پارک هفت ستاره؛ پارکی با طبیعت خیره کننده +تصاویر دیدنی

پارک هفت ستاره (Seven star park) با مساحت بیش از ۱۲۰ هکتار بزرگ ترین پارک شهر گویلین است. این پارک در کرانه شرقی رودخانه لی قرار دارد و فاصله آن تا شهر گویلین ۱.۵ کیلومتر است. در پارک هفت ستاره، هفت قله وجود دارد که چهار تای آن قله های کوه پوتو و سه تای آن قله های کوه هلال ماه هستند. موقعیت قرار گرفتن این قله ها طوری است که به شکل صورت فلکی دب اکبر درآمده اند و به همین دلیل است که به این پارک، هفت ستاره می گویند. این پارک پر از کوه، آب های زلال، جنگل های سنگی، دره های عمیق، حیوانات، گیاهان و آثار فرهنگی باارزش است. پارک از زمان سلسله های سوی (۵۸۱-۶۱۸) و تانگ (۶۱۸-۹۰۷) اهمیت پیدا کرده است.
مهمترین جاذبه های این پارک پل Bridge گل، کوه پوتو، غار هفت ستاره، تپه شتر، کوه هلال ماه و جنگل گوای های استل است.

guilin-seven-star-park-800x500
پل گل که در زمان سلسله سونگ (۹۶۰-۱۲۷۹) ساخته شده قدیمی ترین پل در شهر گویلین است. هر سال در بهار و تابستان این پل پر از گل های زیبا می شود و به همین خاطر است که به آن پل گل می گویند. در قسمت پایین این پل قوس هایی وجود دارد که انعکاس آن ها در آب همیشه – حتی اگر مقدار آب هم تغییر کند- به شکل ماه کامل است.

flower-bridge-800x500
کوه پوتو که محل عبادت بسیاری از مردم چین است بخش اصلی این پارک می باشد. در این کوه، غارها و عمارت های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها غار زانفنگ است که در پای جنوب غربی کوه قرار دارد. اگر از این کوه بالا بروید در وسط راه به عمارت دو طبقه «پوتو جینکشه» می رسید و در بخش غربی کوه، غار معروف هفت ستاره را می بینید. این غار طاقدیس ها، ناودیس ها و ستون های سنگی بسیاری دارد که توسط سنگ آهک به وجود آمده اند.

seven-star-cave
اگر در سمت راست غار از کوه بالا بروید به قبر سه ژنرال و ۸۰۰ قهرمان این شهر می رسید، در نوک کوه هم یک جنگل سنگی و دو عمارت وجود دارد. تپه شتر در پشت کوه پوتو قرار دارد و چون شکلی شبیه تنگ داشت، زمانی به هو شان معروف بود. در گذشته فردی از سلسله مینگ بر روی این تپه زندگی می کرد و تعداد زیادی درخت آلو در این محل کاشت. در فصل بهار، شکوفه این درختان به همراه نورهای خورشید در هنگام طلوع و غروب منظره ای رویایی را به وجود می آورد. بر روی این تپه باغ بونسای، باغ وحش گویلین و چای خانه های زیادی وجود دارد. کوه هلال ماه در بخش جنوبی کوه پوتو قرار دارد. در قسمت قوسی کوه، سنگی به شکل هلال ماه را می بینید و به همین دلیل است که به آن کوه هلال ماه می گویند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 262427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟