استادیوم لانه پرنده / بنای شگفت انگیز که از طبیعت الهام گرفته
حجم ویدیو: 7.29M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08

امروزه نیز معمارانی مانند فرانک لوید رایت در آثار خود سعی دارند که از طبیعت الهام گرفته و مناظر طبیعی را با طراحی های خاص خود تکمیل کنند. این روزها تکنولوژی های جدید به معماران و طراحان ساختمانی این اجازه را می دهد که سازهای پیچیده ای که در طبیعت دیده می شود را با استفاده از روش های ساخت و مصالح مدرن به راحتی بازسازی کنند.

معماری زیست تقلیدی تاثیر و الهام خود را از آن چه که در طبیعت وجود دارد می گیرد. از معبد لوتوس رویایی در هند تا پل پیچ در پیچ هلیکس در سنگاپور می توان نشانی از ارتباط انسان با طبیعت را به خوبی مشاهده کرد. در ادامه ی این مطلب می خواهیم شما را با سازه های شگفت انگیزی آشنا کنیم که در ساخت آن ها از سازها های طبیعی الهام گرفته شده است.

این استادیوم زیبا توسط شرکت معماری «هرزوگ اند دِ مورون» (Herzog & de Meuron) برای مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن طراحی شده بود و قبل از تکمیل شدن، مردم محلی به آن لقب «آشیانه پرنده» یا «لانه پرنده» دادند. طراحی داخلی، سقف و راه پله های این استادیوم شبیه یک کاسه بوده که در یک ساختار شبکه ای و توری با هم ترکیب شده اند و اطراف آن ها را توری هایی فولادی در بر گرفته است. فضاهای خالی بین آن ها با استفاده از غشایی که نور را از خود عبور می دهد پوشانده شده، درست مانند همان کاری که پرندگان برای پر کردن فضاهای خالی در داخل لانه هایشان انجام می دهند. این استادیوم توانایی برگزاری کنسرت های بزرگ و دیگر رویدادهای جمعی را داشته و در زمستان سال ۲۰۲۲ نیز میزبان مسابقات المپیک زمستانی خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟