چرا گردشگران در شهربازی دیزنی لند آمریکا جان خود را از دست می دهند؟

مشکل تاسیسات و لوله کشی قدیمی یک شهربازی مشهور در آمریکا سبب نفوذ یک باکتری خطرناک به آن و مرگ افراد گردشگر شده است.

 با شناسایی موارد جدید ابتلا به بیماری تنفسی لژیونر در شهربازی دیزنی لند آمریکا، مقامات این شهربازی اعلام کرده‌اند که قادربه شناسایی منبع بیماری نیستند.

اکنون ۱۵ مورد ابتلا به بیماری لژیونر در جنوب کالیفرنیا شناسایی شده که میانگین سنی آن‌ها بین ۵۲ تا ۹۴ سال بوده است.این افراد همگی از دیزنی لند بازدید کرده بودند و برخی نیز جان خود را از دست داده‌اند.لژیونر نوعی بیماری پنومونی است که علائم آن شبیه به بیماری آنفولانزا است و نخستین بار به دلیل شیوع بین دسته‌ای از سربازان بازنشسته آمریکایی به نام لژیون مشهور شده است.

این بیماری گروه‌های سنی میان سال و سالمند را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد، البته بیماری حالت سرایت از فردی به فرد دیگر را ندارد.

منبع آب آلوده، دستگاه‌های رطوبت زا، تهویه مطبوع، برج های خنک‌کننده هوا، سونا و به طور کلی منبع‌هایی که آب آلوده به باکتری در آن وجود دارد عامل سرایت و ابتلا به بیماری است.

از جمله علائم بیماری، تب، درد‌های عضلانی، سردرد، دگرگونی درخلق و خو، خلط در سینه، سرفه و خستگی است و چنان چه این بیماری در گام‌های اولیه شناسایی شود بیمار را می‌توان نجات داد، اما پیشرفت بیماری روند درمان را کُند می‌کند و حتی سبب مرگ بیمار می‌شود.

درمان بیماری با استفاده از آنتی بیوتیک‌های قوی انجام می‌شود.باکتری لژیونلا، به طور طبیعی در دریاچه‌ها و مسیر رودخانه‌ها رشد می‌کند و با مساعد شدن شرایط می‌تواند وارد بدن انسان و ابتلای فرد به بیماری تنفسی شود.

مقام‌های دیزنی لند تاکنون برخی از دستگاه‌های تهویه هوا و برخی بازی‌ها را تعطیل کرده‌اند، اما هنوز منبع نفوذ باکتری شناسایی نشده است، ولی این اتفاق می‌تواند به جذب توریست وگردشگر این شهربازی آسیب برساند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟