غذاهای محبوب اتریشی ها را بشناسید +عکس های دیدنی

زمانیکه در این کشور غذاهای آن را امتحان کنید می بینید نه تنها دوست دارید هر بار به خاطر غذا هم که شده به این کشور سفر کنید، بلکه حتی زمانیکه  در خانه هستید هم دست به کار می شوبد تا یکی از آنها را درست کنید. در سال های اخیر، اتریش به مقصد گردشگری مورد علاقه ی افرادی که به دنبال عطر و بو هستند، تبدیل شده است. برخلاف ظاهر و کاراکتر جدی ای که اتریشی ها دارند، غذاهای آنها بسیار ملایم، رنگارنگ و غیر معمول است. با بهترین غذاهای اتریشی همراه الی گشت باشید:
شنیتسل وینی (Wiener Schnitzel)
وقتی که به وین پایتخت اتریش بروید، شنیتزل وینی یکی از ان غذاهایی است که باید حتما امتحان کنید. در این غذا، گوشت گوساله را در آرد و پودر سوخاری می خوابانند و به همراه سس مخصوصی که دارد، سرخ می کنند، دستور پخت این غذا متعلق به قرن هجدهم است. البته برای درست کردنن شنیتسل وینی می تونانید از انواع گوشت دیگر هم استفاده کنید. شنیسل وینی را باید تا اندازه ای سرخ کنید که رنگ آن طلایی شده و پودر اطراف آن کاملا ترد شود. به طور سنتی، این غذا را با سالاد سیب زمینی سرو می کنند.

Wiener-Schnitzel
تارت لینز (Linzer Torte)
تارات لینز از آن خوردنی هایی است که نه فقط در اتریش بلکه در سرتاسر جهان معروف است. نام این تارت از یکی از مناطق بالایی اتریش به نام لینز گرفته شده است و چندین دستور پخت دارد که اتریشی ها از قدیمی ترین دستوری که متعلق به ۳۵۰ سال پیش است، استفاده می کنند. در این غذا، ابتدا خمیر شیرینی طبق دستور درست می شود و بعد روی آن یک لایه مربای شیرین ریخته می شود و در آخر دوباره یک لایه خمیر شبکه ای روی آن قرار می گیرد. اگر به اتریش سفر کردید، تارت لینز را حتما امتحان کنید!
Linzer-Torte
اشترودل سیب (Apfelstrudel)
شاید این غذا در دنیا به عنوان یکی از غذاهای ستنتی اتریشی ها شناخته شده باشد اما اشترودل را اولین بار شخصی مجاری ابداع کرد که برای ساخت آن از باقلوای ترکیه الهام گرفته بود. در هر صورت، قدیمی ترین دستور پخت اشترودل به سال ۱۶۹۶ برمی گردد. خمیر اشترودل اتریشی از آرد، کره و نمک درست می شود و بعد تا جای ممکن ورز داده می وشد تا وقتی که انسجام پیدا کند و بعد روی همه ی فسمت های آن بادام زمینی ریخته می شود و در آخر هم با ترکیبی از سیب، دارچین و لیموی پوست کنده شده، پر می شود. این خوشمزه ی اتریشی را معمولا مردم این کشور در بعدازظهر به همراه یک فنجان چای و یا قهوه میل می کنند.
shutterstock_340550192
دامپلینگ های اتریشی (Knödel)
اگر تا حالا فکر می کریدید که دامپلینگ ها فقط مخصوص چین هستند، سخت در اشتباه بوده اید! در واقع Knödel، یک ورژن بسیار قوی از دامپلینگ است و معمولا شیرین اند و با میوه و گوشت پر می شوند. دامپلینگ های Knödel، یکی از بهترین غذاهای اتریشی محسوب می شوند.

austrian_dumplings_header

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 273260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟