قهرمانی که شادی را به دانش آموزان گرسنه هدیه کرد + عکس

نخستین روزی که آلیسا کاپاسی برای آموزش به دانش‌آموزان مدرسه‌ای در یکی از مناطق فقیرنشین شهر رفت، با صحنه عجیب، شوکه‌کننده و غیرقابل باوری رو به رو شد. او صفی از دانش‌آموزان را جلوی غذاخوری مدرسه دید که برای گرفتن ساندویچ و میوه مجانی منتظر ایستاده بودند. یکی از مسئولان مدرسه توضیح داد که خیلی از این بچه‌ها در خانه غذای کافی نمی‌خورند و ناهار مدرسه یا تغذیه دوره‌های فوق برنامه شاید تنها غذایی باشد که آنها در طول روز دریافت می‌کنند. این توضیحات باعث شد تا آلیسا غمگین شده و به فکر فرو برود.
آلیسا به مدرسه خصوصی می‌رفت و دیدن چنین صحنه‌ای برایش غیرقابل باور بود. اما اتفاق مهم تری در وجودش رخ داده بود: او مصمم بود به این بچه‌ها کمک کند.

او به خبرنگار ریدرز می‌گوید: «همه از من می‌پرسند چرا این کار را کردی و چرا این قدر وقت می‌گذاری. من یک جواب دارم: می‌خواهم به بچه‌های دیگر بگویم وقتی مشکلی را می‌بینند منتظر نشوند که بزرگترها بیایند و آن را حل کنند. خودشان دست به کار شوند و در کنارش از بزرگترها هم کمک بگیرند. ما باید یاد بگیریم به همنوعان خود کمک کنیم.»
او به‌همراه چند نفر از دوستانش که همه بین 13 تا 18 سال سن داشتند اپلیکیشنی را روی موبایل‌ها طراحی و نام غذا برای ذهن را برای آن انتخاب کردند. این برنامه به والدین، دانش‌آموزان و حتی غریبه‌های مهربان و خوش قلب اجازه می‌داد تا مطابق با بودجه‌ای که دارند برای وعده ناهار بچه‌های مدرسه‌های فقیر اطرافشان هزینه کنند. بر اساس این برنامه، هر فردی با هر بودجه‌ای می‌توانست کمک کند و در صورت تمایل ناشناس هم بماند.
در کشور امریکا سالانه 20 میلیون کودک ناهار رایگان دریافت می‌کنند. دو میلیون کودک هم به‌دلیل وضع مالی نامناسب خانواده هایشان وعده غذایی با قیمتی ارزان‌تر دریافت می‌کنند. اگر روزی این بچه‌ها پولی با خودشان نمی‌آوردند، از طرف مدرسه به آنها غذای جایگزینی چون ساندویچ پنیر داده می شد.
یکی از ویژگی‌های هوشمندانه این اپلیکیشن که با کمک سرمایه‌گذاران و صفحه اجتماعی‌اش راهش را ادامه می‌دهد، ناشناس بودن آدم‌هایی است که کمک می‌کنند. چون افراد زیادی می‌گفتند ما به کمک کردن علاقه‌مند هستیم، اما دوست نداریم کسی از کارمان خبردار شود. برای دریافت کمک غذایی برای بچه‌ها، خانواده‌ها فقط باید توصیه نامه‌ای از طرف مدیر ارائه بدهند و نیاز نیست فرد دیگری از آن خبر داشته باشد و عزت نفس بچه‌ها خدشه دار شود.
آلیسا در ادامه حرف‌هایش می‌گوید: «من دوست دارم روزی برسد که کسی خجالت نکشد و از این اپلیکیشن استفاده کند. دوست دارم این اپلیکیشن مدرسه‌های بیشتری را در منطقه در بر بگیرد و آرزویم این است که روزی این اپلیکیشن کل کشور و حتی جهان را در بر بگیرد. کاش روزی برسد که دیگر کودکی گرسنه سر بر بستر نگذارد و با گرسنگی دست و پنجه نرم نکند. غذای کافی و مناسب باعث می‌شود تا بچه‌ها رشد مناسبی داشته باشند و در آینده به افراد مفیدی در جامعه تبدیل بشوند.»
این بچه‌ها با راه‌اندازی این اپلیکیشن قصد دارند کاری کنند که بچه‌های فقیر احساس جدایی از بقیه نکنند و کسی با حقارت به آنها نگاه نکند. «تمام تلاش ما این است تا سیستم توزیع غذایی برای بچه‌های فقیر را تغییر دهیم و کاری کنیم که همه بچه‌ها کنار هم غذا بخورند و کسی از بقیه جدا نباشد. ما دوست نداریم بچه‌ها را بر حسب درآمد طبقه‌بندی کنند. هدف ما تغییر این رویه در سراسر ایالات متحده امریکاست.»
اِما یانگ، 13 ساله، که یکی از اعضای این گروه است به خبرنگاران می‌گوید: «ما مدرسه به مدرسه می‌رویم و با مدیر و کادر اداری صحبت می‌کنیم و آنها را ترغیب می‌کنیم تا به جنبش ما بپیوندند و از این اپلیکیشن برای دانش‌آموزان‌شان بهره ببرند و خوشحالیم که معمولاً بیشتر آنها جواب مثبت می‌دهند.»
آلیسا در پایان حرف هایش می‌گوید: «مردم مهربان هستند. مردم دوست دارند به همدیگر کمک کنند و خوشحالم که اپلیکیشن ما باعث شده تا عده زیادی دور هم جمع شوند و به بچه‌ها کمک کنند.»

مترجم: رویا پروینی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مدیر کارخانه گفت عاشقم شده و مرا صیغه کرد / خشکم زد وقتی گفت صیغه ات تمام شد برو!

کلاهبرداری 4000 میلیاردی از یک بانک در تهران

داماد بدجنس نوعروسش را فروخت!

کشف جسد بازیگر مشهور در خانه ویلایی اش + عکس

2 زن مچ مرد بی حیا را در سرویس بهداشتی زنان گرفتند / او با گوشی اش فیلم می گرفت + فیلم

تلاش قاضی یک پرونده اعدام، معلم فیزیک آبادانی را از مرگ نجات داد

قتل عام به خاطر قهر کردن همسر +عکس

نکبت یک مرد دامان زن و فرزندش را آلوده کرد+عکس

راز جسد سوخته پسر 7 ساله در نزدیک فرودگاه آبادان چیست؟

وقتی زن صیغه ایم را روی نیمکت پارک ملت همراه 2 جوان غریبه دیدم، با چاقو به جانش افتادم

بازیگران سینمای ایران مرد اعدامی را از پای چوبه دار نجات دادند +عکس

سر درد عجیب مرد آبادانی را کشت!

سرقت از توریست آلمانی در لاهیجان

کدخبر: 387039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟