پلی که 77 سال پیش متحرک ساخته شد

پل غازیان از بتون مسلح ساخته شده است. شروع ساخت این پل Bridge از اواخر تیرماه سال هزار و سیصد و چهارده شمسی و پایان کار آن در اوایل تابستان هزار و سیصد و شانزده شمسی یعنی مدت هجده ماه بوده و در خرداد ماه سال هزار و سیصد و هفده مورد استفاده قرارگرفته و روز چهارشنبه هفتم آذر ماه سال هزار و سیصد و هجده شمسی به طور رسمی تحویل شد.

این پل به وسیله کمپانی (سنتاب) آلمانی و شرکت‌های مختلف از جمله (موتلا) سوئدی ساخته شد و در نتیجه با احداث آن راه ارتباطی آذربایجان - رشت - قزوین - تهران برقرارشد.

46716

قسمت متحرک پل توسط چرخ دنده و به کمک نیروی موتور یا انسان به بالا و پایین حرکت می‌کند. پل غازیان در سال‌های "هزار و سیصد و بیست" و "هزار و سیصد و سی و سه" مرمت شد و تا سال هزار و سیصد و هشتاد و چهار نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت تا این که با ساخت پل جدید غازیان ( پل ولایت) و برای پیشگیری از فرو ریختن، بازنشسته شد. این در حالی است که این پل زیبا با موقعیت بی نظیر و چشم اندازی که به دریا و تالاب دارد با قدری توجه و مرمت و برنامه ریزی می‌تواند به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری بندرانزلی تبدیل شود . گردش بر روی پل تاریخی غازیان و تماشای چشم انداز دریا و تالاب، ماهیگیری تفریحی و گرفتن عکس‌های یادگاری از جمله تفریحات مردم بر روی این پل زیبا است. پل غازیان با شماره هزار و پانصد و چهارده به ثبت تاریخی رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

جاهای-دیدنی-گیلان-پل-غازیان-4

اخبار زیر را از دست ندهید:

اصابت غافلگیرانه دو گلوله به جوان رهگذر/ پلیس:انگیزه شلیک مشخص نیست +عکس

مزاحم دوست دخترم من را نقص عضو کرد و شهلا برای همیشه تنهایم گذاشت

رانندگی مستانه جان مادربزرگ 88 ساله را گرفت +تصاویر

رفتارهای دختر باجناقم مرا از خود بیخود کرد

خوشگذرانی های دردسر ساز با دختر شیشه ای / پریسا را در وضعیت بدی در پاتوق پسران دیدم!

سلفی ساحلی آقای بازیگر همراه تمام اعضای خانواده اش +عکس

ترلان پروانه با رنگ موهای عجیب و کاملا متفاوت به اینستاگرام بازگشت +عکس

بازیگر زن معروف ایرانی در مسابقه تیم فوتسال هنرمندان +عکس

 

کدخبر: 228012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟