شهری با اشیای غول پیکر +عکس های دیدنی و جالب

در ایالت ایلینویز آمریکا، شهری به نام کیسی وجود دارد که در آن ۳۰۰۰ نفر زندگی می کنند. کیسی شهری بسیار کوچک است که تعدادی از بزرگترین وسایل دنیا در آن قرار گرفته اند، وسایلی مثل بادسنج، صندلی صخره ای، قفس پرنده، مداد، کاکتوس و …

شهری با اشیای غول پیکر
تا حالا ۸ عدد از این اشیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده اند و در پشت این ایده ی جذاب و خلاقانه، مردی تاجر به نام جیم بولین (Jim Bolin) نهفته است. بولین در ابتدا کار خود را به عنوان یک نقاش کوچک در گاراژ خانه اش شروع کرد اما امروزه او ۲۴۰ کارمند و شرکت بزرگی از تعمیر لوله های گاز دارد که نصف کشور را سرویس دهی می کند.
شهری با اشیای غول پیکر
اما همه ی بیزینس هایی که در شهر کیسی شروع به کار کردند، به موفقیت بولین نبودند و خیلی زود بعد از تاسیس شدن، شکست خوردند مثلا کارخانه ی کفش سازی، کارخانه ی تولید و بخش بزرگی از مواد غذایی در کیسی خیلی زود تعطیل شدند. در دهه ی سال ۲۰۰۰، حتی خود بولین هم ورشکست شد و آنجا بود که تصمیم گرفت تا برای کمک به اقتصاد شهرش، صنعت گردشگری و توریسم را در آن بهبود دهد.
او که در کار تولید لوله بود، تعداد زیادی از آها را در اختیار داشت. در نتیجه تصمیم گرفت که با آنها یک وسیله ی موسیقی عظیم درست کند، سال ها طول کشید تا ایده ی او عملی شد و در سال ۲۰۱۱ بود که این آلات موسیقی عظیم ساخته و در طبیعت گذاشته شد.
شهری با اشیای غول پیکر
بد نیست بدانید یکی از شرط هایی که وسایل عظیم و غول پیکر بتوانند در کتاب های رکوردهای گینس ثبت شوند، کاربردی بودن آنهاست. بنابراین بولین تصمیم گرفت تا سوزن های بافندگی غول پیکر را بسازد. او از پسر خاله اش که فروشگاه نخ داشت کمک گرفت، با بزرگترین سوزن بافندگی دنیا که در دستش بود از صندلی صخره ای بالا رفت و بزرگترین شال دنیا را بافت!
این ایده های بولین، کمک بسیار بزرگی به اقتصاد شهر کیسی و کسب و کارهای آن کرد. برای مثال، امروزه مغازه ی شکلات فروشی ای که در ساختمان بزرگترین کفش های چوبی جهان قرار دارد، روزانه ده ها تراکنش انجام می دهد. چون گردشگران زیادی به این مغازه می روند تا از این کفش ها دیدن کنند و همانجا هم خرید می کنند.
بولین، ایده های بزرگ دیگری هم در سر دارد و در طی ماه ها و سال های آینده قصد دارد تا بزرگترین چکش جراحی دنیا، بزرگترین اسب چوبی و بزرگترین چوب های بیس بال دنیا را بسازد و این شهر کوچک را به مقصدی آینده دار و بزرگ در چشم بقیه تبدیل کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

شهری با اشیای غول پیکر

کدخبر: 279252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟