بهترین پیشنهاد برای سفر در پاییز

به زادگاه یوشیج سری بزنید

Fall-Travel-3

این پیشنهاد ما برای سفر به مقصدی خاص نیست بلکه به یک مسیر است. مسیری از یوش بلده به نور. این مسیر شما را به دنیایی متفاوت می‌برد. جاده‌ای کوهستانی اما آسفالت که پر از تپه، دره، درخت و روستاهایی با بام‌های شیروانی است. خوبی این مسیر آن است که برای رسیدن به زادگاه نیما چند روستا را هم می‌بینید که هرکدام جاذبه خاصی دارند.

یوش در فاصله 105 کیلومتری جنوب آمل قرار دارد. بعد از گذر از این مسیر بی‌نظیر وقتی به مقصد می‌رسید،با جاذبه اصلی سفر که دیدن خانه نیما یوشیج است، رو‌به‌رو می‌شوید. دیدن مناظر زیبای طبیعی مانند رودخانه یوش، باغ‌های میوه و چشمه‌های متعدد همگی انگیزه این سفر را بیشتر و بیشتر می‌کنند.

اولسبلنگاه کجاست؟

Fall-Travel-4

ییلاق اولسبلنگاه منطقه‌ای در ارتفاعات ماسال در مسیر راه خلخال که وجه تسمیه نامش از دو بخش اولسا و بلنگاه تشکیل شده و به معنای جایگاه بلندی است که درخت ممرز می‌روید، برای سفر پاییزی دونفره فوق‌العاده است. این منطقه دارای مراتع بسیار بوده و خانه‌های موجود در آن اکثرا از چوب ساخته شده و همان‌طور که از اسم این محل پیداست در زمستان تعداد کمتری از ساکنان منطقه در ییلاق می‌مانند. اتفاقا این منطقه زیبا هم محل دفن یکی از بزرگان ایران زمین است.

این ییلاق در فاصله 30 کیلومتری ماسال قرار دارد. وقتی به یکی از کلبه‌های چوبی این ییلاق می‌روید و کمی خودتان را گرم می‌کنید، دری چوبی در انتهای کلبه می‌بینید که وقتی آن را باز می‌کنید جنگل در ارتفاع کم اما به گستره شرق تا غرب برای‌شما تابلوی نقاشی زنده‌ای را ترسیم می‌کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

 

حکم اعدام قاتل تبر بدست شیراز و همدستانش صادر شد+فیلم و عکس

پس از 5 سال آشنایی وقتی یک شب باپسر جوان خوابیدم فهمیدم او زن دارد

وقتی باردار بودم شوهرم را هنگام خوابیدن با خواهرم دیدم

صبحانه عجیب و چندش آور این مرد دنیا را شوکه کرد+تصاویر (14+)

مادر 16 ساله نوزادش را از پنجره بیرون انداخت +عکس

تصادف شاخ‌به‌شاخ هواپیما با عقاب +عکس

مهناز و گلزار در یک عکس یهویی! + عکس

خوشگذرانی بازیگر زن معروف ایرانی در آمستردام هلند! + عکس

ارتباط عاشقانه خواننده و بازیگر زن با پسر فوتبالیست معروف! +عکس

 

کدخبر: 226260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟