از زمان روشن شدن چراغ بنزین چند لیتر بنزین داریم؟

به گزارش رکنا، طی بررسی های انجام شده بر روی 40 خودرو که بنزین آنها بر روی زاپاس قرار داشت، مشخص شد که زمانی که چراغ بنزین روشن می شود، در خودرو های خودرو حدود 2.6 گالن و بر حسب لیتر 9.8 لیتر بنزین درون باک بنزین باقی مانده است.

اما این که دقیقا چقدر می توان با چراغ روشن رانندگی کرد بستگی به خودرو شما و شرایط رانندگی دارد. اما باید بگوییم که این مسافت چندان طولانی نیست و مسر کوتاهی را با آن می توانید طی کنید. همچنین در برخی از خودرو ها روشن شدن چراغ بنزین بر اسا میزان مسافت قابل طی کردن با باک خالی روشن می شود و میزان مسافت باقی مانده را نشان می دهد که این موضوع برای خودروهایی داخلی وجود ندارد.

به طور کلی اگر خودرویی را در نظر بگیریم که ظرفیت باک آن حدود 60 لیتر می باشد، زمانی که چراغ بنزین روشن می شود حدود 5 لیتر بنزین درون آن وجود دارد. اگر در حال رانندگی در شهر باشید و حدود مصرف سوخت را در هر 100 کیلومتر 10 لیتر در نظر بگیریم بنابراین شما می توانید 50 کیلومتر با زاپاس بنزین رانندگی کنید.

اما توجه داشته باشید هیچ وقت به امید 50 کیلومتر رانندگی نکنید و حتما پس از دیدن اولین پمپ بنزین اقدام به پر کردن بنزین نمایید، زیرا گاهی ممکن است خودرو شما مطابق با استاندارد ساخته نشده باشد و این اعداد تغییر پیدا کند. بنابراین همیشه پس از روشن شدن چراغ بنزین پس از مشاهده اولین جایگاه سوخت اقدام به پر کردن خودرو نمایید.

کدخبر: 990071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟