نکته مهمی که همیشه در سفر فراموش می شود

این روزها اغلب مردم درباره نحوه سفر با لوازم الکترونیکی چند هزار دلاری چیزی نمی دانند، البته اطلاعات درون این تلفن ها، لپتاپ ها و دوربین ها ارزشی بیش از پول دارند. شما این همه پول را در یک کیف ارزان قیمت تریدر جوز حمل نمی کنید پس چرا آنها را در کنار دیگر لوازمی همچون دمپایی و شامپو می گذارید؟ خرید کیف مخصوص لوازم الکترونیکی بسیار مهم است و با نخریدن آن صرفه جویی نکرده اید. اولین نکته ای که باید بدانید این است که انتخاب کنید کدام یک را با خود می برید و کدام ها ضروری نیستند.


وسط سفر با هواپیما به چیزی احتیاج پیدا می کنید که ته کیفتان است؟ همه چیز را باید بیرون بریزید. با یک کیف دوشی پیک دیزاین (Peak Design) همه وسایل شما به خوبی در جای خود قرار می گیرند. دوربین در وسط قرار گرفته، در حالی که لپتاپ در پشت کیف و با دسترسی جداگانه قرار دارد. جیب های داخلی هر کدام برای جایگذاری لوازم کوچک هستند و در یکی از جیب های بغل می توانید گوشی خود را بگذارید. اگر بتمن می خواست به تعطیلات برود قطعا یکی از این کیف ها با خود می برد.


این دوربین ها برای شرایط سخت طراحی شده اند، آنها به بالای اورست رفته اند، از هواپیما به بیرون پرت شده اند، اما با این حال حتی سخت ترین دوربین ها هم در یک کیف نامناسب خراب می شوند. گوپول (GoPole) لوازم مخصوص گوپرو طراحی می کند که شامل پایه، کیف وشارژر است. اکسپلورر باندل (The Explorer Bundle) هر آنچه که یک ماجراجو نیاز دارد برای جاسازی دوربین فراهم می کند.


حتی نیروی جاذبه زمین هم می تواند محتویات درون کیف شما را به کلی به هم بریزد. کریسکراس کدی (Crisscross Cady) یک وسیله مناسب برای نظم دادن به وسایل شماست که باعث می شود هنگام گشتن در کیفتان وسیله هایتان را به هم نریزید. در یک طرف می توانید تبلت خود را قرار دهید و طرف دیگر لوازم کوچک تری مثل موبایل، شارژر، مداد و لوازم آرایشی را نگه دارید. کش های پلاستیکی به شما کمک می کنند که وسیله هایتان را در هر سایز و اندازه که هستند در جای مناسبی قرار دهید.


اگر قرار است لپتاپ و تبلت خود را درون چمدان بگذارید اطمینان حاصل کنید که به خوبی بسته بندی شده اند. اگر چمدانتان محل مناسبی برای قرار دادن کیف و لپتاپ ندارد، حتما آن را درون یک نایلون حبابی بپیچید. چمدان های اسکای رول اسپینر (SkyRoll Spinner) یک جای اضافی با محافظ برای لپتاپ و تبلت شما دارند که پشت چمدان قرار گرفته است.


بسته بندی لوازم الکترونیکی
کوله پشتی های معمولی برای حمل لوازم الکترونیکی بدترین گزینه هستند زیرا هیچ محافظتی برای لوازم گران قیمت شما فراهم نمی کنند. اگر نمی خواهید کیف های جدا حمل کنید یک کوله پشتی مخصوص بگیرید که محافظ داشته باشد. کوله پشتی دریفتر انرژی (Drifter Energy) جیب هایی با آستر پشمی دارد که بالای کیف واقع شده اند و نقش ضربه گیر را ایفا می کنند. این کیف یک شارژر باتری نیز دارد که می تواند بسیار کاربردی باشد.
جلوی از بین رفتن اطلاعات را بگیرید
کارت های حافظه (SD) اندازه یک تمبر هستند اما از دست دادن آنها به معنی از بین رفتن دنیایی از اطلاعات می باشد. حتی ممکن است اتفاق بدتری بیفتد و کس دیگری این کارت حافظه را پیدا کند و از محتویات موجود در آن سو استفاده کند. کیف کارت حافظه پلیکان (Pelican) می تواند شش کارت حافظه را در یک کیف کوچک ضد آب نگه دارند.
لوازم خود را جدا جدا نگه دارید
قرار دادن لوازم بهداشتی که ممکن است نشت کنند در کنار لوازم الکترونیکی کار درستی نیست. کیف تراول فلکس (Travel Flex) کیف تاشویی هست که شش جیب جداگانه با زیپ برای نگه داری مایعات و لوازم آرایشی بهداشتی دارد. اگر هنوز هم نگران این هستید که لوازم بهداشتی تان نشت کنند بهتر است آنها را ابتدا درون نایلون زیپی بیاندازید و سپس داخل جیب بگذارید.
حرفه ای ها می دانند
جیمز کایسر نویسنده و عکاس سایت گردشگری است و چیزهایی در مورد سفر با لوازم الکترونیکی گران قیمت می داند. او یک بار سعی کرد لوازم الکترونیکی خود را به روش های آسان بسته بندی کند و نتیجه خوبی نداشت. اکنون او هیچ وقت لوازم خود را بدون اطمینان از محافظتشان بسته بندی نمی کند. شما هم مثل جیمز باشید به این ترتیب دیگر سفرتان خراب نخواهد شد. 
فضای اختصاصی
لوازم خود را طوری بچینید که هر کدام فضای اختصاصی خود را داشته باشند. با این ترتیب زمانی که عجله داشته باشید راحت تر می توانید آنها را پیدا کنید. همچنین اگر جای چیزی خالی بود می فهمید که آن را جا گذاشته اید. کیف های تورتوگا (Tortuga) فضاهای مکعبی شکلی طراحی کرده که هر کدام مخصوص چیزی است. اگر می خواهید صرفه جویی کنید می توانید از نایلون های ضخیم بازیافتی برای دسته بندی اشیا نیز استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 321639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟