کلبه ای عجیب وسط دل رودخانه ای بکر+ عکس

رودخانه درینا واقع در صربستان به دلیل مناطق زیبا و وجود تک کلبه ای در وسط آب های این رود یکی از زیباترین مناطق گردشگری این کشور به شمار می رود.

رودخانه درینا ، رودخانه ای در بالکان مرکزی، که از تلاقی رودخانه های تارا و پیوا سرچشمه می گیرد و مسیر 215 مایل (346 کیلومتری)، عمدتا به سمت شمال، برای ورود به ساوا است می پیماید. مسیر فوقانی آن از طریق دره های باریک و دره هایی کوچک عبور می کند، در حالی که مسیر پایینی آن پهن تر است.

رودخانه درینا از کجا سرچمشه می گیرد؟

رودخانه درینا ، سبز و سریع، مانند زمان که در حال گذر است ، برای اطمینان بهترین توصیف در رمان های ایوو آندریک، برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1961 است. درینا یکی از زیباترین رودهای صربستان است. در دوران باستان دریون نامیده می شد و مردم آن را زلنیکا یا زلنکا (سبز در صربستانی )پس از رنگ آب می نامیدند. این شهر از مناطق کوهستانی و هموار بوسنی و صربستان سیر می کند.

در کناره های آن، دره های وسیعی با زمین های قابل کشت و زمین های مسکونی و همچنین کرانه های شیب دار و باریک دره با درختان بید، درختان تبریزی و بوته ها احاطه شده است. زیباترین و بزرگ ترین دره در مسیرش، اززپا تاKlotijevac، 24 کیلومتر طول داشت. طول دوره را از قطب Scepan ، جایی که ازپیوا و تارا به دهانه ساوا در فاصله 340 کیلومتری است.

تفاوت ارتفاع بالای سطح دریا بین چشمه و دهان آن 358 کیلومتر است. عرض مسیر آن از 100 تا 200 متر در پروکاس و زورنیک تا 15 متر در محل به نام تیجسنو(باریک)متغیر است. درباجینا باستا 54،4 به 698 متر مکعب / جریان آب و سطح آب 34 - 356 سانتی متر است. دمای آب از 8، 7 - 16 و 3 درجه سانتی گراد است. رنگ آب بیشتر سبز است و در ردیف دوم کیفیت است.

درینا مرز طبیعی بین امپراتوری روم غربی و شرقی و از لحاظ تاریخی کاتولیک را از منطقه ارتودوکس جدا می کند.در کنار مرز مشترک بین اتریش - مجارستان و صربستان - عملیات جنگی بزرگ در طول 1914 / 15 آغاز شد.

در حال حاضر، درینا به خاطر مناظر جذاب دره، مخازن، منابع ماهی (قزل آلا، ، کپور، …)مشهور است. در اذهان مردم وجود دارد می تواند مسیر منحنی درینا را صاف کند، . این گفته افسانه ای یونانی - باستان است. به همین دلیل است که درینا تصویر افسانه ای، تاریخی ، واقعی زندگی انسان ها در این مکان ها است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 449138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟