دانستن نکاتی مهم و کلیدی قبل از سفر به تایلند+ عکس

قبل از هر سفری که می روید از همه چیز مسیرتان با خبر شوید، به خصوص با فرهنگ مردم مقصدتان. هر چقدر بیشتر بدانید بیشتر سفر خوبی را تجربه می کنید.

 در تایلند سگ های ولگرد زیادی وجود دارد

حدود ۳۰۰ هزار سگ ولگرد در خیابانهای پایتخت تایلند سرگردان هستند. مراقبان سگ ها در گوشه و کنار تایلند با دادن غذا و آب به سگ ها از آنها مراقبت می کنند، اما بسیاری از آنها هنوز نادیده گرفته می شوند و شاید شما با دیدن یک سگ تنها و خیابانی دلتان برایش بسوزد و بخواهید به او کمک کنید. گرچه اکثر آنها توسط این مراقبان حمایت می شوند اما بهتر است در مواجه با این سگ ها مراقب باشید.
سفر به تایلند
 هوشمندانه معامله کنید
خرید و فروش در تایلند می تواند سرگرم کننده باشد، توصیه می کنیم تا می توانید با فروشنده ها و تجار تایلندی چونه بزنید تا در نهایت به یک توافق مطلوب برسید. این مورد یکی از نکات سفر به تایلند است که می تواند در نهایت از نظر مالی خیلی به سودتان باشد. اگر از بازار Store شبانه روز چاتوچاک بازدید می کنید و یا به یکی از بازارهای معروف روی آب تایلند می روید، می توانید حتی اگر جنسی دارید همانجا بفروشید و یا اگر از کالایی خوشتان آمد با یک تخفیف درست و حسابی آن را بخرید. یک دلار ارزش چانه زدن ندارد، برای تخفیف گرفتن بیشتر قیمت را کم کنید. اگر دیدید فروشنده از شما ناراحت شد و اهمیتی نداد، مشکلی نیست! به فروشگاه دیگری بروید. با این کار در انتهای بازارگردی‌تان مبلغ زیادی را تخفیف گرفته اید.
سفر به تایلند
 اسپری حشره کش به همراه داشته باشید
در سفر به کشورهای استوایی مثل تایلند با همه ی خوشی هایی که دارد، گاهی باید انتظار نیش های گاه و بی گاه حشره ها هم باشید. یکی از نکات سفر به تایلند دانستن این است که قرار نیست نصف وقتتان صرف مقابله با حشره ها باشد، شما که دوست ندارید به دلیل خارش غیر قابل تحمل یا یکی از چندین ویروس رایج تایلندی در هتل و اتاقتان بمانید پس بهتر است که ایمن سفر کنید. اسپری حشره کش باید در عین حال در تایلند جایگزین عطر و ادکلن شما باشد. اطمینان داشته باشید که همیشه اسپری با اندازه و مدت اقامت سفر همراه داشته باشید. شما هرگز نمی دانید که یک پشه ویروسی تشنه به خون چه زمانی برای شام بیرون می رود!
سفر به تایلند
به میمون ها غذا ندهید
یکی از مهمترین نکات سفر به تایلند مخصوصا جنوب این کشور غذا ندادن به میمون هاست. شاید بپرسید چرا؟! در بیشتر سواحل جنوبی تایلند با میمون های زیادی برخورد می کنید. آنها ظاهرا زیبا، شوخ طبع هستند و قطعا جالب خواهد بود که از نزدیک آنها را ببینید و بازی کنید اما این به آن معنا نیست که شما به آنها غذا دهید. تغذیه میمون ها باعث می شود آنها کمتر قادر به یافتن غذا به تنهایی باشند. همچنین به این معنی است که آنها افراد را با غذا ارتباط می دهند. خوب نیست که میمون ها به خاطر یافتن غذا از میادین، کیسه و کیف، لباس ها سرقت Stealing کنند، این میمون ها هنگام بردن کیف پول شما جذاب نمی شوند، به یاد داشته باشید که اینها حیوانات وحشی هستند.

سفر به تایلند
مراقب تخفیف های خوب باشید!
اگر چیزی به نظر خیلی خوب باشد، احتمالش هست که درست باشد اما اگر یک راننده تاکسی به شما می گوید یک بنای خاص بسته شده است، احتمال اینکه دروغ گفته و می خواهد شما را به محل دیگری جهت بازدید راهنمایی کند بسیار زیاد است. پس اعتماد نکنید اگر آنها به شما بگویند که نمی توانند از تاکسی متر استفاده کنند، دروغ میگویند. اغلب، خارجی ها و گردشگران به عنوان فریب خورنده و کسانی که نقدی آنها تمام نمی شود دیده می شوند و از این طریق نفع می برند. بهترین راه برای از بین بردن این مسئله این است که تحقیق کنید و هزینه ورود به برخی از جاذبه های توریستی برتر که می خواهید بازدید کنید را بدانید.

سفر به تایلند

راننده های تاکسی در تایلند
مواردی که گفته شد همه از نکات سفر به تایلند بودند، کشوری که با هر بار سفر به آن باز هم دلتان می خواهد به آنجا سفر کنید. فرقی نمی کند کدام شهر آن باشد، پاتایا، بانکوک و یا پوکت هر کدام جاذبه های دیدنی خودشان را دارند. اما مهم است شما با احتیاط و حفظ نکات ایمنی در این راه قدم بردارید. در تور تایلند اگر با راهنما سفر می کنید تصور نکنید مواردی که او می گوید صرفا نکات ساده و ابتدایی است، به یاد داشته باشید آنها از آنچه که می گویند به خوبی مطلع هستند و تجربه شان می تواند برای شما مفید باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 280068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟