عکس هایی از یکی از بهترین طبیعت گردی های دنیا

معرفی پالائو
پالائو کشوری جزیره ای است که در غرب اقیانوس آرام و در ۳۲۰۰ کیلومتری جنوب توکیو قرار گرفته است. این کشور در واقع مجموعه ‌ای از حدود ۲۵۰ جزیره است و از نظر جغرافیایی، قسمتی از جزایر میکرونزی محسوب می شود و با اندونزی و فیلیپین، مرز دریایی دارد.
آب و هوای پالائو
پالائو در تمام روزهای سال، آب ‌و‌هوای استوایی دارد و میانگین دمای هوای آن، ۲۸ درجه سانتیگراد است؛ بنابراین جایی معتدل، نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است و همیشه در آن احتمال بارش باران وجود دارد.
چطور به پالائو سفر کنیم؟
آمریکایی ها اگر بخواهند به این کشور سفر کنند، حتی تا یکسال هم نیازی به ویزا ندارند اما شهروندان بقیه کشورها باید ویزای ۳۰ روزه ‌ی توریستی بگیرند. اگر بخواهید خود را به پالائو برسانید، بهترین مسیر، از طریق هواپیما و از گوآم، کره جنوبی، ژاپن، تایوان یا فیلیپین است.
تورهای طبیعت‌گردی در پالائو
این منطقه بیشتر به خاطر داشتن محیط و امکانات مناسب برای غواصی شهرت دارد. علاوه بر این، صخره‌های مرجانی، جنگل‌ های مرتفع، زندگی دریایی متنوع و گسترده، پوشش گیاهی خاص، انواع گونه‌های دریایی در معرض خطر انقراض و… از دیگر زیبایی های طبیعت این کشور هستند.
جالب است بدانید پالائو یکی از عجایب هفتگانه‌ ی طبیعی دنیا است و دلیل آن هم صخره‌ های مرجانی چشمگیری است که سرتاسر آن را پوشانده است. تعداد زیادی از گونه های در حال انقراض مثل ماهی ها هم در همین صخره ها زندگی می کنند و به دلیل همین ویژگی ‌های زیست محیطی، پالائو یکی از مقاصد گردشگری محبوب هم برای علاقه‌ مندان به طبیعت و هم دانشمندان و محققان است.

07147a08-5d14-4986-b035-6491b2650304
اما بیشترین دلیل معروفیت پالائو، غواصی آن است که یکی از بهترین و مشهورترین مناطق دنیا برای غواصی در این منطقه هم Blue Corner نام دارد که از بیشتر اقامتگاه ‌های پالائو با قایق فقط یک ساعت فاصله دارد.
یکی دیگر از جاذبه های زیبای پالائو، دریاچه ‌ی عروس دریایی است که هزاران عروس دریایی در آن زیست می کنند. تورهای زیادی برای غواصی در این دریاچه وجود دارند. غواصی اسکوبا در آن مجاز نیست و البته نیازی هم به آن نیست. علاوه بر هزینه‌ ی تور، برای ورود به این دریاچه باید مبلغی در حدود ۱۰۰ دلار بپردازید که این ورودی، ۱۰ روز اعتبار دارد.

4a8e1743-db91-401f-98e2-1e35935d6231

پارک لانگ آیلند (Long Island) هم یکی دیگر از مناطق محبوب برای غواصی است. این مکان درست در جنوب دو پلی قرار گرفته است که کورور (Koror) و مالاکال (Malakal) را به هم وصل می کند.
این منطقه علاوه بر ساحل و امکانات غواصی، جاذبه‌ های دیگری هم دارد. مرکز خرید، گالری آثار هنری، موزه و آکواریوم جاذبه های توریستی دیگری در پالائو هستند.
اگر می‌ خواهید درباره‌ ی میراث فرهنگی این کشور اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، از مرکز فرهنگی Ngarachamayong دیدن کنید. این مرکز با هدف حفظ سنت‌ های محلی و نمایش آن به گردشگران ساخته شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟