به این ۶ دلیل از مسقط دیدن می کنید!

۱- امتحان کردن مهارت های مبادله ی کالا
شهر مسقط، شهری پر پیچ و خم از جواهرات، سرامیک و سوغاتی هایی با تم شتر است. بهترین چیزی که در آنجا می توانید خریداری کنید، پشم نرم و کره ای مانند لاما و طلا و جواهرات نفیس و دلپسند است. در این شهر بیشتر مغازه ها برای مبادله ی کالا آماده ی همکاری هستند اما فضای کمتری برای مبادله ی جواهرات وجود دارد. اگر در این موضوع تازه کار بودید، بهتر است که با وزن های کمتر شروع کنید.

bartening-in-muscat
۲- دیدن مساجد جالب توجه
در طول ۴۵ سال، سلطان قابوس عمان، ثروت و نامش را به تعداد زیادی از بهترین سازه های مسقط قرض داده است. اما قابل توجه ترین آنها، مسجد بزرگ سلطان قابوس است که به خاطر مناره ها و گنبد طلایی ۵۰ متری اش زبانزد است. ورودی هال مردان که با فرش های ایرانی و لوسترهای بسیار بزرگ تزیین شده است، خیره کننده است. هنگام ورود، مردان باید لباس های آستین بلند با شلوار بپوشند و خانم ها هم باید موی سر و از گردن تا زانوهایشان پوشیده باشد.

sulyan-qaboos-mosque
۳-دیدن گذشته ی غنی ای از عمانی ها
خنجرها و شمشیرها، میراث عمده ی عمانی ها هستند اما امروزه فقط بعضی از عمانی ها حق پوشیدن خنجر را دارند. پیشنهاد می کنیم به موزه ی Bait Al Zubair سر بزنید و گنجینه ای از این میراث ها را در آنجا ببینید.

bait-al-zabir-mosque

۴- تازه ترین غذای دریایی خلیج
در حالیکه گوشت گریل شده، هوموس و نان های تازه ممکن است در رستوران های زیادی دیده شوند، اما مسقط بدون شک شهر مورد علاقه ی عاشقان غذای دریایی است. بشقابهای دریایی ای که فوق العاده هستند و حتما باید امتحان کنید، کاری شاه ماهی، تکه های ماهی دریایی که در نارگیل، زردچوبه، زنجبیل و سیر خوابانده شده هستند. رستوران Blue Marlin restaurant هم یکی از آن رستوران هایی است که در سفر  به مسقط می تواند تجربه ی خوشی از غذا خوردن را برایتان رقم بزند.

Chicken-Tandoori-Meal
۵- دیدن معماری مدرن مجلل
برای شروع پیشنهاد می کنیم از معماری کاخ ال عالم (Al Alam) شروع کنید که اقامتگاهی درخشان به رنگ طلایی و آبی است. بعد از آن، سری به خانه ی اپرای سلطنتی (Royal Opera House) بزنید و ترکیبی از مرمرهای عمانی و ایتالیایی را ببینید. حتی ارزشش را دارد که سری هم به هتل های لوکس مثل کاخ هتل ال بوستان (Al-Bustan Palace ) بزنید.

modern-architecture-muscat
۶- از دلفین های جست و خیز کنان لذت ببرید
در تور خلیج عمان، دلفین های آکروبات باز را ببینید و آنها را تشویق کنید. این دلفین ها به خاطر جست و خیزهای زیادشان در هوا در حالیکه ساردین شکار می کنند معروف هستند. آبهای آبی عمان، هر ۲ ساعت یکبار تور کشتی را برگزار می کنند و بنابراین شانس دیدن این موجودات باهوش و فوق العاده، در آب بسیار زیاد است.

dolphin-in-muscat

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 257480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟