طراحی سازه های زیبای هنری برای نجات محیط زیست+تصاویر

 هنر در هر شکل و اندازه ای که باشد زیبایی و حس خوبی که در انسان بوجود می آورد قابل تحسین است. چیزی که آثار هنری را به شاهکار تبدیل می کند سطح صداقتی است که القا می کند و این ما هستیم که باید آن را ببینیم و تحسین کنیم. در هنر هیچ کاربرد سودجویانه ای وجود ندارد و هنر کاربردی یکی از شاخه های هنر امروزی است که هدفی فراتر از زیبایی بصری دارد. مثل سازه های هنری زیبایی که با هدف حفظ محیط زیست طراحی شده اند.

Oscillating Platforms (سکوهای متحرک)

این پروژه هنری که شبیه بادبان های برعکس هستند توسط فلیکس چیونگ از تورنتو کانادا طراحی شده است. این بادبان ها علاوه بر زیبایی انرژی باد و امواج را به الکتریسیته تبدیل می کنند. بازدید کنندگان در این سکوها به مدیتیشن می پردازند در حالی که دکل ها و بادبان ها با جذب بادهای غالب به آرامی سکوها را به عقب و جلو تکان می دهند. و این حرکات باعث می شود سکو دائما الکتریسیته تولید کند.

The Skygarden (باغ آسمانی)

یک گروه معمار هلندی تصمیم گرفتند که بخشی از یک بزرگراه متروکه در سئول را به یک مسیر پیاده روی مرتفع پر از گل و گیاه تبدیل کنند. این پروژه نه تنها نوع حرکت مردم در شهر را تغییر داده بلکه به عابرین حس آرامش می دهد. در این مسیر ۲۴ هزار گیاه کاشته شده است. در این مسیر با هدف پیوستن به طبیعت می توان با گیاهان بومی کره جنوبی نیز آشنا شد.

warka water (برج آب وارکا)

وارکا واتر ایده ای هوشمندانه از دو طراح ایتالیایی است که با هدف آبرسانی به بخش هایی که از کمبود آب رنج می برند ساخته شده است. یکی از این مکان ها اتیوپی است که مردم آن برای به دست آوردن آب آشامیدنی مجبور هستند کیلومترها مسیر را بپیمایند. این پروژه یک برج ۹ متری از جنس بامبو است که با پارچه های پلی اتیلن پوشانده شده است. این دستگاه قطرات آب را از هوا می گیرد و داخل مخزن نگهداری می کند و روزانه قادر است ۲۶ گالن آب تولید کند.

Exhale Chandelier (لوستر تنفسی)

لوسترها در همه جای دنیا در قسمت مرکزی خانه ها استفاده می شوند. امروزه این ابزارها علاوه بر زیبایی مصرف دیگری هم دارند. Exhale Chandelier لوستری است که با جذب CO2 و انتشار اکسیژن هوا را پاکسازی می کند. در ساخت این لوستر از جلبک استفاده شده به همین دلیل رنگ آن سبز است. سازنده این لوستر جولیان ملشیوری طراح و محقق تکنولوژی بیوشیمی است.

مسیر پیاده روی مارپیچ

این مسیر یکی از جدیدترین دستاوردهای دانمارک در سال ۲۰۱۸ است و برج زیبایی است که به مردم این امکان را می دهد که از چشم اندازی متفاوت منظره زیبای جنگل را مشاهده کنند. هدف این است که مردم بیشتر با طبیعت ارتباط برقرار کنند و نسبت به مشکلات طبیعت از جمله جنگل زدایی، انقراض حیوانات و تغییرات آب و هوا بی تفاوت نباشند.

هنر خیابانی “حیوانات زباله”

این هنرهای زیبای خیابانی در شهر لیسبون به “Trash Animals” معروف هستند زیرا با زباله های خیابان های شهر ساخته شده اند. این هنرهای زیبا هم مردم را با هنر آشنا می کند و هم از تاثیرات تغییرات آب و هوا آگاه می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟