جزیره ای زیبا به نام «سانتورینی»
حجم ویدیو: 32.77M | مدت زمان ویدیو: 00:03:51

این سرزمین کهن در محل تلاقی قاره های آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد. کشور یونان جزایر متعددی را در خود جای داده است که 20 درصد از قلمرو این سرزمین را در بر گرفته اند. سازمان گردشگری یونان تعداد این جزایر را شش هزارتا می داند و 227 عدد از آن ها را غیرمسکونی خوانده است. این جزایر از لحاظ وسعت و شرایط آب و هوایی تنوع زیادی دارند.

یکی از زیباترین و شناخته شده ترین جزیره های این کشور که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، سانتورینی (Santorini) نام دارد؛ این جزیره شگفت انگیز در دریای اژه واقع شده است و از خاک یونان 200 کیلومتر فاصله دارد. سانتورینی در حدود 15,500 نفر سکنه دارد و مساحت آن 73 کیلومتر مربع است. این جزیره بیشتر به خاطر معماری و رنگ آمیزی خاص بناهایش معروف است. اکثر ساختمان های این جزیره سفیدرنگ هستند و در، پنجره و سقف هایی به رنگ آبی دارند. ترکیب این رنگ ها در کنار ساحل و آسمان زیبا، منطقه سانتورینی را تبدیل به یک مکان آرامش بخش و منحصر به فرد می کند.

داستان شکل گیری این جزیره زیبا هم جالب است؛ در حدود ۳۶۰۰ سال پیش یک فوران آتشفشانی مهیب رخ داد که در نتیجه آن سانتورینی از دل خاک بیرون آمد. زمان گذشت و توجه یونانیان به این گوشه از کره زمین جلب شد، به سوی آن رهسپار شدند و اینجا را برای سکونت برگزیدند.

 

 

کدخبر: 414664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟