تعطیلات نوروز و سفر به مالزی/دیدنی های کوالالامپور را بشناسید

سفر به کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است و در قلب ایالت سلانگور واقع شده است. این شهر در دامنه های کوهستانی قرار گرفته و کوه همه اطراف آن به جز قسمت شرقی را فراگرفته است به همین دلیل است به کوالالامپور و مناطق مجاور آن کلانگ به معنی دره می گویند. از طرفی به علت استقرار این شهر در محل تلاقی رودخانه های کلانگ و گمباک به آن پایتخت گل آلود نیز می گویند. کوالالامپور علی رغم عمر کوتاه 100 ساله اش به شهری جهانی تبدیل شده و دارای سه قومیت مالایی، چینی و هندی است.

دیدنی های کوالالامپور:

  1. آکواریوم کوالالامپور
  2. برج‌های دوقلوی پتروناس
  3. پارک پروانه
  4. موزه هنر‌های اسلامی مالزی
  5. مسجد نگارا
  6. محله چینی ها
  7. بوکیت بینتانگ
  8. برج کی ال
  9. غار میمونها
  10. پارک آبی سان وی لاگون
  11. ارتفاعات گنتینگ

وضعیت آب و هوا کوالالامپور

آب و هوای این کشور استوایی است و هوای آن در تمام طول سال گرم می باشد. دمای هوا در حدود 21 تا 32 درجه سانتیگراد است و بارندگی سالانه در محدوده 2000 تا 2500 میلی لیتر می باشد.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

برای رفتن به مالزی دو بازه زمانی بیشتر رونق دارد. یکی از آن ها از ابتدای دسامبر شروع شده و تا پایان ژانویه ادامه دارد که تعطیلات سال نو میلادی و همچنین چینی است. دومی در ماه های ژوئن تا آگوست بوده که در این زمان بیشتر مسافران از خاورمیانه هستند. در بیشتر کشورها تعطیلات مدارس در این ماه هاست و زمان مناسبی برای سفر میباشد. اواخر سپتامبر تا دسامبر مالزی بسیار خلوت و آرام می باشد.

آنچه باید در مورد کوالالامپور بدانیم

بدلیل اینکه ساکنین شهر کوالالامپور از فرهنگ های مختلف مالزیایی، هندو و مسلمان تشکیل شده ، بنابراین در طول سال، فستیوال ها و وقایع مهم و جالب توجهی در این شهر برگزار می شود. که یکی از مهترین وقایع آن سال جدید چینی ها در ماه ژانویه می باشد که در اینجا جشن های رقص اژدها، ترقه بازی و خوراکی های چینی در حد اعلای خود خواهند بودبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟