عکس لاما

به گزارش رکنا، لاما یکی از حیواناتی است که از گونه پستانداران به حساب می آید. شترها به دو دسته تقسیم می شوند؛ شتر های کوهان دار و شتر های بی کوهان دو دسته از این گروه می باشد. لاما ها از دسته شتر های بی کوهان به حساب می آیند که ۴۰ میلیون سال پیش در آمریکای شمالی دیده شده‌ اند. بعد از آن مناطق به آمریکای جنوبی پراکنده شدند. لاما ۱۳۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد و قد این حیوانات ۱۲۰ تا ۱۷۰ سانتی متر است. این جانوران حدود ۲۰ تا ۳۰ سال زندگی می ‌کنند. یکی از گونه های هستند که در ۴ تا ۵ ماهگی از شیر گرفته می شود. فاقد کوهان می باشند حیوانات آرام می باشد و بسیار خجالتی می باشد و جزء گونه ‌های با هوش به حساب می آید. این گونه ها معمولاً در سنین ۱۵ تا ۱۸ به بلوغ می ‌رسند و نر ها ۱۴ تا ۱۶ سالگی به بلوغ کامل می رسند در این زمان می ‌تواند تولید مثل کنند. لاما ها فاقد کوهان می باشند دارای رنگ های متفاوتی می باشند و اکثراً در رنگ های سفید، قهوه ای، سیاه دیده شده اند شباهت بسیاری به شتر ها دارند این گونه ها معمولا می توانند حدود ۳۰ کیلو بار را با خودشان حمل کنند.

لاما شتر

حیوان لاما کجا زندگی می کند؟

لاما ها یکی از زیبا ترین گونه های جانوری به حساب می آیند. زادگاه این شتر به آمریکا جنوبی برمی‌گردد و در مدت زمان طولانی است که توسط اینکاها و سایر بومیان رشته کوه آند به عنوان حیوان بارکش استفاده می شوند. این جانور دارای شکل های متفاوت و منحصر به فردی نسبت به سایر شتر ها می باشد، که تاکنون دیده شده است. تنوع رنگ این جانوران بسیار زیاد می باشد. بیشتر لاما ها هم اکنون در قاره آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار می گیرند. به صورتی که از پشم و گوشت این جانوران برای مصارف مختلف استفاده  می کنند.

قیمت حیوان لاما چند است؟

برای این که با این سوال قیمت حیوان لاما چنده؟ با خبر شوید باید به شما بگویم که در بعضی از جا ها قیمت لاما ها حدود ۳۰ میلیون تومان می باشد. اما بعضی از لاما ها به دلیل توانایی های بسیاری که دارد حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هم قیمت دارد. به طور کلی می ‌توان گفت که رنگ و اندازه و همچنین سایر لاما ها قیمت آن ها را مشخص می کند. هر چقدر که لاما ها جوان تر و بالغ تر باشند قیمت بیشتری دارند. اما لاما های پیر قیمت بسیار کمتری دارند البته بچه ‌های لاما ها نسبت به گونه های به بلوغ رسیده قیمت کمتری دارد. میانگین قیمت این حیوانات ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان می باشد. این قیمت ها ثابت نیستند و توصیه می کنیم برای اطلاع دقیق تر حتما با کارشناسان در ارتباط باشید.

حیوان لاما

خرید حیوان لاما

لاما ها در ایران خرید و فروش نمی شود. یکی از گونه های شتر های بی کوهان می ‌باشند که زیبایی منحصر به فردی دارند. از این گونه ها در ایران خرید و فروش نمی شود. اگر دقت کرده باشید اکثر این جانوران در باغ وحش ها به چشم می رسد و بیشتر فعالیتی که دارد این است که در پشت میله های باغ وحش به زندگی بپردازد. به دلیل این که لاما ها بومی آمریکای شمالی و جنوبی می‌ باشند کمتر در ایران و مناطق آسیایی دیده می ‌شوند. یکی از گونه هایی هستند که شباهت بسیاری به شتر دارند از این نکته نباید غافل شد که جزء حیوانات خانگی به حساب نمی آید. حیوان شبیه لاما شتر می ‌باشد و تفاوت عمده ای که میان لاما و شتر ها می باشد این است که شتر ها کوهان دارند اما لاما ها کوهان ندارد.

اسم حیوان لاما چه گذاشته می شود؟

نام های متفاوتی که برای این جانور گذاشته اند عبارت است از شتر بی کوهان و شتر گوسفندی. این جانور جزء دسته پستانداران محسوب می شود. و به برخی از این گونه ها آلپاکا می گویند. این جانور به علت شباهت زیاد به شترچه نیز معروف است. الپاکا ترکیبی عجیب از دو جانور شتر و گوسفند است. لاما و آلپاکا دو نوع مختلف از گروه شترسانان می باشند. شتر ها به دو گروه کلی تقسیم می‌شوند. شترهای کوهان دار و شترهای بدون کوهان. به شتر های بدون کوهان لاما گفته می شود. این جانوران حدود ۴۰ میلیون سال پیش در دشت های آمریکای شمالی زندگی می کردند و حدود سه میلیون سال پیش حیواناتی شبیه لاماها به مناطق آمریکای جنوبی کوچ کردند. لاماسانان حدود ۴ تا ۵ هزار سال پیش از منطقه گواناکو در ارتفاعات آند اهلی شدند. این شترسانان جزء قدیمی ترین و اولین حیوانات اهلی جهان به حساب می آیند. که شامل لاما، ویکونا، گواناکو و آلپاکا می باشند. این نکته بسیار مهم است که آلپاکا ها نسبت به لاما ها دارای تفاوت هایی هستند چرا که این جانوران ترکیبی از گوسفند و شتر هستند که در زمان اینکاها مورد پرورش قرار گرفتند. آلپاکا ها دارای پاهای کوتاهی هستند و بیشتر مانند گوسفندان می باشند اما لاما ها شباهت بیشتری به شتر ها دارند.

غذا حیوان لاما چیست؟

تغذیه این جانور گیاه است همانند سایر جانوران اهلی مانند گوسفند و بز که برای تغذیه به کوه و دشت ها می روند. این جانوران می‌ تواند مواد غذایی مورد نیاز خود را از دامن طبیعت دریافت کنند. این جانور ها در مراتع سرسبز از چمن ها، برگ درختان و گیاهان تغذیه می کند. لاما ها می تواند از غذا هایی همچون علف ها گل ها و شکوفه ها برای تغذیه استفاده کنند. جزء گونه ‌های بسیار کم تغذیه می باشند. گاهی اوقات دیده شده است که از قارچ برای تغذیه استفاده کرده اند. غذای خود را از طبیعت دریافت می کنند این گونه جانوران معمولاً مانند گوسفندها و گاوها نشخوار می کنند و نوشخوار کنندگان بسیار عالی ای هستند. از تمام گیاهانی که موجود است می توان برای تغذیه لاماها استفاده کنید. غذای حیوان لاما به طور کلی می‌ توان گفت که گیاه و علف هایی که در طبیعت می باشد است.

لاما

جدول اطلاعات

در اینجا اطلاعاتی درباره حیوان لاما را با هم بررسی می کنیم:

موضوع    حیوان لاما

وزن حیوان لاما    130 تا 250 کیلو گرم

قد حیوان لاما    120 تا 170 سانتی متر

نوع غذا حیوان لاما    از گیاهان

طول عمر حیوان لاما    20 تا 30 سال

رنگ های حیوان لاما

این گونه جانوری در رنگ های متفاوتی دیده شده است. حیوان لاما سفید یکی از بیشترین گونه هایی است که در این رنگ دیده می شود که البته اکثر رنگ لاما ها سفید و روشن می‌ باشد. حیوان لاما مشکی بسیار کم به چشم می خورد یکی از گونه هایی است که معمولاً به رنگ سفید دیده شده است. حیوان لاما قهوه ای یکی از زیبا ترین های این حیوانات به حساب می‌ آید. لاما به رنگ قهوه‌ای در بسیاری از جا ها دیده شده اند. اما رنگ مشکی این ‌گونه کمتر نسبت به رنگ سفید و قهوه‌ای می ‌باشد.

بیماری های حیوان لاما

بسیاری از دانشمندان و همچنین محققان بیان کرده اند که لاما ها یکی از حیواناتی هستند که می‌ شود از پادتن آن ها برای جلوگیری از کرونا استفاده کرد. پروفسور سائلنز به همراه یکی از همکارانش در شهر آمریکا در رابطه با این موضوع تحقیقات بسیاری انجام داده اند. با جراحی که صورت گرفته است به این نتیجه رسیده اند که در اندام لاما ها ماده ‌ای به نام وینتر می باشد که برای جلوگیری از کرونا بسیار عالی می باشد از بیماری‌ های آنتی‌ بادی به حساب می ‌آید. یکی از گونه‌ های است که گفته شده است برای بیماری کرونا بسیار عالی می باشد بسیاری از محققان در کشور های مختلف بر روی لاما ها فعالیت های بسیاری انجام داده اند.

خصوصیات و ویژگی های حیوان لاما

از جمله ویژگی‌های این شترسانان می‌توان به رنگ این جانوران اشاره کرد‌. به گونه ای که رنگ لاما ها به ۲۲ نوع مختلف می رسد، که از رنگ آبی سیاه تا قهوه ای و سفید را در بر می‌گیرد. یک نکته بسیار جالب در مورد این گونه جانوری آن است که دو نوع لاما و آلپاکا می توانند تولید مثل کنند، که فرزند آن ها هاریزو نام دارد. صورت لاماها به صورت کشیده و دراز است اما چهره آلپاکا ها به این صورت نمی باشد و به گونه ای است که به سمت بیرون کشیده شده و چهره آنان را خشمگین نشان می‌دهد. وزن آلپاکا ها نسبت به لاما ها کمتر است به طوری که آلپاکا ها دارای وزنی به مقدار ۶۸ کیلوگرم هستند، اما لاماها دارای وزنی به مقدار ۱۰۸ کیلو گرم می باشند. که جزء سنگین ترین نوع جانور در این گروه به حساب می آیند. یک نکته بسیار جالب در مورد آلپاکا ها این است که آنان را بیشتر در گله های گوسفندان و بز ها می توان مشاهده کرد و آنان جانورانی اجتماعی هستند، اما لاما ها بر خلاف آلپاکا ها به صورت تنها به چرا می پردازند و موجوداتی مستقل هستند.

تفاوت حیوان لاما با آلپاکا در چیست؟

باید گفت به طور کلی آلپاکا ها بیشتر در مناطق آمریکای جنوبی زندگی می کنند. یکی از گونه های لاما های معمولی به حساب می آید. گوش این حیوانات بسیار صاف می باشد تفاوت دیگری که میان این دو وجود دارد در نرمی پشم های آن ها می باشد. الپاکا ها پشم هایشان نرم تر از لاما ها می باشد. یکی از بهترین و عالی ترین پشم های جهان به حساب می ‌آید. آلپاکا ها معمولاً از لاماها کوچکتر می باشد از این گونه برای بارکشی و فعالیت های باری استفاده نمی شود. بیشتر از پشم این حیوان استفاده می شود برای فعالیت های صنعتی. برای فعالیت ‌های زیادی همچنین تهیه پتو، جوراب، دستکش، فعالیت هایی که در آن پشم استفاده می‌شود از پشم این حیوانات استفاده می کنند. از پشم های این حیوان در استرالیا استفاده های زیادی شده است که در ۱۲ رنگ طبیعی دیده شده است در ایالات متحده ۱۶ رنگ طبیعی از طریق پشم های آلپاکا ها به دست آمده است که برای فعالیت هایی در این زمینه بسیار عالی است.

تفاوت حیوان لاما با شترچه در چیست؟

همان طور که می دانید و در مطالب قبل بیان شد باید گفت که نام دیگر لاما شترچه می باشد. البته لاما ها یکی از گونه هایی هستند که کوهان ندارند و جزء شترسانان به حساب می آیند. این حیوانات بیشتر برای بارکشی یا فعالیت‌ هایی در زمینه پشم استفاده می شود. لاما ها پشم بسیار خوبی دارند که برای فعالیت های صنعتی از آن ها استفاده می شود. فرق اصلی این حیوانات با شترچه این است که لاما ها کوهان ندارند اما شترچه ها کوهان دارند. تفاوت دیگری که میان این دو حیوانات وجود دارد این است که لاما ها پشم بسیار نرمی دارد و معمولاً برای فعالیت های صنعتی از آن ها استفاده می شود اما از سراسر جهان برای بارکشی استفاده می شود.

تفاوت حیوان گواناکو با لاما در چیست؟

باید گفت که گواناکو یکی از زیر شاخه‌ های لاما ها به حساب می آید. یکی از گونه هایی است که بیشتر شباهت های گواناکو و لاما ها این است که  از انواع شتر ها به حساب می آیند. این گونه هم مانند لاما کوهان ندارد. یکی از گونه هایی هستند که توسط هندی ها اهلی شده اند. یکی از این حیوان هایی است که در هند توانسته اند با نژاد های دیگر پیوند دهند و گونه‌ های دیگر از این حیوان را بیافرینند. بیشتر فعالیت این گونه ها در آمریکا می باشد و در کوهستان ها دشت ها به فعالیت می پردازند. برای فعالیت های صنعتی از این حیوانات استفاده می کنند معمولاً از پوست و پشم آن ها برای فعالیت‌ های اقتصادی استفاده می شود.

این حیوان چند سال عمر می کند؟

باید گفت که لاما ها معمولاً برای فعالیت های صنعتی استفاده می شود. تقریبا حدود ۲۰ سال سن دارد. اگر در شرایط طبیعی رشد کنند ممکن است بیشتر از ۲۰ سال عمر کنند به طور طبیعی باید گفت که طول عمر این حیوانات حدود ۲۰ تا ۳۰ سال می باشد.

استفاده از آنتی بادی لاما برای شکست کرونا واقعیت دارد؟

بسیاری از محققان در رابطه با این موضوع که آیا می شود از لاما ها برای جلوگیری از کرونا استفاده کرد تحقیقاتی انجام داده اند. به نتایج بسیار عالی رسیده اند. یکی از دانشمندان مشهور و بزرگ بیان کرده است که اگر بتوانیم از لاما ها برای درمان کرونا استفاده کنیم این برای اولین بار نیست که نقش چهارپان برای درمان بعضی از بیماری ها بسیار پر رنگ باشد و این یک نکته بسیار مهم می باشد. یکی از  بزرگان در زمینه آزمایشگاه بیان کرده است که با استفاده از آنتی بادی لاما توانسته اند دارویی را به وجود آورند و در بازار عرضه کنند که برای اختلال انعقاد خون بسیار عالی بوده است و عقیده دارند که می شود از آنتی بادی لاما برای درمان بعضی از بیماری ها استفاده کرد.

سوالات متداول

تفاوت اصلی بین لاما و آلپاکا چه می باشد؟

لاما ها بیشتر به گروه شترسانان شبیه هستند، اما آلپاکا ها ترکیبی از شتر و گوسفند می باشند.

آیا وزن لاما و آلپاکا به یک اندازه است؟

وزن آلپاکا بسیار کوچک تر از لاما است و به ۶۸ کیلوگرم می رسد اما لاما دارای ۱۰۸ کیلوگرم وزن است.

لاما ها چقدر طول عمر دارند؟

متوسط سن لاما ها ۲۰ تا ۳۰ سال می باشد.

محل زندگی لاماها کجا می باشد؟

محل زندگی لاما آمریکای شمالی و جنوبی می باشد.

کدخبر: 821652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟