زیباترین دره های جهان+تصاویر

کوه‌های عظیم و دره‌ها نمادی از عظمت در پهنای این کره‌ی خاکی هستند. اما اکثر دره‌ها، در سایه‌ی این کوه‌های بزرگ پنهان می‌شوند. با این وجود، دره‌ها اغلب مناظر مطبوع، خوشایند و دلپذیری چون آبشار‌ها، دریاچه‌های نیلگون، شگفتی‌های زیستی و مکان‌های خوش منظره‌ای را درون خود جای داده‌اند.

در قسمت پایین دره‌ی سابی، روستایی با همین نام قرار دارد که در میان محیطی جنگلی محصور شده است. سرچشمه‌ی رودخانه‌ی سابی در کنار این روستا واقع شده است. در مسیر رسیدن به این مکان‌های شگفت انگیز، باید از جاده‌ی لانگ تام عبور کنید که می‌توانید در آن، یک توپ جنگی نقره‌ای انگلیسی به نام لانگ تام (longtom) را مشاهده کنید. از جمله مکان‌های مهم خوش‌منظره و تاریخی اینجا می‌توان به پارک ملی کروگر، استراحتگاه زوار، دره‌ی عمیق بلاید ریور، آبشار‌های سابی، منطقه‌ای به نام God's window (پنجره‌ی خدا) و چاه‌های شانس بورِک اشاره کرد.

 دره‌ی جمیسون، نیو سات ولز، استرالیا

دره‌‌ی جمیسون به طول ١٢ کیلومتر در امتداد صخره‌های مرتفع ماسه‌سنگی در بلو مونتاین واقع شده است. این ناحیه به وسیله‌ی جنگل انبوه اکالیپتوس احاطه شده است. از ویژگی‌های آن می‌توان به تعداد زیادی آبشار اشاره کرد. اکثرا گردشگران، برای پیاده‌روی در جنگل و اقامت شبانه به این دره می‌آیند. این منطقه حدود ١٠٠ کیلومتر با شهر سیدنی فاصله دارد و می‌توانید این فاصله را با اتوبوس یا قطار طی کنید.

 زابریسکی پوینت، کالیفرنیا، ایالات متحده

زابریسکی پوینت دره‌ای با منظره‌ای چشم نواز است که در شرق دره‌ی مشهور مرگ واقع شده و در طول میلیون‌ها سال دستخوش تغییراتی شده است. گردشگران برای اینکه در چشم‌انداز این دره قرار بگیرند باید از تپه‌ها بالا بروند. در هر فصلی جز تابستان می‌توانید به این منطقه سفر کنید، چرا که در این فصل هوا به شدت گرم است.

دره‌ی وایپو، جزیره‌ی بزرگ، هاوایی

دره‌ی وایپو چشم‌انداز شگفت انگیزی دارد که چشم شما را از سمت ساحل و دره‌ای که در میان صخره‌هایی با شیب تند احاطه شده به سوی اقیانوس جلب می‌کند. از همه مهم‌تر این‌که تعدادی آبشار از این صخره‌ها پایین می‌ریزد. سفر به این دره علاوه بر اتومبیل، با پای پیاده هم امکان‌پذیر است.

دره‌ی مهتاب، آرژانتین

دره‌ی مهتاب در پارک ایالتی آسکی گووالاستو واقع شده است. این دره دارای چشم‌اندازی عجیب و شگفت انگیز است. علاوه بر نقاط منحصر به فرد، وجودِ تعدادی فسیل دایناسور‌ از نکات جالب این منطقه به شمار می‌رود. گفته می‌شود در زیر نور مهتاب شن‌های خاکستری این ناحیه سفید به نظر می‌رسند. این دره به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. برای سفر به این منطقه، باید از فرودگاه محلی بوینس آیرس از اتومبیل یا هواپیما به سمت سان ژوان یا لاریوژا حرکت، و از این مکان‌ها با ماشین یا اتوبوس به سمت دره نقل مکان کرد.

 دره‌ی یوسمیتی، کالیفرنیا، ایالات متحده

یوسمیتی دره‌ای منجمد و عمیق به طول یک و نیم کیلومتر است که در میان صخره‌های گرانیتی زیبا و قله‌هایی شبیه نیم گنبد محصور شده است. رودخانه‌ی مرسِد (merced) در میان تعداد زیادی آبشار و جریان آب از این نقطه می‌گذرد. بازدیدکنندگان می‌توانند از میان مسیر‌های مختلف پیاده روی که به این دره منتهی می‌شوند، یکی را انتخاب کنند. این ناحیه یکی از زیباترین نقاط پارک ملی یوسمیتی محسوب می‌شود.

دره‌ی لند منالوگا، ایسلند

دره‌ی لند منالوگا، منطقه‌ای متروکه است که یکی از مناطق محبوب گردشگری کشور ایسلند محسوب می‌شود. دره‌هایی پراکنده بین کوه‌های رنگی از جنس ریولیت، میدان‌های گدازه‌ای، دریاچه‌های حفره‌ای و آتشفشان هِکلا که توریست‌ها، سراسر آن را با پیاده‌روی در مسیر‌های امن و راحت کاوش می‌کنند. ماه‌های ژوئن تا اواخر سپتامبر، بهترین زمان برای سفر به این منطقه است.

 دره‌ی دولومیت(نوعی کانی)، ایتالیا

در محدوده‌ی کوهستانی شمال ایتالیا، دره‌های بیشماری وجود دارد. دره‌ی دولومیت، برای اسکی بازان، کوه‌نوردان، قله نوردان و حتی کسانی که عاشق پرش از ارتفاع هستند مناظر مهیج و دامنه‌های مرزی زیادی را فراهم می‌کند. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، مطمئنا فعالیت‌های تفریحی زیادی در انتظار شما خواهد بود. همه‌ی طول سال برای سفر به این نقطه مناسب است.

 دره‌ی رِد استون(صخره‌ی‌سرخ)، هِنان، چین

رِد استون، در میانه‌ی کوه یونتایشان واقع شده است. صخره‌های قرمز این دره زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند. از طرف دیگر، آبشار‌هایی در چند نقطه از این صخره‌ها پایین می‌ریزند. این دره نه تنها برای توریست‌ها محبوب است بلکه برای زمین‌شناسان و حافظان محیط زیست هم حایز اهمیت است.

 دره‌ی تِن پیک (ده قله)‌، آلبرتا، کانادا

تِن پیک، دره‌‌ای با شهرت جهانی که نه تنها برای ده قله‌ی زیبایش، بلکه به خاطر وجود دریاچه‌ی فیروزه‌ای رنگ مورین قابل توجه است. کوچک‌ترین قله‌ی این منطقه، کمتر از 3 کیلومتر ارتفاع دارد. گردشگران می‌توانند برای گردش در این دره‌، یکی از چند مسیر پیاده روی را به سلیقه‌ی خود انتخاب کنند. این دره، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری کانادا محسوب می‌شود. تمام طول سال برای سفر به این ناحیه مناسب است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

صدور کیفرخواست 54 اخلالگر در مدرسه راه شهدا / ماجرای دست درازی سرایدار به دانش آموز دختر چه بود؟ + عکس

لایی خبرساز وحید امیری به اینستاگرام رهبری هم رسید! + عکس

سفارش طناب دار برای پزشک تبریزی/ علت مرگ خانوادگی برملا شد+عکس

واکنش قائم‌مقام شبکه سه به قهر فردوسی‌پور از برنامه ۲۰۱۸

رازی عجیب از سقوط هواپیمای دختر ترکیه‌ای در ایران !

بی حجاب شدن بازیگر زن ایرانی جلوی دوربین + فیلم و عکس

ازدواج یک زن با 2 زن ! / رازی که لو رفت+تصاویر

ازدواج موقت بخاطر سیاست / جزئیات تازه جاسوسی وزیر اسرائیلی برای ایران

متهم "م.ق" در فاجعه آزار زنان ایرانشهری کیست؟!

دختر 16 ساله وقتی با پسری خلوت کرد، 3 پسر دیگر داخل اتاق در کمین بودند + عکس

راز عقیم بودن مرد پس از مرگ زن باردارش لو رفت / قاضی تهران چه گفت! + عکس

زن همسایه هر وقت همسرم نبود به خانه ام می آمد!

سعید وسوسه شده بود با هانیه که نوعروس بود، دوستی وقیحانه ای برقرار کند!

هایده مرا آواره خیابان ها کرد تا شوهرم را به خلوت خود بکشد

کدخبر: 391042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟