این کشور بیشترین دارنده ی میراث جهانی یونسکو است

در زمینه ی استانداردهای بین المللی ، استانداردهای بالای زندگی، سلامت، امید به زندگی، آزادی Freedom و ...، فرانسه را می توان از جمله کشورهای ایده آل برای زندگی معرفی کرد.

خیابان معروف شانزلیزه فرانسه

خیابان شانزه لیزه معتبرترین و معروف ترین خیابان پاریس و شاید تمام دنیا است . این خیابان از میدان کونکورد (Place de la Concorde) تا طاق پیروزی (Arc de Triomphe) کشیده شده است.

طاق پیروزی در فرانسه پاریس

طاق پیروزی که در میدان شارل دوگل (Place Charles de Gaulle) قرار دارد، به یادگار پیروزی های امپراتور ناپلئون بنا شده است. این طاق در سال 1836، مدت ها پس از اینکه زمان حکومت ناپلئون به پایان رسیده بود ساخته شد.

کاخ ورسای زیبا و فوق العاده واقع در فرانسه

چیزی که زمانی به عنوان یک اقامتگاه معمولی شکار ساخته شده بود، در نهایت به معروف ترین کاخ جهان و مدلی برای همه قصرهای بعدی در اروپا تبدیل گردید. این کاخ در 20 کیلومتری جنوب غرب پاریس واقع شده است.

جزیره مونت سنت میشل فرانسه

در قرن هشتم، جزیره ای در نرماندی فرانسه بنا شد که بعد ها به مونت سنت مویشل معروف گردید. این جزیره، سرشار از جاذبه های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می کنند .

چیزی که این جزیره را خاص می کند، ساختمان آن است که در بالا، صومعه قرار دارد، در پایین فروشگاه ها وجود دارند و بعد از آن نیز ماهی گیران و کشاورزان مشغول به کار هستند. از این جزیره به عنوان یکی از نماد های فرانسه یاد می شود که در آن، آمیزه ای از هنر و تاریخ کشور فرانسه را می توان یافت. این جزیره نیز جزو جاذبه های مطرح توریستی و گردشگری فرانسه می باشد.

جزیره مونت سنت میشل همواره تحت تاثیر جزر و مد قرار می گیرد و توسط آب تا 25 کیلومتر از ساحل به عقب کشیده می شود. مد به سرعت در این منطقه اتفاق می افتد و تاکنون گردشگران زیادی در راه عبور از خلیج شنی غرق شده اند. بنابراین توجه داشته باشید هنگامی که جزر و مد کم است، به همراه یک راهنمای آگاه راهی بازدید از جزیره شوید.

نمای زیبای جزیره مونت سنت میشل فرانسه

برای دسترسی به جزیره مونت سنت میشل باید ابتدا به Pontorson رفته و سپس با ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی به جزیره بروید. همچنین می توانید این مسیر را با دوچرخه بپیمایید که به نظر می رسد کار بسیار جالبی باشد.

قلعه مونت سنت میشل با منظره نفس گیر خود، در سال 1979 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

باغ ژیورنی برای نقاش فرانسوی

موزه کلود مونه، نقاش فرانسوی، در ژیورنی در شمال این کشور قرار دارد. به پاس زحمات او، باغی برای او ساخته اند که الهام گرفته از نقاشی "نیلوفر آبی” اوست و دیدنش خالی از لطف نیست. این باغ، سالانه حدود نیم میلیون بازدید کننده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می شود .

پل جالب میلائو در فرانسه

‌‌‌در جنوب فرانسه، شهر کوچک میلائو قرار گرفته، هرچند این اسم ممکن است برای شما ناآشنا باشد، میلائو استحقاق آن را دارد که در لیست سفر شما به فرانسه قرار گیرد و علت این امر نیز پل Bridge میلائو است.

پل میلائو، یک پل کابلی شگفت انگیز است که در دهانه رودخانه ی تارن Tarn قرار گرفته و ابعاد و ارتفاع آن رکوردهای بسیاری را شکسته اند. هر چند که این پل در سال 2004 بازگشایی شده و با این توصیفات جز جدیدترین نشانه های فرانسه است، اما به خاطر طراحی غیرعادی خود جز جاذبه های تاثیرگذار فرانسه به شمارمی رود.

علاوه بر این، پل میلائو با مناظر بسیار شگفت انگیزی احاطه شده که می توانند به عنوان پس زمینه ای در بهترین عکس های قابل تصور خودنمایی کنند. ‌‌‌‌‌

کلیسای فونتونی فرانسه

سفر به فرانسه می تواند به معنی شانسی برای بازدید از بناهای مذهبی بی شماری باشد، اما فقط تعداد اندکی از آن ها هستند که به اندازه کلیسای فونتونی شاخص باشند. این کلیسا که در شهر کوچک مارمانی Marmagne واقع شده، در اصل در سال 1118 به سبک رمانسک ساخته شده بود.

برخلاف سن زیاد این کلیسا، بیبشتر قسمت های کلیسای اصلی، دست نخورده باقی مانده است. شما می توانید در بازدید از این کلیسا به اتاق ناهارخوری، اتاق های راهبان و حتی خوابگاه های چهره های مذهبی مشهور قرن های گذشته سری بزنید. ‌ ‌

کلیسای زیبا و دیدنی نوتردام پاریس

کلیسای جامع نوتردام پاریس کلیسای معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. هر سال 13 میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

در محلی که هم اکنون این کلیسا قرار دارد تا قبل از قرن چهارم میلادی معبدی غیر مسیحی وجود داشته است. در قرن چهارم کلیسایی بزرگ جای آن معبد راگرفت. این ساختمان تا قرن دوازدهم بر جای بود ولی در آن زمان جمعیت پاریس بطور ناگهانی بالا رفت و تصمیم گرفته شد تا کلیسا را بزرگ گردانند.

بدین ترتیب ساختمان قبلی را خراب کرده و در سال 1163 میلادی ساختمان جدید شروع شد که ساختن آن تقریباً دو قرن طول کشید و در 1345میلادی به پایان رسید. این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بود ولی هم اکنون نه تنها در اروپا بلکه در فرانسه کلیساهای بزر گتر از آن وجود دارند.

نوتر دام در فرانسه پاریس

اهمیت آن در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک می باشد. برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده اند.

قلعه شگفت انگیز چنانسی فرانسه

این قلعه در روستای کوچک چنانسیکس (Chenonceaux) قرار گرفته و بر روی رودخانه چر (Cher) ساخته شده است. اولین بار در قرن پانزدهم ساخته و بعد از آن در قرن شانزدهم خراب و سپس بازسازی شد. این قصر مالکین زیادی از جمله پادشاه فرانسیس 1 دارد.

در حال حاضر به خانواده منیر (Menier)، دارنده یک شرکت شکلات معروف، تعلق دارد. آن¬ها قصر و باغ¬هایش را احیا و بازسازی کردند. امروزه این قلعه برای بازدید عموم باز است و دومین مکان پر بازدید در فرانسه بعد از ورسایلز (Versailles) است. با 10 جاذبه گردشگری برتر فرانسه همراه باشید.

غذاهای خوشمزه سنت مالو فرانسه

یک شهر بندری محصور بر روی کانال انگلیسی واقعا بسیار دیدنی است. جمعیت متعادل آن در طول فصل گردشگری در تابستان به¬طور چشمگیری زیاد می¬شود. جاذبه اصلی آن معماری تاریخی است. اما علاوه بر آن، گردشگران عاشق غذاهای محلی که اساس آن¬ها غذای تازه دریایی است، هستند.

همچنین، سنت مالو بیشترین تعداد رستوران را در اروپا به خود اختصاص داده است.

شنا در جزایر زیبای فرانسه

یک calanque دیدنی واقع بر خلیجی که دو شهر را محصور میکند، یکی از منحصر به فردترین مکانهای طبیعی در منطقه پرونس (Provence-Alpes-Côte d’Azur) است. خلیج با حکاکی بر سنگ آهک، آب فیروزه ای رنگ خیره کننده ای را نمایان می¬کند که مانند آن را قبلا ندیدهاید. تعداد calanques کمی وجود دارند اما این مورد بیشترین و باشکوهترین صخره ها را داراست.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / انفجار بمب در مقابل بیمارستان سراوان

صاحب یک هتل در حمام اتاق 34 زن جوان دوربین مخفی جاسازی کرده بود / او فیلم ها را در سایت های مستهجن گذاشت!

ارتباط جنسی یک زن و مرد در پارکینگ دادگاه آنها را به دردسر انداخت +عکس

2 پیرزن 90 ساله همجنسگرا با هم ازدواج کردند! +عکس

پسر سخنگوی دولت با شکایت شوم زن جوان به دردسر افتاد! + عکس

دوست صمیمی زنم فقط با نگاه من تسلیم شد !

عشقبازی شنیع دختر و پسر در واگن اتوبوسی قطار جنجال به پا کرد +عکس

تجاوز به زن جوان در اتاق زایمان بیمارستان توسط پزشک شیطان صفت + عکس

اقدام شوم فروشنده بی حیا با دختر بد لباس!

تجاوز وحشیانه راننده اتوبوس به دختر 12 ساله در اردوی تابستانی + عکس

اقدام چندش آور پسر جوان با مادرش در حمام

مرگ تلخ عروس پس از پایان شب حجله در کنار داماد مهربان + تصاویر

شرور معروف تهران چند روز قبل از عروسی با یک دختر، دوستش را کشت! + فیلم

 

کدخبر: 406160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
حمیده ایوبی
آیا این خبر مفید بود؟