ببینید/ جدال وحشتناک یک ببر با خرس + فیلم
حجم ویدیو: 17.52M | مدت زمان ویدیو: 00:01:50

به گزارش رکنا، خرس سیاه زندگی انفرادی دارد و به نظر نمی رسد قلمرویی زندگی کند و عمدتاً شبگرد است، معمولاً در اواخر غروب از لانه بیرون می آید و قبل از طلوع فجر به لانه برمی گردد. از غارها، حفره هایی که در اثر سقوط سنگ ها و شکاف های زیر صخره ها ایجاد شده اند به عنوان لانه استفاده می کند. او خیلی ماهرانه از درخت بالا می رود. این خرس بسیار تهاجمی تر از خرس قهوه ای است. حس بویایی این حیوان بسیار قوی تر از حس شنوایی و بینایی آنهاست. محدوده خانه با هم همپوشانی دارند، اما خرس های ماده و نرهای جوان از مناطقی که نرهای بالغ در آن حضور دارند اجتناب می کنند.

گونه های مختلف خرس ها ( خرس سیاه آسیایی ، خرس سیاه آمریکایی , خرس قهوه ای و خرس قطبی )

طول سر و بدن خرس سیاه ۱۱۰ تا ۱۹۰ سانتی متر، طول دم ۷ تا ۱۰ سانتی متر، قد بدن ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی متر، وزن ماده ها ۴۰ تا ۱۴۰ و نرها ۶۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم است. از خرس قهوه ای کوچکتر است. سر بزرگ، چشم ها کوچک و دم بسیار کوتاه است. گوش ها بزرگ، گرد و با فاصله از هم هستند و به وضوح از مو بیرون آمده اند. پاهای بلند و قسمت جلوی بدن قوی تر از قسمت پشتی است. به دلیل کوتاهی دست ها نسبت به پاها، سرعت حرکت این حیوان در سرازیری کمتر از سربالایی است.

انواع خرس

سطح بدن پوشیده از موهای انبوه به رنگ سیاه و نوار سفید یا کرم رنگی به شکل V بر روی سینه دارد. به ندرت نمونه‌هایی به رنگ قهوه‌ای نیز مشاهده می‌شود. کف‌رو است و پاهای جلو و عقب هر دو ۵ انگشت دارد. ناخن‌هایی بلند و تیز دارد که برای بالا رفتن از درخت بسیار مناسب است.

کدخبر: 851736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟