سازه های سنگی هفت هزار ساله در عربستان

 کارشناسان موفق به شناسایی حدود ۴۰۰ سازه سنگی برلبه یک کوه آتش فشانی خاموش شده‌اندکه تخمین زده می‌شود هزاران سال قدمت دارند.برخی از این سازه‌ها بسیار بزرگ هستند و در سرتاسر گنبد آتش فشانی وجود دارند و محققان هنوز نتوانسته‌اند علت ساخت آن‌ها را شناسایی کنند.

این سازه‌ها در منطقه هراط خیبر (Harrat Khaybar) شناسایی شده و دانشمندان آن‌ها را دروازه معرفی کرده‌اند، زیرا از نمای هوایی مانند دروازه به نظر می‌رسند.کوچکترین قطعه سنگ دراین محوطه ۱۳ متر و بزرگترین آن حدود ۵۱۸ متر طول دارد. کارشناسان اعتقاد دارند این منطقه قرن‌ها پیش حاصلخیز و دارای سکنه بوده است.نتایج پژوهش در خصوص این محوطه باستانی مرموز در مجله Archeology and Epigraphy منتشر شده است.

بیشتر این سازه‌های سنگی از طریق بررسی‌های ماهواره‌ای شناسایی شده‌اند و هنوز هیچ کار تحقیقاتی و میدانی برروی آن‌ها انجام نشده است.برخی از کارشناسان اعتقاد دارند امکان دارند ساخت این سازه‌ها با مسائل نجومی از جمله طلوع خورشید مرتبط باشد.

باستان شناسان دانشگاه غرب استرالیا امیدوار هستند درآینده بتوانند به حفاری و تحقیق میدانی در این محوطه باستانی پرداخته و علت چرایی ساخت و زمان احداث این سازه‌ها را شناسایی کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟