مسئولیت چند مرد بر دوش یک زن / این بانوی خوزستانی کپسول گاز 18 هزار نفر را تامین می کند + فیلم
حجم ویدیو: 7.64M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35

به گزارش رکنا، زری بهمنی نام زنی است در روستای گلال سوسن از توابع شهرستان ایذه که بیشتر او را به‌خاطر فعالیت‌های مردانه‌اش می‌شناسند. چهل و پنج سال سن دارد و با خرید یک دستگاه خودروی نیسان، کپسول‌های گاز هجده هزار نفر از اهالی سوسن را تأمین می‌کند و نان‌آور چند خانواده است. کشاورزی، دامداری و مغازه داری، آرایشگری می‌کند و سرپرستی خانواده خود و خواهرش را بر عهده دارد .

سه فرزند دارد و چهار مغازه را با بچه‌های خود اداره می‌کند و فرزندان بی‌سرپرست خود را به‌گونه‌ای بار آورده است که محتاج کسی نباشند و به مادر خود افتخار کنند.

آن‌گونه که بیان می کند: سختی زندگی باعث شد تا به کارهای مردانه و سخت‌ روی آورده و زندگی را خودش مدیریت کند.

او می‌گوید: به‌خاطر شکست‌هایی که در زندگی متحمل شدم مسیر زندگی‌ام را تغییر دادم. منتظر کمک کسی ننشستم و به امید آمدن نیروی غیبی هم نماندم.

 این بانوی خوزستانی می‌افزاید: شاید باور کردنش سخت باشد، ولی در طول روز برای کلیه خانوارهای روستاهای جنگه، فالح، ممبین، شیمن، کاشون، کارتا، گلزار و... کپسول گاز برده و تمامی مسیرهای سخت کوهستانی را به‌تنهایی رفته و بازمی‌گردم. حتی در مواقعی مسافرکشی هم کرده‌ام و از کار کردن نمی‌ترسم. زنان و مردان روستایی برایم احترام ویژه‌ای قائل هستند و کاملا مرا می‌شناسند.

او می‌گوید: به قول ما بختیاری‌ها: "شیر که ز بیشه درا، نر و ما نداره. یعنی: «شیر که از بیشه بیرون می‌زند، نر و ماده ندارد.»

منبع: ایلنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟