رویایی‌ترین جاده‌ در ایران که باورتان نمی شود+عکس

در دامنه‌های شمال شرقی البرز و در میانه‌‌ی گرگان و شاهرود، می‌توانید یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران را مشاهده کنید. تقریبا ۱۳ کیلومتر بعد از گرگان، جاده‌ای به سمت جنوب منشعب می‌شود که به خاطر اولین روستای این جاده، توسکستان یا توسکاستان نام ‌گرفته است، منظره‌ای رویایی به ویژه زمانی که پاییز با همه رنگارنگی‌اش انواع درختان جنگل توسکستان گرگان و بته‌های جنگلی، از توسکا گرفته تا اورس و انواع بلوط و سرخدار دو سوی جاده را پر از رنگ کرده باشد. فراموش نکنید که در اوایل زمستان هم هنوز می‌توانید از زیبایی‌های به جا مانده‌ی پاییزی جاده‌ی 30 کیلومتری توسکستان لذت ببرید.

جاده توسکستان اگرچه بسیار تماشایی است، اما آن‌قدر شیب و پیچ‌های تند دارد که باید هم راننده‌ی ماهری باشید و هم ماشینی که با آن سفر می‌کنید، بدون هیچ نقص فنی باشد. به دل جاده که زدید، هرجایی که مناسب دیدید، می‌توانید پارک کنید و برای یک پیاده‌روی چندساعته به دل جنگل بروید. این جنگل زیبا که با جنگل‌های جهان‌نما هم همسایه است، بخشی از پارک هیرکانی است که به‌تازگی به پارک ملی تبدیل شده است.

هر جای این مسیر که دوست دارید، از خودرو پیاده شده و گردش کنید. البته بهتر است با بلدهای محلی همراه شوید تا در این جنگل گم نشوید. اگر جاده ابری باشد، خوش‌شانسی بزرگی نصیبتان شده؛ چون ابرها جاده و جنگل را می‌پوشانند و توسکستان را به یکی از رویایی‌ترین جاده‌های جنگلی ایران تبدیل می‌کنند.

به یاد داشته باشید برپا کردن آتش و بساط کباب را از ذهنتان دور کنید، چراکه این درختان‌ بسیار خشک‌اند و احتمال آتش‌سوزی در آنجا بسیار بالاست. علاوه بر این، لباس گرم را هم فراموش نکنید. این منطقه در پاییز و زمستان بسیار سرد می‌شود و احتمال بارندگی هم در این فصل‌ها بالاست.

در اواسط جاده‌ی توسکستان در میان جنگل انبوه، به کاروانسرای قزلق می‌رسید. رسیدن به فضایی بدون دار و درخت می‌تواند نشانه‌ی رسیدن به کاروانسرا باشد. دقت کنید کاروانسرا از جاده پیدا نیست و باید از خودرو پیاده ‌شده و حدود ۱۵۰ متر به سمت شرق و شمال شرقی پیاده‌روی کنید تا آن را ببینید. این کاروانسرا که مربوط به دوران اسلامی است و در فهرست آثار ملی هم ثبت شده، در سال ۱۳۷۹ بازسازی و زیبا شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 446867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟