طبیعتی بکر و زیبا در ایران

استان لرستان که به پایتخت طبیعت ایران شهره است زیبایی های خارق العاده و طبیعتی بکر و زیبا دارد.‌یکی از زیبایی های این استان در شهر درود واقع می باشد. دره ای زیبا و بی نظیر به نام نی گا (نگار) که به معنای محل نی ‌است.‌

وقتی دریاچه گهر را ادامه دهید در انتهای آن به رودخانه ای زیبا به نام سفید آب می رسید. این رودخانه پس از طی نمودن ‌مسیری به اندازه چند کیلومتر به دره ای نیمه صخره ای با عرضی در حدود ۵۰۰ متر می رسد.‌

این دره که فقط با پای پیاده قابل عبور است به دره نی گا معروف می باشد.‌

در طول مسیر این دره درخت های خودروی میوه قد علم کرده اند. درخت هایی که شامل گردو، سیب، توت، بادام، انجیر و چندین و چند میوه دیگر هستند و این دره رویایی و زیبا به وسیله این میوه های شیرین و آبدار از میهمانان خود پذیرایی میکند.

حضور درختان سرسبز و پر بار میوه به مسیر رودخانه جلوه و زیبایی خاصی بخشیده است.اگر قصد داشته باشید از مسیر این دره عبور نمایید به سبب پستی و بلندی های مسیر بارها مجبور خواهید شد از عرض رودخانه عبور کرده و به سوی دیگر بروید.

دره نی گا درواقع انشعاب از دریاچه گهر می باشد و آب آن نه تنها از سفید آب بلکه از چندین رودخانه فرعی دیگر چون دره خرس و رل تامین می گردد.این منطقه زیبا و حفاظت شده در فصل بهار به سبب شکوفه های زیبای درختان و آب شدن برف کوه ها که رودخانه را پر آب تر از همیشه می کند زیبایی فریبنده دارد و همچنین در فصل تابستان به سبب میوه های رنگی و آبدار که زیبایی خاصی به منطقه می بخشد فوق العاده دیدنی است.

البته رفتن به این محل زیبا در باقی فصل ها نیز خالی از لطف نبوده و زیبایی خود را داراست.اما توجه به این نکته مهم است که در فصل زمستان به سبب صعب العبور بودن مسیر بازدید از آن کمی خطر ناک می باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 372142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟