نهایت را لذت ببرید . ساحل کنتیالتی که بیشتر برای کودکان ساخته شده است یک پارک آبی هیجان‌انگیز دارد که پر از وسایل و اسباب‌بازی‌های آبی است . یک استخر دلفین نیز دارد که در آن دلفین ها برای بازدید کنندگان نمایش اجرا کرده و دست آموز بودن خود را در معرض دید قرار می دهند . این ساحل همچنین ماکت مینیاتوری از ترکیه دارد که تماشاگران می توانند در یک نگاه شهر را در ابعاد کوچک تر ببینند . دیدنی‌های ترکیه را با اندازه‌ ٢۵ برابر کوچکتر در این ماکت ساخته اند که برای گردشگران بسیار جالب و شگفت انگیز هستند . این ساحل یکی از مکان های دیدنی آنتالیا می باشد، چنانچه مسافر یکی از پکیج های تور آنتالیا نوروز 99 هستید، می توانید از این ساحل زیبا دیدن نمایید.

مهم ترین و شگفت انگیز ترین خلیج استانبول

کدخبر: 524361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟