شگفت انگیزترین دریاچه به رنگ صورتی+عکس

یکی از جاذبه های گردشگری در استرالیا دریاچه هیلیر «hillier» می باشد که درغرب کشور واقع شده است که این دریاچه دارای آب صورتی رنگ می باشد.

چرا دریاچه هیلیر صورتی رنگ است

دریاچه صورتی رنگ هیلیر در سواحل جنوبی استرالیا و در میان جنگل قرار دارد. رنگ آب در این دریاچه تضاد کاملی با محیط اطراف دارد . دریاچه ای که سراسر اطراف آن با جنگل سبز رنگی پوشیده شده است. این تضاد را وقتی که با یک هواپیما بر فراز دریاچه هیلیر پرواز می کنید به طرز چشم گیری مشاهده خواهید کرد و این یک رویا نیست ، بلکه واقعیت دارد.

دریاچه صورتی رنگ هیلیر که در مجموعه الجزایر Recherche بزرگترین جزیره از جزایر استرالیای غربی واقع شده است هم مورد توجه خاص دانشمندان قرار گرفته و هم گردشگران نیز برای دیدن این دریاچه به استرالیا سفر می کنند. با این حال به جرات می توان دریاچه صورتی رنگی هیلیر یکی از شاهکار دیگر آفرینش نامید.

اگر از آسمان به دریاچه صورتی رنگ هیلیر نگاه کنیم خواهیم دید که این دریاچه عجیب به شکل یک آدامس بادکنکی صورتی چشبیده به زمین خودنمایی می کند که البته بیشتر به گل رز صورتی معروف شده است جرا که این دریاچه یک ویژگی قابل توجه و متمایز از چشم اندازهای مجمع الجزایر آن ناحیه برای مسافران هوایی است که اغلب مشتاق به یک نگاه اجمالی از آن هستند.

دریاچه صورتی رنگ هیلیر با حدود 600 متر طول با عمق کم و توسط یک ساحل از شن و ماسه و زمین های جنگلی متراکم و درختان اوکالیپتوس احاطه شده است. یک نوار باریک از تپه های شنی پوشیده از پوشش گیاهی، آن را از اقیانوس جنوبی به سمت شمال جدا می کند. کاپیتان فیلندرز در سال 1802 برای اول بار طرح هایی از این دریاچه ترسیم کرده بود و شگفتی خود را از دیدن این دریاچه بیان کرده بود.

بر خلاف سایر دریاچه های صورتی در جهان مانند دریاچه رتبا (Retba) در آفریقا و حوضچه های نمک در خلیج سانفرانسیسکو، رنگ دریاچه صورتی رنگی هیلیر کاملا صورتی یکنواخت است و اگر چه برخی بر این باورند که این رنگ می تواند از رنگ ایجاد شده توسط ارگانیسم های گونه ای از خزه ها و رنگدانه باکتریایی بوجود آمده باشد.

البته فراموش نشود که فرضیه دیگر نیز در خصوص رنگ صورتی دریاچه هیلیر توسط محققیق اعلام شده است چرا که به علت باکتری های قرمز نمک دوست در پوسته نمک است. در مورد رنگ صورتی این دریاچه توضیح منطقی وجود ندارد و هنوز تحت بررسی است. اما در محتمل ترین توضیح، دانشمندان، غلظت های کم مواد مغذی و انواع مختلف باکتری ها و جلبک ها با رنگ دانه های آلی را باعث به وجود آمدن پدیده می دانند. دریاچه هیلیر یکی از شگفتی های طبیعی استرالیاست.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟