هیجان انگیزترین شهربازی دنیا در آنکارا

مهم ترین مکان های گردشگری آنکارا

هر چند پایتخت گردشگری ترکیه استانبول است اما پایتخت سیاسی کشوری این کشور، آنکارا است که با وجود، نهاد های دولتی، شرکت های برجسته و نهاد های تجاری آموزشی نظیر دانشگاه ها و غیره، به عنوان یک مکان گردشگری نیز به شمار می آید.

شکل گیری مکان این شهر به گونه ای است که توریست ها می توانند از هر نقطه به آن وارد شوند و از جذابیت هایش لذت ببرند.

در قدیم الایام آنکارا را آنقوره صدا می زده اند و تقسیمات کشوری گویای این است که آنکارا، بعد از استانبول اولین شهر بزرگ این کشور است. قدمت آنکارا به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح نوشته اند که ب عصر برنز شهرت داشته است.

در این شهر مراکز خرید بیش از هر چیز به چشم می خورد و درست به این خاطر است که توریست ها، بیشتر با هدف تجاری به این منطقه وارد می شوند.

کی به آنکارا سفر کنیم؟

آنکارا آب و هوای مشابه قاره ای دارد. بدین معنی که زمستان هایش سرد و تابستان هایش گرم و خشک است. البته اگر دوست دارید به شهرهای ساحلی سفر کنید در تابستان آب و هوای ساحلی این شهر از همه نقاط دیگر بهتر است. البته به هوای شب های تابستان انکارا اعتمادی نیست و گاهی تا حد پوشیدن ژاکت نیز سرد می شود!

برای فصل بارش، باید گفت که آنکارا در بهار و پاییز بارش های ملایمی را در خود دیده است اما فشار بارش چنان نیست که نگران خیس شدن باشید. بهترین زمان سفر به این شهر اردیبهشت ماه، و خرداد ماه و از طرفی اواسط شهریور تا اواخر مهرماه است. راهنمای گردشگری آنکارا که در این مقاله مد نظر قرار گرفته پیش از سفر به این شهر به شما کمک بسیاری می کند.

مکان های گردشگری آنکارا

* مقبره آتاتورک

بنیانگذار جمهوری ترکیه آتاتورک است که بعد از وفات از مزار او مقبره ای ساخته اند که یاد و نام وی همیشه زنده باشد. این بنا در سال ۱۹۴۴ شروع به ساخته شدن نمود و در سال ۱۹۵۳ به اتمام رسید. این مکان یک مقبره ی تنها نیست بلکه محلی مناسب برای نمایش معماری جذاب ترکیه ای به صورت مدرن و قدیمی و سنتی شمرده می شود. حیات بزرگ این مقبره که از جنس موزاییک است نیز توسط توریست ها بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اگر می خواهید تلفیق معماری نمای سنتی و پیشرفته را ببینید به این مکان سری بزنید.

حضور سرباز ها ممکن است شما را کمی آزرده خاطر کند چرا که ناچارند کمی به توریست ها سخت بگیرند. مجسمه مومی آتاتورک در کنار اشیای منتسب به وی از این مکان موزه ای درست کرده که می توانید از آن ها دیدار کنید.

بخش عکس های آتاتورک که از لحظات مهم و تاثیر گذار وی ثبت شده، موزه ی جالبی است. برای دیدار از این مقبره می توانید تمام روزهای هفته به غیر از دوشنبه به این مکان بروید. علاوه بر این اگر تابستان ها در این شهر هستید می توانید از نمایش نور و صدا در شب ها نیز استفاده کنید.

* معبد آگوستوس و روم آنکارا

در دوران قبل از میلاد مسیح علیه السلام، و همان زمان که آناتولی مرکزی به دست امپراتوری روم فتح شد این مکان گردشگری درست شد که البته به قصد گردشگری و آنچه که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد نبوده است. این مکان بعد ها تبدیل به کلیسا شد. مسجد حاجی بایرام درست در نزدیکی این مکان است.

* تئاتر رومی آنکارا

تئاتر رومی در این شهر از دیگر بناهای تاریخی است که تاریخ اکتشاف آن را به سال ۱۹۸۲ ثبت کرده اند. زمانی که اثری از این بنا یافت شد، یک سال بعد عملیات حفاری ها شروع شد. می گویند این بنا در قرن دوم بعد از میلاد مسیح ساخته شده است. در ضمن حفاری یک سری مجسمه نیز کشف شده است که برای تماشاچیان در این محل قرار داده اند

* قلعه آنکارا

اگر به دنبال نماد آنکارا هستید باید از این قلعه دیدن کنید. قلعه آنکارا بر فراز یک تپه ی بزرگ بنا شده است که دارای ارتفاع نزدیک به یک کیلومتر است. این مکان در ابتدا به صورت پادگان بوده است که توسط رومی ها و گلاتین ها ساخت و ساز ان تکمیل شده است.

* موزه فرهنگ در آنکارا

اگر خانه اپرا را دیده باشید در مقابل آن می توانید برای دیدن موزه فرهنگ آنکارا اقدام کنید. صنایع دستی و منسجات و آن چه که به فرهنگ مردم آنکارا در دوره های عثمانی و سلجوقی بر می گردد در این مکان قرار دارد.

* موزه هوانوردی در آنکارا

در نااتیمسگوت آنکارا موزه ای قرار دارد که در نمونه ی خود کم نظیر است. موزه هوانوردی، شامل انواع مدل های بی نظیر هواپیما در اندازه و ابعاد مختلف است که در برخی مدل ها فقط از تصاویر آن ها استفاده شده است.

* موزه نقاشی از دیدنی های تور آنکارا

اگر به دیدار موزه ی فرهنگ رفتید حتما از بخش موزه نقاشی در نزدیکی آن نیز دیدن کنید و از سبک های هنرمندان این شهر نیز دیدار کنید.

این موزه شامل نقاشی ها و مجسمه هایی می شود که در اواخر قرن ۱۹ ایجاد شده اند و گالری هایی برای نمایش این نقاشی ها و آثار در نظر گرفته شده که دیدن از آن ها خالی از لطف نیست.

* موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا

موزه رادیو و تلویزیون ترکیه trt نام دارد که از ابتدای آغاز بکار رادیو و تلویزیون، جمع آوری شده که شامل مورادی از جمله گرامافون ها و رادیو های قدیمی و غیره می شوند. موزه رادیو و تلویزیون روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ۱۱ صبح تا ساعت ۱۵ باز است.

* موزه مردم شناسی

موزه مردم شناسی نیز از دیگر موزه هایی است که برای شناخت مردم این آنکارا می تواند مکان مناسبی باشد.

این موزه در دوران جمهوریت ساخته شده است. دارای ده سالن بوده و از مخازن خاصی برخوردار است. آتاتورک نیز در نزدیکی و ورودی یکی از این محل ها و گالری ها دفن شده است. از دیگر عنوان های گالری ها و سالن ها شامل موارد زیر می شود:

سالن البسه و زیورآلات، سالن گلدوزی ها و کاردستی ها، سالن پارچه ها و غیره.

* شهربازی فوق العاده آنکارا از بهترین های دنیاست

شهربازی و پارک آنکارا نیز مکانی تفریحی توریستی است که حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد

بخش مربوط به اسباب بازی ها ۱۰۰ هزار متر مربع است. شاید بتوان گفت این پارک بیشترین نوع اسباب بازی ها را دارد چرا که شمار آن ها به ۱۲۱۷ می رسد. اسباب بازی ها در نوع کوچک و بزرگ برای استفاده عموم و اقشار مختلف در سنین مختلف آماده استفاده هستند. قرار است بزرگترین پارک وحش خاور میانه در کنار یک بیمارستان بزرگ در این بخش تدارک دیده شود.

از جمله اسباب بازی های بسیار هیجان انگیز این مکان ترن هوایی ان است که حدود ۸۷۰ متر ارتقاع دارد و ارتفاع آن ۳۵ متر است. چرخ و فلک این پارک نیز از بزرگترین چرخ و فلک های دنیا رتبه بندی شده است. مجسمه های پارک جالب و بزرگ هستند و در کنار آن ها می توانید لحظات خوشی را سپری کنید. یکی از این مجسمه ها دایناسور ۷۰ متری است که در گینس ثبت شده است.

* پارک جنگلی آتاتورک آنکارا

علاوه بر مکان های تاریخی و تفریحی و فرهنگی آنکارا با داشتن آب و هوای تقریبا مرطوب محل رشد گیاهان زیادی نیز می باشد از جمله می توان به یک پارک جنگلی اشاره کرد که بسیار دلپذیر است.

باغ وحش، چایخانه و محل هایی برای پیکنیک و مسافرت از جمله مکان هایی است که در این محل می توانید در ضمن تفریح و گردش خود از آن ها استفاده کنید.

از دیگر مکان های توریستی می توان موزه جنگ آزادی، موزه جمهوری، موزه تاریخ طبیعی، موزه فضای باز لکوموتیو، موزه هواشناسی، موزه اسباب بازی، موزه زراعت، مسجد حاجی بایرام، مسجد اصلان خانه، مسجد اهلی اولان، مسجد علاالدین، مسجد ینی جناب احمد و مسجد کجاتپه را نام برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 357686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟