مبارزه پیرترین درخت جهان با تغییرات اقلیمی+عکس

درخت پیر

پیرترین درخت اروپا در ایتالیا زندگی می‌کند و نام آن ایتالوس است. پیرترین درخت کاج در اروپا همچنان از رشد خود در این کشور لذت می‌برد. این درخت بر خلاف سن یک‌هزار و 230 ساله‌اش با تغییرات آب و هوا مبارزه می‌کند و در طول دهه‌های اخیر چند حلقه به حلقه‌های تنه خود اضافه کرده است.

رشد بی وقفه این درخت کاج در شرایط مختلف آب و هوایی از جمله خشکسالی و گرمای چند سال اخیر در جهان بوده و دانشمندان که نام آن را به تناسب محل زندگی «ایتالوس» گذاشته‌اند، اعلام کرده‌اند که مطالعه روی زندگی این کاج در تغییرات آب و هوایی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا نحوه واکنش نشان دادن درخت‌ها به تغییر اقلیم مدرن را درک کنند.

بر اساس گزارش اخیری که در ژورنال «اکولوژی» منتشر شده است، این درخت کاج در شیب‌های جنوبی ایتالیا در سال 789 بعد از میلاد جوانه زده است، زمانی که وایکینگ‌ها برای اولین بار در سواحل انگلستان لنگر انداختند. این درخت توسط دانشمندانی کشف شده است که از دانشگاه Tusci دوره‌ای چهار ساله در پارک ملی پولینو در جنوب ایتالیا گذرانده‌اند. گونه این کاج، هلدریچ است که این گونه گیاهی در مناطق جنوبی ایتالیا و پولینو یافت می‌شود.

 

کدخبر: 387054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟